Bør jeg overgive mig....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.106 visninger
12 svar
0 synes godt om
3. februar 2011

132319

... Til grødhelvedet? 

Min datter bliver 5 måneder den 13. og er født 3 uger (og én dag ) før termin.

Hun har helt fra start haft en ret sart mave, så derfor ville jeg allerhelst gerne vente med grød og den slags til hun er 6 måneder (også lidt fordi det simpelthen er så besværligt )

Nå, men sagen er den at den lille dame nægter at sove om dagen  Hun har de sidste to dage sovet 2 x 45 min og så lige 10 min hist og her når hun falder i søvn ved brystet. 

Udover det, vågner hun 5-6 gange i løbet af natten og vil have mad og jeg har bare ikke mælk nok til at hun vil spise hele tiden 

Hun er glad og veltilpas (med et snært af hidsigt temperament ) og vokser vist også fint nok, det er længe siden jeg har fået hende vejet, dog.

Hvad vil I mene? Er det på tide at gå i gang med grøden og i så fald hvor meget / hvor ofte?

Jeg ved godt at jeg kan tale med min SP om det, men det er altid rart at få flere meninger om samme sag -Jeg vil jo allerhelst fortsætte med at amme fuldt ud en måneds tid endnu 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2011

132319

Virkelig ingen? 

Anmeld

3. februar 2011

Ryberg

MHK skriver:

Virkelig ingen? 

Jeg synes da det kunne være en god ide at starte så småt op med grød... det er jo ikke meget de spiser af det i starten, og måske hun er vild med det og maven sagtens kan klare det

Lasse er født i 37+4 også "for tidligt", og jeg startede op med grød et par dage før han var 4 måneder, for at få noget mad i mavsen på ham så han sov bedre, og det kan altså godt mærkes på søvnen...

Jeg gav så Lasse købegrød i starten, og så længe jeg holdt mig til beauvaus' produkter eller sempers var der ingen problemer med maven..... Nestle var virkelig no-go...

Da han så blev 6 måneder lavede jeg havregrød og øllebrød til ham

Start måske lige så langsomt op med at tilbyde grød ved middagstid, så hvis maven skulle reagere gør den det i løbet af dagen og ikke om natten

Anmeld

3. februar 2011

SussieThyssen

MHK skriver:

... Til grødhelvedet? 

Hun har helt fra start haft en ret sart mave, så derfor ville jeg allerhelst gerne vente med grød og den slags til hun er 6 måneder (også lidt fordi det simpelthen er så besværligt )

Nå, men sagen er den at den lille dame nægter at sove om dagen  Hun har de sidste to dage sovet 2 x 45 min og så lige 10 min hist og her når hun falder i søvn ved brystet. 

Udover det, vågner hun 5-6 gange i løbet af natten og vil have mad og jeg har bare ikke mælk nok til at hun vil spise hele tiden 

Hun er glad og veltilpas (med et snært af hidsigt temperament ) og vokser vist også fint nok, det er længe siden jeg har fået hende vejet, dog.

Hvad vil I mene? Er det på tide at gå i gang med grøden og i så fald hvor meget / hvor ofte?

Jeg ved godt at jeg kan tale med min SP om det, men det er altid rart at få flere meninger om samme sag -Jeg vil jo allerhelst fortsætte med at amme fuldt ud en måneds tid endnu 

Vil da bestemt mene hun skal have noget med at leve af..altså grød.
Start med havregrød..det er nemt at lave og det er godt for maven.
Prøv at lave en lille portion til aften og se hvad hun siger til det.

Kærligst
Sussie

Anmeld

3. februar 2011

Sof

Jeg ville starte på grød. Silje lavede præcis samme stunts og da hun så fik grød, der kunne hun pludselig sove igen og sov igennem om natten også, så synes du skal prøve dig frem og så muligvis blande lidt sveskemos i grøden af hensyn til hendes mave 

Anmeld

3. februar 2011

132319

Tak for jeres svar, ja det kunne meget vel se ud som om jeg snart må overgive mig og give hende noget grød 

Dog har hun nu sovet 2 timer i sin barnevogn på altanen, så jeg krydser fingre for at hun blot har haft nogle dumme dage, hun er også ved at få tænder 

Jeg giver det weekenden med, hvis hun fortsat sover dårlig må jeg give hende grød og ellers venter jeg til hun er 6 måneder 

Anmeld

3. februar 2011

Valle81

MHK skriver:

... Til grødhelvedet? 

Jeg ville da overgive mig lige så stille - starte stille op med at give hende en lille portion grød en gang dagligt. Enten om morgenen efter hun har spist hos dig eller senere på formiddag.

Starte op med en hirse eller majsgrød.

Synes bestemt ikke det er et grødhelvede. Synes det er såååååååå hyggeligt:0)

Det lyder da til at hun kræver mere mæthed:0)

Held og lykke.

Christina

Anmeld

3. februar 2011

132319

Valle81 skriver:

Jeg ville da overgive mig lige så stille - starte stille op med at give hende en lille portion grød en gang dagligt. Enten om morgenen efter hun har spist hos dig eller senere på formiddag.

Starte op med en hirse eller majsgrød.

Synes bestemt ikke det er et grødhelvede. Synes det er såååååååå hyggeligt:0)

Det lyder da til at hun kræver mere mæthed:0)

Held og lykke.

Christina

Hehe, hver sin smag. Jeg synes det er så besværligt og meget hyggeligere at amme fuldt ud 

Min søn var også 5½ måned før han fik grød men han er så også født 6 uger før tid...

Tja, jeg ved det ikke. Overvejer lidt om hun skal have en flaske at falde i søvn på i stedet for, for det er jo egentlig hovedsageligt om natten problemet er...

...Forresten, så lige du havde skrevet på "Tvillinger"'s væg på facebook og bed mærke i dit efternavn -Du har vel ikke en søster der hedder Maja, har du? 

Anmeld

3. februar 2011

Valle81

MHK skriver:

Hehe, hver sin smag. Jeg synes det er så besværligt og meget hyggeligere at amme fuldt ud 

Min søn var også 5½ måned før han fik grød men han er så også født 6 uger før tid...

Tja, jeg ved det ikke. Overvejer lidt om hun skal have en flaske at falde i søvn på i stedet for, for det er jo egentlig hovedsageligt om natten problemet er...

...Forresten, så lige du havde skrevet på "Tvillinger"'s væg på facebook og bed mærke i dit efternavn -Du har vel ikke en søster der hedder Maja, har du? 

Ha ha:0)

Ej nu er verdenen meget lille:0)

Jo det er min lillesøster:0)

Anmeld

3. februar 2011

132319

Valle81 skriver:

Ha ha:0)

Ej nu er verdenen meget lille:0)

Jo det er min lillesøster:0)

Hehe, hvor pudsigt. Hende har jeg gået i 9. klasse sammen med 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.