Badekar eller ikke badekar

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.253 visninger
16 svar
0 synes godt om
2. februar 2011

thilde-tusindfryd

Som vi har diskuteret i en anden tråd, så er der anbefalinger om badekar, hvis man vil undgå at briste. Og det er også smertestillende. Derfor overvejer jeg det.

Men....der er også ting, der taler imod.

Dels har jeg meget tør hud og har brug for bodylotion og fede cremer, når jeg har været i vand/bad. Og det har man jo nok ikke overskud til under en fødsel. Man skal måske også op og ned af det bad flere gange. Så ligger jeg måske under fødslen og føler mig utilpas og indskrumpet og huden strammer og kløer, fordi jeg ikke har været i bad.

Dels tænker jeg på, om man ikke får vand ind i skeden og hele livmoderen, hvis man foretager selve fødslen i badekarret ?  Det synes jeg virker lidt....hm...tja, ved ikke...

Ved I andre noget nærmere om det ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2011

Zafir

Helt klart vand Så må du smøre creme på bagefter.

Jeg har født begge mine i vand og ville aldrig gøre andet. Det er super dejligt

Og der kommer faktisk næsten ingen snask ud i vandet. Det er slet ikke ulækkert- Kun dejligt. også mindsker man MÆRKANT risikoen for at briste

Anmeld

2. februar 2011

Koen.

Jeg skulle have født i vand men mine presseveer valgte at forsvinde så derfor skulle jeg op og have vedrop men jeg lå der stort set hele tiden men jeg døjer os ekstremt med tør hud, men jordmoderen tog fostervandet i badekaret så selv 14 dage efter fødslen var min hud blød og læker fordi jeg havde fået babys fosterfedt på mig

Det med vand i skeden, hmm ja, aner det ikke, men de ville jo ikke tillade vandfødsler hvis det var skadeligt

jeg kan kun tale varmt for at komme i vand under fødslen det var virkelig guld værd!

Anmeld

2. februar 2011

Koen.

Zafir skriver:

Helt klart vand Så må du smøre creme på bagefter.

Jeg har født begge mine i vand og ville aldrig gøre andet. Det er super dejligt

Og der kommer faktisk næsten ingen snask ud i vandet. Det er slet ikke ulækkert- Kun dejligt. også mindsker man MÆRKANT risikoen for at briste

det er fantastisk at ligge i badekar

Anmeld

2. februar 2011

Angelspot

Du vil jo nok helt klart få rynket hud af at være i badekarret. Men du styrer jo selv hvor længe du vil ligge der. Og hvis du har brug for at blive smurt med creme, må du jo høre manden om han ikke kan stå for den del. Dog synes jeg ikke det bør være pga tør hud at du fravælger badekarret, men det er jo en smagssag

Man kommer kun i badekar hvis jordmoderen siger god for det. Hvis der er risiko for infektioner eller andre risici, så vælger de at sige nej til at du må komme i badekar. Men der kan jo ikke undgå at komme blod og fostervand osv, ned i vandet, så det er også noget man skal tage op med sig selv

Jeg er slet ikke i tvivl om at jeg vil i badekar hvis jeg kan, så det er nok derfor jeg ikke tager det så tungt, jeg ser det som en rigtig positiv ting og håber på en god oplevelse. Ellers er der jo ingen bivirkninger ved det og man kan altid stå op af vandet hvis man ikke vil mere

Anmeld

2. februar 2011

Cris

thilde-tusindfryd skriver:

Som vi har diskuteret i en anden tråd, så er der anbefalinger om badekar, hvis man vil undgå at briste. Og det er også smertestillende. Derfor overvejer jeg det.

Men....der er også ting, der taler imod.

Dels har jeg meget tør hud og har brug for bodylotion og fede cremer, når jeg har været i vand/bad. Og det har man jo nok ikke overskud til under en fødsel. Man skal måske også op og ned af det bad flere gange. Så ligger jeg måske under fødslen og føler mig utilpas og indskrumpet og huden strammer og kløer, fordi jeg ikke har været i bad.

Dels tænker jeg på, om man ikke får vand ind i skeden og hele livmoderen, hvis man foretager selve fødslen i badekarret ?  Det synes jeg virker lidt....hm...tja, ved ikke...

Ved I andre noget nærmere om det ?

Tja, man kan ikke vide, hvad man har lyst til... Jeg har ikke født i vandet. Første gang de har tilbudt mig en varm bad og alt det der. Jeg frysede så meget, selv om vandet var varmt!   Jeg gad overhovedet ikke at være i nærheden af vandet. Bare at mærke at min krop var våde gjord det mig syg. Nej nej. Jeg vil bare går rundt og gør det, hvad det passede mig. Jeg har født første gang på sygehuset, uden bedøvelse og jeg bristede slet slet ikke. Anden gang fødte jeg hjemme og jeg har haft det samme, bare af vandet var lang væk fra mig, så var jeg tilfreds   Så man kan ikke vide, hvad du får lyst til, når du allerede er i gang.

Anmeld

2. februar 2011

MariaJ

Cris skriver:

Tja, man kan ikke vide, hvad man har lyst til... Jeg har ikke født i vandet. Første gang de har tilbudt mig en varm bad og alt det der. Jeg frysede så meget, selv om vandet var varmt!   Jeg gad overhovedet ikke at være i nærheden af vandet. Bare at mærke at min krop var våde gjord det mig syg. Nej nej. Jeg vil bare går rundt og gør det, hvad det passede mig. Jeg har født første gang på sygehuset, uden bedøvelse og jeg bristede slet slet ikke. Anden gang fødte jeg hjemme og jeg har haft det samme, bare af vandet var lang væk fra mig, så var jeg tilfreds   Så man kan ikke vide, hvad du får lyst til, når du allerede er i gang.

Enig. Jeg troede også det med badekarret var et hit, og var superglad for at skulle føde på en næsten nyindrettet afdeling med badekar på alle fødestuerne. Jordmoderen gjorde det rigtig fint og hyggeligt med stearinlys på kanten og det hele, men jeg kunne SLET ikke holde vandet ud. Jeg kunne bare slet ikke få det til at fungere med vejrtrækningen og veerne, så længe jeg var i vandet, og  valgte meget hurtigt at komme op igen.

Det er jo fint at have tænkt over hvad man har lyst til, men det er ikke sikkert din fødsel bliver sådan som du forestiller dig, lige meget hvor meget du planlægger. Men hvis du vil være på den sikre side med badekarret kan du smide en flaske god bodylotion i hospitalstasken .

Anmeld

2. februar 2011

thilde-tusindfryd

Angelspot skriver:

Du vil jo nok helt klart få rynket hud af at være i badekarret. Men du styrer jo selv hvor længe du vil ligge der. Og hvis du har brug for at blive smurt med creme, må du jo høre manden om han ikke kan stå for den del. Dog synes jeg ikke det bør være pga tør hud at du fravælger badekarret, men det er jo en smagssag

Man kommer kun i badekar hvis jordmoderen siger god for det. Hvis der er risiko for infektioner eller andre risici, så vælger de at sige nej til at du må komme i badekar. Men der kan jo ikke undgå at komme blod og fostervand osv, ned i vandet, så det er også noget man skal tage op med sig selv

Jeg er slet ikke i tvivl om at jeg vil i badekar hvis jeg kan, så det er nok derfor jeg ikke tager det så tungt, jeg ser det som en rigtig positiv ting og håber på en god oplevelse. Ellers er der jo ingen bivirkninger ved det og man kan altid stå op af vandet hvis man ikke vil mere

Nu har jeg ikke nogen mand, der kan smøre mig ind  og tror ikke barnets far er interesseret i at komme med til fødslen. Så hvis der er nogen med mig, er det nok min mor, og tror egentlig godt jeg vil være fri for at hun skal smøre mig ind

Anmeld

2. februar 2011

AmalieM

Jeg skulle ha født i vand, men da jeg ankom til sygehuset var jeg faktisk i gang med at føde, det  gik bare stærkt... og jeg fik heller ikke hverken smertestillende eller bristede..

Næste gang håber jeg på at kunne nå at komme i vand, da det er dejlig afslappende

Anmeld

2. februar 2011

thilde-tusindfryd

AmalieM skriver:

Jeg skulle ha født i vand, men da jeg ankom til sygehuset var jeg faktisk i gang med at føde, det  gik bare stærkt... og jeg fik heller ikke hverken smertestillende eller bristede..

Næste gang håber jeg på at kunne nå at komme i vand, da det er dejlig afslappende

Min mor har også født meget hurtigt, begge de gange hun har født, så jeg tænker, at jeg måske også føder hurtigt. Men det er selvfølgelig ikke helt bevist, at der er en sammenhæng med arv. Så måske når jeg heller ikke i badekar...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.