Ny billed rundte af babyerne :D

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. februar 2011

LinLin

Adam bliver 5 mdr på onsdag  -han vejer ca 8,2 kg og måler knapt 70 cm vil jeg tro

Han er begyndt på grød og på at drikke vand af kop

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2011

Anne85

DAs mor skriver:

Adam bliver 5 mdr på onsdag  -han vejer ca 8,2 kg og måler knapt 70 cm vil jeg tro

Han er begyndt på grød og på at drikke vand af kop

Store dreng  Hvad siger han til grøden?

Anmeld

4. februar 2011

LinLin

Anne85 skriver:

Store dreng  Hvad siger han til grøden?

Dét er han - David vejede 6,2 kg da han var 5 mdr

Han er ved at have fundet teknikken med grøden og åbner også munden højt op når skeen kommer - men vandet i koppen - det er det bedste

Anmeld

5. februar 2011

Mathilde & Frederikkesmor

Herhjemme går det også godt. Frederikke er nu 7 mdr (imorgen) har dog lige haft en lige uges tid med feber og snotnæse, men det er jo også lige årstiden.

Hun har fået 2 fortænder i undermunden - den første tittede frem nytårsaften, og den anden kom 14 dage efter. Nu er de begge ved at være helt oppe

Hun sover igennem om natten - gerne fra kl. 19.30-6.30 næste dag... Det er bare SKØØØØØNT! Så vi klager ikke

Hun er begyndt at kravle... Hun forsøger ihvert fald ihærdigt, men det er altså meget nemmere at bakke og komme til siden, fremfor at komme fremad. Men det er SÅ tæt på, og er sikker på hun kravler "rigtigt" indenfor ganske kort tid!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

5. februar 2011

fif

Anne85 skriver:

Sikke da en lækekr lækker manke... jeg er død misundelig  Og hvor er hun sød i gyngen... så stor hun blir

Nynne på 6 mdr vejer vist omkring 8,5 kg og er 70 cm lang... hun har haft et par uger med astmatisk bronkitis, mellemørebetændelse mm., men nu er vi ovenpå igen  Hun er verdens gladeste lille baby og hold op hvor sker der bare meget lige nu - synes hun finder på nye tricks hver eneste dag  Så nu mangler vi bare at lære at sove om natten

Her er lidt billeder fra den sidste måneds tid

Ihh en fin lille pige I har jer der, og nogle skønne øjne!!!

Anmeld

5. februar 2011

Anne85

fif skriver:

Ihh en fin lille pige I har jer der, og nogle skønne øjne!!!

Hvor er du sød  jeg synes jo selvfølgelig også at hun er den smukkeste lille pige... men det gør enhver mor nok

Anmeld

5. februar 2011

fif

Anne85 skriver:

Hvor er du sød  jeg synes jo selvfølgelig også at hun er den smukkeste lille pige... men det gør enhver mor nok

Kan jeg da godt forstå!!! Hun ser da bare smadder sød ud, og jaa det sys man jo nok

Anmeld

5. februar 2011

Anne85

Mathilde & Frederikkesmor skriver:

Herhjemme går det også godt. Frederikke er nu 7 mdr (imorgen) har dog lige haft en lige uges tid med feber og snotnæse, men det er jo også lige årstiden.

Hun har fået 2 fortænder i undermunden - den første tittede frem nytårsaften, og den anden kom 14 dage efter. Nu er de begge ved at være helt oppe

Hun sover igennem om natten - gerne fra kl. 19.30-6.30 næste dag... Det er bare SKØØØØØNT! Så vi klager ikke

Hun er begyndt at kravle... Hun forsøger ihvert fald ihærdigt, men det er altså meget nemmere at bakke og komme til siden, fremfor at komme fremad. Men det er SÅ tæt på, og er sikker på hun kravler "rigtigt" indenfor ganske kort tid!

Hold kæft hvor er hun kær  Og hvor er det vildt at hun allerede kravler  Storebror herhjemme begyndte også at bakke baglæns på alle fire da han var 6 mdr - han var dog 7 1/2 måned inden han fattede hvordan man sårn rigtig kravlede  Men Nynne er vist en magelig lille prinsesse der egentlig synes det er ganske udemærket bare at ligge og betragte alt og alle - så tror der går noget tid endnu inden hun kravler

Anmeld

5. februar 2011

Corn

Anne85 skriver:

Husker jeg forkert eller var der noget med hans hørelse? Har I fået det tjekket?

Hvor er det vildt at han allerede er sårn fremme motorisk. Nynne komemr ENTEN op på strækt arm eller ligger fladt med armene og løfter numsen - hun har endnu ikke luret at man skal gøre begge ting på en gang.

Uh hvor er han dygtig at han allerede spiser rugbrød... måske man sku prøve at begynde... synes jo bare stadig hun er en lille BABY  Men hun ELSKER at sidde og hygge sig med noget at gumle på - agurk eller ristede rugbrøds stave er det foretrukne  Nynne NÆGTER desværre at ta flasken om dagen... hmm... så hun får allerede 5 skemåltider og så tre flasker (kl 19.30, 23 og en om natten) - jeg ku dælme godt snart bruge at den om natten blev skåret væk - men så synes jeg jo heller ikke hun får nok mme i døgnet

Kan hun spise grød, kan hun også spise rugbrød... Hvis du gør som følger:

Et stk rugbrød

smørbart pålæg

mælk

Smør rugbrød med pålæg, læg det på tallerken og hæld mælk udenom, og giv brøddet lidt tid til at suge det op.

Så er det nemt og spis-bart i små ryttere...

Så hvis du har tips til at spise kartoffel, så modtager jeg gerne... Det kaster han nemlig op, men spiser nemt en hel rugbrød med leverpostej.

Og og og... Han har lige fået tand nr. 3 igennem i nat, så han sov da lige 12 timeri streg

Hans hørelse skulle virke upåklageligt. Og ang. hans manglede lyde- pludren, gråd og latter, så sagde ørelægen, at han nok bare ikke havde noget at sige, så det tror vi da på. Men der er også et ret højt serviceniveau med to ældre brødre

Og snak om at være kvik motorisk, en fra mødregruppen, som er 3 dage yngre end Aslan, har kravlet med fuld fart siden 6,5 mdr

Anmeld

6. februar 2011

Mathilde & Frederikkesmor

Anne85 skriver:

Hold kæft hvor er hun kær  Og hvor er det vildt at hun allerede kravler  Storebror herhjemme begyndte også at bakke baglæns på alle fire da han var 6 mdr - han var dog 7 1/2 måned inden han fattede hvordan man sårn rigtig kravlede  Men Nynne er vist en magelig lille prinsesse der egentlig synes det er ganske udemærket bare at ligge og betragte alt og alle - så tror der går noget tid endnu inden hun kravler

Tak, det synes jeg jo også at hun er!

Men Nynne ser også skøn ud. Er vild med hendes grin/smil

Frederikke har været helt vildt hurtig på den med rigtig mange ting synes jeg - ihvert fald i forhold til Mathilde, da hun var i den størrelse. Men altså - tingene kommer jo når de kommer  og er sikker på at din prinsesse nok skal komme i omdrejninger før eller siden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.