Tidlig scanning. CRL hjælp!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.009 visninger
19 svar
0 synes godt om
1. februar 2011

CamillaValby

Piger jeg er lige kommet hjem fra en tidlig scanning

Den lå som den skulle og vi kunne se hjertet slå Så langt så godt.

Der er noget jeg ikke helt kan forstå, jeg ved hvornår jeg havde æggeløsning (pga test) og selvfølgelig hvornår jeg havde min sidste mens. HUn siger så at CRL kun er cirka 2 mm. Og jeg skulle meget gerne være 6+2 i dag? Har i nogle erfaringer i kan dele. For som det ser ud på div. tabeller passer det med at jeg skulle være 5+4 cirka i dag. Og det passer bare slet ikke.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2011

Englebassen82

Måske du kan bruge denne tabel til noget ??

Kan desværre ellers ikke hjælpe..

Og Tillykke med den lille Spire..

http://www.min-mave.dk/artikler/graviditet/ultralydsscanninger/crl-crown-rump-length.htm

>:<

Anmeld

1. februar 2011

Moar2011

CamillaValby skriver:

Der er noget jeg ikke helt kan forstå, jeg ved hvornår jeg havde æggeløsning (pga test) og selvfølgelig hvornår jeg havde min sidste mens. HUn siger så at CRL kun er cirka 2 mm. Og jeg skulle meget gerne være 6+2 i dag? Har i nogle erfaringer i kan dele. For som det ser ud på div. tabeller passer det med at jeg skulle være 5+4 cirka i dag. Og det passer bare slet ikke.

måske æl teste ikk er så præcis som man tror.. jeg har selv fået lagt termin udfra hvor stort fosteret var den gang, og der havde jeg haft sen æg-løsning. forståes sådan, min læge havde beregnet jeg var en uge længere henne, end jeg egentligt var da jeg kom til scanning..

var det rodet?

Anmeld

1. februar 2011

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Nu må du ikke hænge mig op på det jeg skriver, men jeg er ret sikker på, at der går nogle/et par dage fra ægløsningen til ægget først bliver befrugtet og siden sætter sig fast, og derfor kan man aldrig regne 100 % med ægløsningsdagen.

Jeg ved også ret præcist hvornår jeg har ægløsning, men er ved begge mine unger blevet rykket 3 dage ved nf-scanningen.

Så vidt jeg lige kan regne, er det 4 dage du er rykket, og det behøver ikke betyde andet, end at æg og sæd er mødtes lidt senere end præcis på din æl-dag. Så jeg ville regne med, at du kan være helt rolig og stadig nyde din graviditet.

Tillykke med blinket forresten

Anmeld

1. februar 2011

Englebassen82

Englebassen82 skriver:

Måske du kan bruge denne tabel til noget ??

Kan desværre ellers ikke hjælpe..

Og Tillykke med den lille Spire..

http://www.min-mave.dk/artikler/graviditet/ultralydsscanninger/crl-crown-rump-length.htm

>:<

Kan dog se at du ud fra den også skulle være 5+4... men jeg tænker også at når det er så tidligt og Foster er så lille så kan man hurtigt måle 1 mm for lidt eller meget, hvis du forstår... så den helt rigtige termin kommer vel først ved NF- scanningen..

Anmeld

1. februar 2011

Pige2009

CamillaValby skriver:

Det er vel helt individuelt hvad størrelsen er. Jeg tror bestemt ikke der er noget galt

Anmeld

1. februar 2011

CamillaValby

Babyklar skriver:

måske æl teste ikk er så præcis som man tror.. jeg har selv fået lagt termin udfra hvor stort fosteret var den gang, og der havde jeg haft sen æg-løsning. forståes sådan, min læge havde beregnet jeg var en uge længere henne, end jeg egentligt var da jeg kom til scanning..

var det rodet?

Hihi slet ikke det gav mening

Men jeg skal til endnu en scanning på mandag hos min egen gyno. Så forhåbentlig kan han kaste lidt mere lys over det.

Men det mystiske er bare at jeg også altid har kunne mærke min ÆL

Anmeld

1. februar 2011

CamillaValby

Englebassen82 skriver:

Kan dog se at du ud fra den også skulle være 5+4... men jeg tænker også at når det er så tidligt og Foster er så lille så kan man hurtigt måle 1 mm for lidt eller meget, hvis du forstår... så den helt rigtige termin kommer vel først ved NF- scanningen..

Lige præcis Tusinde tak.

Hehe ja må nok bare være tålmodig og bare vente til forhåbentlig en NF

Anmeld

1. februar 2011

CamillaValby

Baagøe skriver:

Det er vel helt individuelt hvad størrelsen er. Jeg tror bestemt ikke der er noget galt

Syntes bare der er meget forskel hihi.

Men holder dig på ordet Og håber det samme

Anmeld

1. februar 2011

anna-jonas

Ta' det roligt............en scanning er "kun" et skøn. Normalt siger man at hjerteblink først kan ses i uge 7 (altså uge 6+), så mon ikke alt er nydeligt. Hvad var din CRL?? For i uge 6+ er den mellem 6 og 9 mm. i uge 7+ er den mellem 9-15 mm.

Tillykke med graviditeten, som jeg håber at du kommer til at nyde.

Mette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.