Sender I syge børn til mor/far?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. februar 2011

LLN

Eva. skriver:

Jeg har to rigtig syge drenge og de skal til deres far i dag, den ene glæder sig og vil gerne og den anden vil bare være hjemme og ligge syg..men hvad er reglerne, nogen der ved det og hvad plejer I at gøre...? hvad gør jeg..?

Åhh, det er altså svært når de ikke er raske...

Kan du ikke aftale med far at den dreng som gerne vil afsted kommer, og ham som vil blive hjemme bliver hjemme.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2011

Aves.

LLN skriver:

Kan du ikke aftale med far at den dreng som gerne vil afsted kommer, og ham som vil blive hjemme bliver hjemme.

Jo, det tænkte jeg nemlig også...og har jeg lige snakket med ham om men det vil far ikke ha... så ja, bare hvad reglerne er hvis jeg holder ham hjemme pga sygdom..

Anmeld

3. februar 2011

betski

Eva. skriver:

Jeg har to rigtig syge drenge og de skal til deres far i dag, den ene glæder sig og vil gerne og den anden vil bare være hjemme og ligge syg..men hvad er reglerne, nogen der ved det og hvad plejer I at gøre...? hvad gør jeg..?

Åhh, det er altså svært når de ikke er raske...

Af hvad jeg ved, er der ikke regler omkring sygdom. Men de har en vejledning til en sådan situation:

Hvis jeres barn bliver syg

Når I laver aftaler om samvær, er det en god idé, at I også aftaler, hvordan I skal forholde

jer, hvis jeres barn bliver syg op til eller under et samvær.

Her er det vigtigt, at I tager udgangspunkt i, hvad der er bedst for barnet. Nogle børn vil

kunne passes lige godt af mor og far, mens de er syge. Andre børn vil måske have det

bedst med at være hjemme.

I den konkrete situation bør det tages med i jeres overvejelser, om det er godt for barnet

af blive flyttet, eller om barnet er for syg til dette.

I kan også indgå aftaler om, at der evt. kan være samvær på andre tidspunkter, når et

samvær skal aflyses på grund af sygdom.

Jeg selv ville vælge at holde barnet hjemme. Men nu skal min datter også noget længere end dine drenge. Så jeg ville måske høre, hvad han helst selv vil og så efterfølge det.

Anmeld

3. februar 2011

wamse

Jeg ville ringe til statsforvaltningen og forhøre mig, for at være på den sikre side, for jeg mener altså at have hørt, at barnet lige så godt kan være syg hos far, som ved mor, og derfor skal afsted til samvær, hvis far ønsker det(gælder selvfølgelig også omvendt, hvis faderen er bopælsforældreren)

Anmeld

3. februar 2011

Charlotte Wberg

Ej en øv situation... Kan da godt forstå hvis man ikke gider/orker at "flyttes" mens man er syg... at den anden så er "frisk" nok til at ville hjem til faderen er jo bare guld... men forstår ikke at han holder på at begge skal komme på weekend hvis den ene er dårlig og helst vil ligge hjemme...

Har "heldigvis" ikke de samme betingelser, hvis min store bliver syg, vil faderen helst ikke have hende, samtidig med at han synes det er synd for hende at hun skal afsted. (bor så også mega langt fra hinanden slagelse - frederiksværk) Han er også en som ringer og spørg til om vi kan bytte eller springe over hvis han selv er syg... mere smitte årsag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.