Er Odense et godt sted at føde ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

821 visninger
12 svar
0 synes godt om
2. februar 2011

Anonym trådstarter

Ja som overskriften lyder, er odense et godt sted at føde ?
Og hvordan er det med faren , er han med indlagt ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2011

bøgelund

Anonym skriver:

Ja som overskriften lyder, er odense et godt sted at føde ?
Og hvordan er det med faren , er han med indlagt ?

jeg syns det var en super oplevelse.. 

jeg blev indlagt på fødegangen kl 02.00 natten til fredag, og jeg fødte først 16 timer senere. 

de slog en seng op til min kæreste ved siden af mig, så han os kunne ligge ned og sove. havde jeg slet ikke regnet med. 

vi var indlagt 2 dage efter til observation, pga tidlig vandafgang. og de to døgn på vuggen, skulle min kæreste betale for. hvis han ville blive og sove.. 

Anmeld

2. februar 2011

Anonym trådstarter

bøgelund1 skriver:

jeg syns det var en super oplevelse.. 

jeg blev indlagt på fødegangen kl 02.00 natten til fredag, og jeg fødte først 16 timer senere. 

de slog en seng op til min kæreste ved siden af mig, så han os kunne ligge ned og sove. havde jeg slet ikke regnet med. 

vi var indlagt 2 dage efter til observation, pga tidlig vandafgang. og de to døgn på vuggen, skulle min kæreste betale for. hvis han ville blive og sove.. 

de to døgn på vuggen skulle han betale for ?
Er det barsel gangen eller, sorry er ikke lige helt med.

Anmeld

2. februar 2011

bøgelund

Anonym skriver:

de to døgn på vuggen skulle han betale for ?
Er det barsel gangen eller, sorry er ikke lige helt med.

vuggen er en "etage/afdeling" ovre på patienthotellet, hvor alle med nyfødte er indlagt.. og så er der jordemødre eller sundhedsplejerske på vagt hele døgnet.. 

så har i jeres eget værelse med eget toilet.

han skulle betale ca 230 kr pr overnatning, og så var det inkl. morgenmad. frokost og aftensmad skulle han betale udover.. jeg fik alt gratis.. 

Anmeld

2. februar 2011

Anonym trådstarter

bøgelund1 skriver:

vuggen er en "etage/afdeling" ovre på patienthotellet, hvor alle med nyfødte er indlagt.. og så er der jordemødre eller sundhedsplejerske på vagt hele døgnet.. 

så har i jeres eget værelse med eget toilet.

han skulle betale ca 230 kr pr overnatning, og så var det inkl. morgenmad. frokost og aftensmad skulle han betale udover.. jeg fik alt gratis.. 

Okay så det er barselsgang faktisk, man kommer derover når man har født.
Men hvorfor skal man betale for det , når det andre steder er gratis ?

Anmeld

2. februar 2011

bøgelund

Anonym skriver:

tror da ikke det er gratis andre steder? hvilke andre steder tænker du på? 

Anmeld

2. februar 2011

Mette.

Anonym skriver:

Jeg tror altså fædre skal betale de fleste steder. Min kæreste betalte 250 kr., pr døgn inkl. morgenmad og skulle derudover også betale for de andre måltider - jeg fødte i Århus på Skejby..

Anmeld

2. februar 2011

Anonym trådstarter

bøgelund1 skriver:

tror da ikke det er gratis andre steder? hvilke andre steder tænker du på? 

i svendborg, der betaler manden kun til madkort

Anmeld

2. februar 2011

LHB

Jeg havde en meget positiv oplevelse med min fødsels på OUH, så kan klart sige at du kan være tryg ved at skulle føde i Odense.
Virkelig søde jordemødre og læger jeg havde med at gøre, og sygeplejeskerne på afdelingen efer var også rigtig gode.
Jeg endte i akut kejsersnit efter mange timer, så jeg fik kontakt med mange forskellige og alle fantastiske til at tackle en fødsel, der ikke lige endte som man regnede med.
Jeg var så ikke indlagt på vuggen men den anden afdeling hvor man ligger når det ikke har været en alm fødsel.

Anmeld

2. februar 2011

TbCp

Vuggen er ikke barselsgangen, vuggen er et "hotel" hvor nybagte mødre kan være lidt mere private og hvor manden kan være der sammen med mor og barn.

Jeg havde en fin oplevelse med at føde på OUH selvom det endte med akut kejsersnit.
Jeg var indlagt på barselsgangen og ikke på vuggen, og der måtte faren ikke blive.

Selve fødslen var rigtig fin og jeg havde nogle drøngode og rigtig dygtige jordmødre....

Men de næste 2 uger vi var indlagt husker jeg desværre ikke specielt positivt... det var dog på en børneafdeling og ikke på barselsgangen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.