Puslingen skriver:
Hej dejlige damer og herre
Som overskriften lyder så går min søn på 7 måneder helt op i det røde helt på et millisekund hvis han ikke må noget. Jeg ved snart ikke hvad jeg skal stille op da det er så trættende at han konstant græder hysterisk fordi han ikke må få noget, gør noget eller andet..
Nogen gode råd?
Ja du må lære ham at skelne mellem at få et nej til ham personligt og et nej til du må ikke det her men mor elsker dig stadig og mor holder fast i at det er et nej. 
Aldrig brug ordet "nej" omskriv det til sætninger der starter med "Jeg vil gerne have at du.../jeg vil ikke have du...". HUsk at ikke sætninger er rigtigt svære at forstå for sådan en lille størrelse.
Du skal være konsekvent, altså at når du først har sagt "jeg vil/jeg vil ikke" så står du ved det. DOG (hæhæ for så let skal det ikke være) hvis du kan mærke at du var for hurtigt så sig det: "mor var vist lige for hurtigt der hva? jo du må gerne alligevel". Men det skal være fåtal af gange.
Du kan vise at du stadig kan lide ham ved at sætte dig ned ved siden af ham og sige "Jeg vil ikke have du gør/rør/pille ved *tingens navn* men du må rigtigt gerne gør/rør/pille ved den her! Jahhh!" Evt. flytte ham væk fra den ting han ikke må og hen til noget han gerne må og meget gerne med mor som deltager.
hvis dette ikke er muligt jamen så smil til ham og sig "Jeg vil ikke have at du....."
På den måde så lærer han at et "nej/jeg vil/ jeg vil ikke have" er okay, det er ikke verdens undergang og et nej er bare et nej
Mor elsker mig stadig 
Anmeld