han græder hysterisk når han ikke får sin vilje.......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. februar 2011

2721

Maja88 skriver:

ok jamen så må du vente til stormen er stilnet af...

men sæt ord på hans følelser, afled eller til sidst hvis det ikke lykkedes så må du ignorere... ved det er træls men ja...  og han bliver jo nød til at få skiftet ble og du bestemmer så

Der er skam heller ingen kære mor. Syntes nok bare det er voldsomt at sådan en lille størrelse kan have så meget temperament. Men som skrevet har jeg altid gjort meget ud af at forklare og sætte ord på hans følelser og reaktioner

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2011

Maja88

Puslingen skriver:

Der er skam heller ingen kære mor. Syntes nok bare det er voldsomt at sådan en lille størrelse kan have så meget temperament. Men som skrevet har jeg altid gjort meget ud af at forklare og sætte ord på hans følelser og reaktioner

ja man kan godt frygte når de bliver ældre...

men håber da det går over hehe.

Anmeld

3. februar 2011

<3

Puslingen skriver:

Hej dejlige damer og herre
Som overskriften lyder så går min søn på 7 måneder helt op i det røde helt på et millisekund hvis han ikke må noget. Jeg ved snart ikke hvad jeg skal stille op da det er så trættende at han konstant græder hysterisk fordi han ikke må få noget, gør noget eller andet..
Nogen gode råd?

Ja du må lære ham at skelne mellem at få et nej til ham personligt og et nej til du må ikke det her men mor elsker dig stadig og mor holder fast i at det er et nej.

Aldrig brug ordet "nej" omskriv det til sætninger der starter med "Jeg vil gerne have at du.../jeg vil ikke have du...". HUsk at ikke sætninger er rigtigt svære at forstå for sådan en lille størrelse.

Du skal være konsekvent, altså at når du først har sagt "jeg vil/jeg vil ikke" så står du ved det. DOG (hæhæ for så let skal det ikke være) hvis du kan mærke at du var for hurtigt så sig det: "mor var vist lige for hurtigt der hva? jo du må gerne alligevel". Men det skal være fåtal af gange.

Du kan vise at du stadig kan lide ham ved at sætte dig ned ved siden af ham og sige "Jeg vil ikke have du gør/rør/pille ved *tingens navn* men du må rigtigt gerne gør/rør/pille ved den her! Jahhh!" Evt. flytte ham væk fra den ting han ikke må og hen til noget han gerne må og meget gerne med mor som deltager.

hvis dette ikke er muligt jamen så smil til ham og sig "Jeg vil ikke have at du....."

På den måde så lærer han at et "nej/jeg vil/ jeg vil ikke have" er okay, det er ikke verdens undergang og et nej er bare et nej Mor elsker mig stadig

Anmeld

3. februar 2011

MariaJ

Puslingen skriver:

årh det glæder jeg mig til man kan
men det kan da ikke lade sig gøre hvis han har skidt?

Jo, det går nu meget godt. Måske ikke de gange det er sådan ud over det hele, men jo mere rigtig mad de spiser, jo fastere bliver afføringen jo også. Tit er det bare sådan en "pølse", der ligger løst i bleen, og så tager jeg den bare af og så vasker hende i enden, imens hun står eller kravler rundt. Ja, det lyder lidt skørt, men det fungerer egentlig udmærket.

Anmeld

3. februar 2011

2721

Kirle skriver:

Ja du må lære ham at skelne mellem at få et nej til ham personligt og et nej til du må ikke det her men mor elsker dig stadig og mor holder fast i at det er et nej.

Aldrig brug ordet "nej" omskriv det til sætninger der starter med "Jeg vil gerne have at du.../jeg vil ikke have du...". HUsk at ikke sætninger er rigtigt svære at forstå for sådan en lille størrelse.

Du skal være konsekvent, altså at når du først har sagt "jeg vil/jeg vil ikke" så står du ved det. DOG (hæhæ for så let skal det ikke være) hvis du kan mærke at du var for hurtigt så sig det: "mor var vist lige for hurtigt der hva? jo du må gerne alligevel". Men det skal være fåtal af gange.

Du kan vise at du stadig kan lide ham ved at sætte dig ned ved siden af ham og sige "Jeg vil ikke have du gør/rør/pille ved *tingens navn* men du må rigtigt gerne gør/rør/pille ved den her! Jahhh!" Evt. flytte ham væk fra den ting han ikke må og hen til noget han gerne må og meget gerne med mor som deltager.

hvis dette ikke er muligt jamen så smil til ham og sig "Jeg vil ikke have at du....."

På den måde så lærer han at et "nej/jeg vil/ jeg vil ikke have" er okay, det er ikke verdens undergang og et nej er bare et nej Mor elsker mig stadig

hmm jeg er måske nok efterhånden blevet lidt slem til at sige nej når han 3 gang bliver ved. Altså jeg starter nogenlunde ud som du beskriver men ja efter 3-4 gange blir det nok nået i stil med "Charlie, mor sagde nej!" det må jeg nok lige få rettet op på. Syntes bare det er benhårdt at skulle have den kamp med ham hele tiden særligt når tårene løber ned af kinderne på haæ fordi han ikke lige må spise køkkenrullen. Men for pokker da det er jo ikke sundt.

Anmeld

3. februar 2011

2721

MariaJ skriver:

Jo, det går nu meget godt. Måske ikke de gange det er sådan ud over det hele, men jo mere rigtig mad de spiser, jo fastere bliver afføringen jo også. Tit er det bare sådan en "pølse", der ligger løst i bleen, og så tager jeg den bare af og så vasker hende i enden, imens hun står eller kravler rundt. Ja, det lyder lidt skørt, men det fungerer egentlig udmærket.

medmindre han sider ned når det sker er det også ofte en sådan afføring han har. Han hader nemlig "babymad". Det kunne være man snart skulle skifte over til den taktik

Anmeld

3. februar 2011

<3

Puslingen skriver:

hmm jeg er måske nok efterhånden blevet lidt slem til at sige nej når han 3 gang bliver ved. Altså jeg starter nogenlunde ud som du beskriver men ja efter 3-4 gange blir det nok nået i stil med "Charlie, mor sagde nej!" det må jeg nok lige få rettet op på. Syntes bare det er benhårdt at skulle have den kamp med ham hele tiden særligt når tårene løber ned af kinderne på haæ fordi han ikke lige må spise køkkenrullen. Men for pokker da det er jo ikke sundt.

Ja men der må du lade være med at tage det personligt og tale venligt men bestemt. Om et par måneder er han stor nok til du pg han kan grine ad det at få et nej men indtil da er det så vigtigt at du ændrer hans opfattelse af at det er ham der går et nej når det er hans handling.

Anmeld

3. februar 2011

2721

Kirle skriver:

Ja men der må du lade være med at tage det personligt og tale venligt men bestemt. Om et par måneder er han stor nok til du pg han kan grine ad det at få et nej men indtil da er det så vigtigt at du ændrer hans opfattelse af at det er ham der går et nej når det er hans handling.

Jeg tager det skam heller ikke peesonligt. Han er styret af aine impulser og behov og det er jeg så udemærket klar over. Han ser en spændene ting, må ikke få den og bliver derfor ulykkelig. Syntes bare det kan være svært at vudere hvornår jeg skal være "hård" og hvornår jeg skal trøste.
Men tager helt klart dine råd til mig Tak

Anmeld

4. februar 2011

<3

Puslingen skriver:

Jeg tager det skam heller ikke peesonligt. Han er styret af aine impulser og behov og det er jeg så udemærket klar over. Han ser en spændene ting, må ikke få den og bliver derfor ulykkelig. Syntes bare det kan være svært at vudere hvornår jeg skal være "hård" og hvornår jeg skal trøste.
Men tager helt klart dine råd til mig Tak

Under 1,5 år vil jeg sige at man ikke skal være hård. De små kan slet ikke rumme at blive skældt ud og vil derfor automatisk tage det personligt. De større har det ikke godt med det og derfor skal man stadig lade være men de kan bedre rumme det

Anmeld

4. februar 2011

Ni-ko-li-ne

Puslingen skriver:

hmm jeg vi er nok også ved at være oppe i de 100 gange. Syntes bare ikke man laver andet end at aflede/trøste hele dagen. Eller bukke under ja I know ikke en god ide, men når jeg bare lige har brug for 5 min er det SÅ nemt lige at lade ham sutte lidt på mobilen men når han skal skiftes og han bare IKKE gider ligge på ryggen og derfor vrider og skriger som om han skal tæves ja så har jeg lyst til at give op i ny og næ

du må endelig ikke bukke under!

så bliver det hele bare værre.... og barnet bliver forvirret/ser en mulighed for at opnår det han vil hver gang...

vores datter havde selv en meget lang periode med hysteriske anfald, og de er der stadig af og til. Men det hjalp gevaldigt at jeg forstod at gøre det der var bedst for hende... nemli at være konsekvent!

nej er nej, og så MÅ man ikke... bare forklar det stille og roligt... og så må han skrige. Så kan du hive en bog frem eller noget andet og sige "kom skal vi læse den her"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.