Overtro?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

964 visninger
16 svar
0 synes godt om
3. februar 2011

AnneBJ

Undskyld I bliver spammet lidt i disse dage, men jeg keder mig lidt... Skulle aldrig have pudset vinduer i tirsdags, for jeg kan slet ikke gå i dag og kunne heller ikke igår... Så jeg får læst ALT på baby...

Nåh, men ville egentlig bare spørge Jer, om I reder sengen/vuggen/liften inden I har født? Barnevognen kommer ikke hjem her hos os, men det er vidst pga. flere ting?! Dels har vi faktisk ikke plads herhjemme hvis jeg skal være helt ærlig, dels fornemmede jeg min mors glæde over at må hente den, og aflevere når barnebarnet har set dagens lys, og dels har vi et par "gammeldagse" bedsteforældre som jeg ikke gad diskutere med

Men altså - kan jeg ikke godt rede tremmesengen, (og liften hvis den havde været her) så det står klar når vi kommer hjem? Han skal jo ikke sove på værelest (tremmesengen) lige til en start, men i liften, det ser bare så ufærdigt ud, når der bare ligger madrasser i plastic inde i sengen

Jeg er egentlig ikke overtroisk, men jeg er realist! Fx vil jeg gerne lave dåbsindbydelser selv, og har jo principielt masser af tid nu... men hvis nu ... Så nej, dét er udelukket...

Solskinshilsner her fra Jylland!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2011

Multebær

Hvor er du sød. Altså må indrømme at jeg flere gange har tænkt over at det var lidt mærkeligt at pakke alt ud og lægge på plads inden mini var ankommet men har gjort det alligevel. Mit motto er altid ikke a give efter for sådanne tanker det kan sætte sig til rigtige tvangstanker er min frygt. tremmesengen er redt, barnevognen er sat i kælderen og taken til hospitalet er også blevet pakket med lidt babytøj osv. Troede første jeg ville gøre det når veerne kom men så læste jeg lynfødselsberetnignerne og blev lidt bleg :-) Med hensyn til barnedåb har jeg ikke gjort mig tanker om dato og invitationer endnu

Kh 

Anmeld

3. februar 2011

AnneBJ

Multebær skriver:

Hvor er du sød. Altså må indrømme at jeg flere gange har tænkt over at det var lidt mærkeligt at pakke alt ud og lægge på plads inden mini var ankommet men har gjort det alligevel. Mit motto er altid ikke a give efter for sådanne tanker det kan sætte sig til rigtige tvangstanker er min frygt. tremmesengen er redt, barnevognen er sat i kælderen og taken til hospitalet er også blevet pakket med lidt babytøj osv. Troede første jeg ville gøre det når veerne kom men så læste jeg lynfødselsberetnignerne og blev lidt bleg :-) Med hensyn til barnedåb har jeg ikke gjort mig tanker om dato og invitationer endnu

Kh 

Hihi, godt så - så kan jeg godt rede seng! Dog ikke nu, skal jo også have noget at lave når jeg går officielt på barsel

Jeg har også længe tænkt at tasken bare kunne pakkes i "sidste øjeblik" sådan bogstaveligt talt.. Meen efter de lyn- og tidlig fødsler der har været alene her i gruppen, tror jeg nok lige jeg pakker omkring uge 37... 

Anmeld

3. februar 2011

mathildemb

Jeg er ikke overtroisk og har tænkt mig snart at rede vores lift så den er klar. Ellers føler jeg, at det hele er så ufærdigt, og det kan jeg næsten stresse over. Tremmesengen har jeg sat sengerand og sengehimmel på og så et lagen - mere fordi liften står oveni, og det kommer den også til den første tid, da babyen skal sove i liften. Det ser bare lidt hyggeligere ud, når det ikke er så bart det hele.

Jeg har termin om 2½ uge, så hun kan jo i princippet komme når som helst. Min mor kommer på besøg på tirsdag, og det er hende der giver os barnevognen, så jeg har faktisk også tænkt på, om vi ikke skulle tage hen og hente den sammen der. Det vil hun elske at være med til.

Tasken til hospitalet er også delvist pakket. Så jeg er snart så godt som klar

Anmeld

3. februar 2011

Angelspot

Her er vuggen redt og gjort delvist klar. Min kærestes datter hjalp mig med det, så hun har et forhold til at babyen skal sove der i vores soveværelse når den kommer ud. Hun syntes det var sjovt, tror også hun bedre kan relatere til det når babyen endelig kommer.

Barnevognen har stået hos mine forældre, også pga plads, men vi får den hjem om en uge, så jeg kan gøre liften klar til sygehuset. Vil have vasket dynen osv inden

Så det med overtro går jeg ikke så meget op i, håber ikke jeg blir straffet for det.....

Anmeld

3. februar 2011

AnneBJ

mathildemb skriver:

Jeg er ikke overtroisk og har tænkt mig snart at rede vores lift så den er klar. Ellers føler jeg, at det hele er så ufærdigt, og det kan jeg næsten stresse over. Tremmesengen har jeg sat sengerand og sengehimmel på og så et lagen - mere fordi liften står oveni, og det kommer den også til den første tid, da babyen skal sove i liften. Det ser bare lidt hyggeligere ud, når det ikke er så bart det hele.

Jeg har termin om 2½ uge, så hun kan jo i princippet komme når som helst. Min mor kommer på besøg på tirsdag, og det er hende der giver os barnevognen, så jeg har faktisk også tænkt på, om vi ikke skulle tage hen og hente den sammen der. Det vil hun elske at være med til.

Tasken til hospitalet er også delvist pakket. Så jeg er snart så godt som klar

Det er nemlig bare mere hyggeligt at se på, det ser mere indbydende ud!

Uh, spændende! Så kan hun jo komme hvornår det skal være

Anmeld

3. februar 2011

AnneBJ

Angelspot skriver:

Her er vuggen redt og gjort delvist klar. Min kærestes datter hjalp mig med det, så hun har et forhold til at babyen skal sove der i vores soveværelse når den kommer ud. Hun syntes det var sjovt, tror også hun bedre kan relatere til det når babyen endelig kommer.

Barnevognen har stået hos mine forældre, også pga plads, men vi får den hjem om en uge, så jeg kan gøre liften klar til sygehuset. Vil have vasket dynen osv inden

Så det med overtro går jeg ikke så meget op i, håber ikke jeg blir straffet for det.....

Det er jeg helt sikker på du ikke gør

Lyder som et dejligt fællesprojekt at få hjælp af kærestens datter. Tror du har helt ret, mht. hendes forståelse af det hele

Anmeld

3. februar 2011

piadas

Vi har også alt klar. Jeg er ikke overtroisk, for som Multebær også skriver, så kan man jo drive sig selv til vanvid med alverdens tvangstanker!!

Vi havde også alt klar til de to store, og de lever da endnu, så mon ikke, det også går denne gang?!

Anmeld

3. februar 2011

AnneBJ

piadas skriver:

Vi har også alt klar. Jeg er ikke overtroisk, for som Multebær også skriver, så kan man jo drive sig selv til vanvid med alverdens tvangstanker!!

Vi havde også alt klar til de to store, og de lever da endnu, så mon ikke, det også går denne gang?!

Selvfølgelig gør det det

Anmeld

4. februar 2011

Sofia

Jeg har redt vuggen i soveværelset, og jeg har fået en altanvogn hjem der står på altanen allerede nu. Vi har også bestilt en kombivogn med lift, og vi henter den en gang i næste uge regner jeg med - så ja, vi får det hele hjem inden jeg føder, jeg synes det er rart der er styr på det, og må indrømme jeg ikke helt er inde i alt det der overtro

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.