Hvordan stopper man amningen om dagen? og ikke om natten?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. februar 2011

trunte24

spj skriver:

Hvis du gerne vil fortsætte med at amme, har du så prøvet at give ham fra begge bryster ved hver amning? Min datter tog ikke så meget på da hun var den alder også mente min sundhedsplejerske at jeg skulle til at give hende mos, men det var jeg meget imod da jeg rigtig gerne ville fuldamme så længe som muligt. Så jeg brgyndte at amme fra begge hver gang, sådan at det bryst hun fik sidst den ene gang startede jeg med ved næste amning. Nu skal det så lige siges, at min datter ikke brokkede sig eller ville spise oftere, hun tog bare ikke så meget på. Ved ikke om det kunne være en ide, for så vil du jo også producere mere mælk.

Jeg har i ca. 14 dage amme på det ene bryst, når han kom ind fra lur og fra det andet inden han igen skal sove. Netop for at sikre mig, at han fik, alt det han ville. Det har desværre ikke hjulpet

Jeg har faktisk også mælk nok til ham. Det jeg har mætter ham bare ikke ret længe af gangen, hvilket så gør, at han hele tiden vil spise. For han siger selv fra ved brystet, når han ikke vil have mere. Der går så bare kun 1 times tid inden han igen er sulten

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2011

Mumto3

trunte24 skriver:

Det er ikke bare et apetitspring desværre.

Det har varet i lidt over 3 uger nu, at han vil spise hver 1-2 time døgnet rundt.

Derfro mener sp, at det spimpelthen er fordi han ikke blive mæt længe nok af det mere

Mine børn har også haft en periode deromkring hvor de spiste 2. time, men de flugte kurverne, og derfor fortsatte jeg bare emd at amme, og en dag gik de igen overtil at amme 3. time.

Nå, men det var slet ikke det jeg ville kommenter på. Vil bare fortælle at jeg i månedsvis har ammet mine børn om natten og ikke om dagen, så det kan sagtens lade sig gøre! (mine var en del ældre end din søn, men det burde jo ikke give nogen forskel.

Anmeld

3. februar 2011

Mumto3

trunte24 skriver:

Jeg har i ca. 14 dage amme på det ene bryst, når han kom ind fra lur og fra det andet inden han igen skal sove. Netop for at sikre mig, at han fik, alt det han ville. Det har desværre ikke hjulpet

Jeg har faktisk også mælk nok til ham. Det jeg har mætter ham bare ikke ret længe af gangen, hvilket så gør, at han hele tiden vil spise. For han siger selv fra ved brystet, når han ikke vil have mere. Der går så bare kun 1 times tid inden han igen er sulten

hvis du er helt afklaret med gerne at ville give mme, så synes jeg selvfølgelig at du skal gøre det! -ellers vil jeg foreslå at du ringe til ammerådgivningen (det er gratis og anonymt) der høre under foreningen: forældre og fødsel. Du kan finde telefonnummer på deres hjemmeside www.fogf.dk

Anmeld

3. februar 2011

trunte24

Mumto3 skriver:

hvis du er helt afklaret med gerne at ville give mme, så synes jeg selvfølgelig at du skal gøre det! -ellers vil jeg foreslå at du ringe til ammerådgivningen (det er gratis og anonymt) der høre under foreningen: forældre og fødsel. Du kan finde telefonnummer på deres hjemmeside www.fogf.dk

Tak for dine svar.

Jeg har det fint med at give mme. Er nemlig ikke sådan helt vild med at amme. Det er kun noget jeg gør, fordi jeg ved det er det bedste for min søn. Men nu er han så stor, at jeg synes det er fint, hvis han kan få mme om dagen og blive ammet om natten ( Dog er jeg sikker på, at jeg var fortsat med at amme på fuld tid lidt endnu, hvis det bare kørte for mig) Det er jo klart det nemmeste også

Nå, men håber virkelig jeg kan få det til at fungere med, kun at amme om natten. I dag jeg jeg siden middag skiftet mellem, at amme og give flaske hver anden gang. Det har fungeret rigtig fint faktisk.

Anmeld

5. februar 2011

Pige2009

trunte24 skriver:

Ja, det var også det jeg havde i tankerne. Altså noget med, at starte med at springe 1 aming over den første dag, og 2 den næste osv. lyder det fornuftigt nok??

Han er godt 3½ måned

Lige præcis På den måde producerer kroppen også mindre og mindre mælk

Anmeld

21. februar 2011

Muffinmor

jeg stod i samme situation. og jeg havde massere af mælk han blev bar ikke mæt nok. mit problem var dog at han nægtede flasken. så da han blev 4 mdr begyndte vi med grød, faktisk bare vælling blandet til en tyk grød i stedet for tyndt i en flaske. det var min egen beslutning da jeg ikke kunne komme i kontakt med min Sp. for os var det det rigtige han elsker vælling på ske, og vi køre nu også med grøntsagsmos hvilket han også er helt vild med. Hvis jeg er heldig ammer jeg ham til 6 mdr, men han er allerede nu kun interesseret i bryst om natten når han halv sover.

det var evt en mulighed for dig også

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.