Eva. skriver:
Jeg har to rigtig syge drenge og de skal til deres far i dag, den ene glæder sig og vil gerne og den anden vil bare være hjemme og ligge syg..men hvad er reglerne, nogen der ved det og hvad plejer I at gøre...? hvad gør jeg..?
Åhh, det er altså svært når de ikke er raske...
Ja, det er en svær en..det vil jeg give dig helt ret i.
Men..jeg har nu taget en snak med mine ungers fædre, og som regel har der været forståelse for, at de også måtte give en hånd med, for det var jo også i deres interesse, at deres børns mor ikke mistede sit arbejde pga for meget fravær.
Især mine de 2 mindstes far var sød at hjælpe, og han tog også "barn syg" hvis det var. Det kan han nemlig godt, så der er ingen undskyldning der.
Hvis den bette var virkeligt syg, kom han hjem hos os og passede, så den lille ikke skulle flyttes rundt på midt i febertågerne.
Men sådan kan man jo kun gøre, hvis man har et godt forhold til x'en, sådan som jeg havde.
Jeg kan huske at første gang han meldte ud til arbejdsgiveren at han havde "barn syg", bliv der lidt forbavsesle, men det har man som delefar altså fuldt ud lige så meget ret til, som moderen har.

Kærligst
Sussie
Anmeld