Hvordan stopper man amningen om dagen? og ikke om natten?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.092 visninger
15 svar
0 synes godt om
3. februar 2011

trunte24

Hej.

Jeg er i samråd med min sp fundet du af, at min søn ikke længere mættes ret længe af gangen på mm. Derfor vil jeg nu, for ikke at skulle smme 24/7 mere, stoppe amningen om dagen, og give ham falske der, og så kun amme om natten.

Men hvordan gør jeg lige det i praksis?? Kan jo ikke bare stoppe om dagen uden vidre, så får jeg da kanonkugle bryster

Håber der er nogle der selv har prøvet det, eller bare har en idé om hvordan jeg kan gøre det.

Mvh Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2011

Pige2009

trunte24 skriver:

Hej.

Jeg er i samråd med min sp fundet du af, at min søn ikke længere mættes ret længe af gangen på mm. Derfor vil jeg nu, for ikke at skulle smme 24/7 mere, stoppe amningen om dagen, og give ham falske der, og så kun amme om natten.

Men hvordan gør jeg lige det i praksis?? Kan jo ikke bare stoppe om dagen uden vidre, så får jeg da kanonkugle bryster

Håber der er nogle der selv har prøvet det, eller bare har en idé om hvordan jeg kan gøre det.

Mvh Line

Jeg ville fase det stille og roligt ud. Hvor gammel er din søn?

Anmeld

3. februar 2011

trunte24

Baagøe skriver:

Jeg ville fase det stille og roligt ud. Hvor gammel er din søn?

Ja, det var også det jeg havde i tankerne. Altså noget med, at starte med at springe 1 aming over den første dag, og 2 den næste osv. lyder det fornuftigt nok??

Han er godt 3½ måned

Anmeld

3. februar 2011

Tulle28

trunte24 skriver:

Hej.

Mvh Line

Altså er det fordi han vil amme mere? Der er jo et appetitspring ved 3-4 mdrs. alderen, så hvis han vil det er det jo for at sætte din produktion op og så er det da knald i låget at give ham MME istedet.

http://ammenet.dk/wiki/appetitspring

Anmeld

3. februar 2011

Mor1012

heeej jeg har lidt af samme problem. emilie bliver ammet + får flaske, jeg ammer 4-5 gsng om dagen og hun får flaske 4 gange. fordi jeg ikke har nok mælk om eftermiddagen/aften.. jeg tror bare at man springer amningerne over stille og roligt..

Anmeld

3. februar 2011

Ciss

En mulighed er jo også at amme først og så give flaske bagefter. Da bliver det færre men større måltider i løbet af dage.... Så bliver der ikke direkte snak om at hoppe over.

Anmeld

3. februar 2011

trunte24

Tulle28 skriver:

Altså er det fordi han vil amme mere? Der er jo et appetitspring ved 3-4 mdrs. alderen, så hvis han vil det er det jo for at sætte din produktion op og så er det da knald i låget at give ham MME istedet.

http://ammenet.dk/wiki/appetitspring

Det er ikke bare et apetitspring desværre.

Det har varet i lidt over 3 uger nu, at han vil spise hver 1-2 time døgnet rundt.

Derfro mener sp, at det spimpelthen er fordi han ikke blive mæt længe nok af det mere

Anmeld

3. februar 2011

Tulle28

trunte24 skriver:

Det er ikke bare et apetitspring desværre.

Det har varet i lidt over 3 uger nu, at han vil spise hver 1-2 time døgnet rundt.

Derfro mener sp, at det spimpelthen er fordi han ikke blive mæt længe nok af det mere

Hmm.... Ja. Altså appetitspring kan godt vare mere end et par dage (uger), men jeg vil jo ikke anfægte det din SP siger er rigtigt. Jeg er temmelig meget pro-amning må jeg indrømme, og synes ofte det er lidt letkøbt at mælken ikke mætter mere - især i den alder din søn har. Amning er jo mere end mad, det er også hygge og trøst og mor. Så hvis han ikke taber sig og ellers er glad og tilfreds, ville jeg amme videre. Men det er bare min mening Hvis du gerne vil blive ved med at amme, kan du jo evt. prøve at skrive til ammerådgiveren herinde på siden?

Anmeld

3. februar 2011

trunte24

Emilie2010 skriver:

heeej jeg har lidt af samme problem. emilie bliver ammet + får flaske, jeg ammer 4-5 gsng om dagen og hun får flaske 4 gange. fordi jeg ikke har nok mælk om eftermiddagen/aften.. jeg tror bare at man springer amningerne over stille og roligt..

Æv....Det er bare træls!

Ja, tror også det bliver sådan jeg gør. Det virker mest logisk

Anmeld

3. februar 2011

spj

Hvis du gerne vil fortsætte med at amme, har du så prøvet at give ham fra begge bryster ved hver amning? Min datter tog ikke så meget på da hun var den alder også mente min sundhedsplejerske at jeg skulle til at give hende mos, men det var jeg meget imod da jeg rigtig gerne ville fuldamme så længe som muligt. Så jeg brgyndte at amme fra begge hver gang, sådan at det bryst hun fik sidst den ene gang startede jeg med ved næste amning. Nu skal det så lige siges, at min datter ikke brokkede sig eller ville spise oftere, hun tog bare ikke så meget på. Ved ikke om det kunne være en ide, for så vil du jo også producere mere mælk.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.