han græder hysterisk når han ikke får sin vilje.......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. februar 2011

Kay

vej jeg kan resikere at få hug for det her, da jeg ik selv har børn endnu....

men hvis du lære et barn, at hvis det bare skriger højt og længe nok, så får det hvad det vil ha... så fortsætter det... så bliver dette en indlært lærrings sti som vil fortsætte resten af livet....

dette er ikke for at dømme dig, eller nogle andre mødre... men er et rent pædagogisk/psykologisk synspunkt, og er noget af det første man lære i psykologi på pædagog seminariet

håber det måske kan hjælpe dig, og at det ikke fornærmer for mange

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2011

2721

tinasmor skriver:

Ha ha, velkomment til småbøn. Min datter er næsten 3 og gør det samme

argh 3 år puha.... Ved godt børn er sådan men for pokker da. Mangler smiley der hiver håret ad hoved på sig selv

Anmeld

3. februar 2011

Kay

kan forresten anbefale en god bog, til forældre med børn med stort temperement.... "det eksplosive barn" hedder den

Anmeld

3. februar 2011

2721

Kay skriver:

vej jeg kan resikere at få hug for det her, da jeg ik selv har børn endnu....

men hvis du lære et barn, at hvis det bare skriger højt og længe nok, så får det hvad det vil ha... så fortsætter det... så bliver dette en indlært lærrings sti som vil fortsætte resten af livet....

dette er ikke for at dømme dig, eller nogle andre mødre... men er et rent pædagogisk/psykologisk synspunkt, og er noget af det første man lære i psykologi på pædagog seminariet

håber det måske kan hjælpe dig, og at det ikke fornærmer for mange

du fornærmer mig skam ikke og jeg er udemærket klar over det. Deri ligger mit dilema også. For nogen gang er det bare så psykisk hårdt at se sit barn så ulykkeligt og ikke give efter når man både fysisk og psykisk er kørt død. Men en ting er et 2 årig barn der kan forstå hvad man siger en anden ting er en barn på 7 mdr der ikke forstår så meget andet end at det bliver nægtet det det gerne vil

Anmeld

3. februar 2011

Kay

Puslingen skriver:

du fornærmer mig skam ikke og jeg er udemærket klar over det. Deri ligger mit dilema også. For nogen gang er det bare så psykisk hårdt at se sit barn så ulykkeligt og ikke give efter når man både fysisk og psykisk er kørt død. Men en ting er et 2 årig barn der kan forstå hvad man siger en anden ting er en barn på 7 mdr der ikke forstår så meget andet end at det bliver nægtet det det gerne vil

helt korrekt

og alle to årrige der skriger når de ikke får deres vilje... ar været 7 måneder og skreget for at så sin vilje

så kør på, selvom det er hårdt... så bliver det hårdt i kort tid, istedet for i mange år

forventer ikke jeg får det meget letere når jeg får børn

Anmeld

3. februar 2011

MariaJ

Puslingen skriver:

hmm jeg vi er nok også ved at være oppe i de 100 gange. Syntes bare ikke man laver andet end at aflede/trøste hele dagen. Eller bukke under ja I know ikke en god ide, men når jeg bare lige har brug for 5 min er det SÅ nemt lige at lade ham sutte lidt på mobilen men når han skal skiftes og han bare IKKE gider ligge på ryggen og derfor vrider og skriger som om han skal tæves ja så har jeg lyst til at give op i ny og næ

Ja, her er vi gået over til at hun får skiftet ble stående, for det er som en brydekamp med en vild abeunge, at få hende til at ligge ned.

Anmeld

3. februar 2011

Maja88

nu er jeg lidt i tvivl, men hvordan er du sikker på det er fordi han ikke får hans vilje????

nårh anyways....

jeg ville sætte ord på hans følelser... fortælle ham... jaaaaa mor ved godt du bliver sur/frustreret, men hov se der er en bil... altså sætte ord på følelsen og derefter aflede,....

eller sætte ord på følelsen og forklare hvorfor man ikke må...

Anmeld

3. februar 2011

2721

MariaJ skriver:

Ja, her er vi gået over til at hun får skiftet ble stående, for det er som en brydekamp med en vild abeunge, at få hende til at ligge ned.

årh det glæder jeg mig til man kan
men det kan da ikke lade sig gøre hvis han har skidt?

Anmeld

3. februar 2011

2721

Maja88 skriver:

nu er jeg lidt i tvivl, men hvordan er du sikker på det er fordi han ikke får hans vilje????

nårh anyways....

jeg ville sætte ord på hans følelser... fortælle ham... jaaaaa mor ved godt du bliver sur/frustreret, men hov se der er en bil... altså sætte ord på følelsen og derefter aflede,....

eller sætte ord på følelsen og forklare hvorfor man ikke må...

det er meget nemt at se! Han tager fat i noget der ikke er hans jeg tager det fra ham og giver ham noget af hans eget legetøj, han begynder straks at skrige/græde mens han rækker ud efter det jeg har taget med den ene hånd og smider det jeg har givet ham væk. Og da jeg ikke giver ham det begynder han at kravle efter det, eller hive sig op at stå for at nå den mens han bliver mere og mere hysterisk. Eller også er det når han skal skiftes, der er han jo sjovt nok nød til at ligge på ryggen, men det passer ikke den lille mand og han ruller om på maven og prøver at kravle væk jeg vender ham om igen og han vrider sig væk igen og mens dette forgår skriger/græder han fordi han ikke må ligge på maven.

Jeg sætter ALTID ord på og forklare ham tingene.

Anmeld

3. februar 2011

Maja88

Puslingen skriver:

det er meget nemt at se! Han tager fat i noget der ikke er hans jeg tager det fra ham og giver ham noget af hans eget legetøj, han begynder straks at skrige/græde mens han rækker ud efter det jeg har taget med den ene hånd og smider det jeg har givet ham væk. Og da jeg ikke giver ham det begynder han at kravle efter det, eller hive sig op at stå for at nå den mens han bliver mere og mere hysterisk. Eller også er det når han skal skiftes, der er han jo sjovt nok nød til at ligge på ryggen, men det passer ikke den lille mand og han ruller om på maven og prøver at kravle væk jeg vender ham om igen og han vrider sig væk igen og mens dette forgår skriger/græder han fordi han ikke må ligge på maven.

Jeg sætter ALTID ord på og forklare ham tingene.

ok jamen så må du vente til stormen er stilnet af...

men sæt ord på hans følelser, afled eller til sidst hvis det ikke lykkedes så må du ignorere... ved det er træls men ja...  og han bliver jo nød til at få skiftet ble og du bestemmer så

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.