Pris på at skifte bank...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.950 visninger
13 svar
0 synes godt om
1. februar 2011

Den lykkelige

Tænkte om der er nogen som har prøvet at skifte bank, med huslån og det hele.. hvad koster det? Vi har overvejet at skifte bank, men alle siger det er såååå dyrt.. men har ingen anelse om hvor dyrt det er.. nogle der har prøvet det??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2011

SussieThyssen

milopilo skriver:

Tænkte om der er nogen som har prøvet at skifte bank, med huslån og det hele.. hvad koster det? Vi har overvejet at skifte bank, men alle siger det er såååå dyrt.. men har ingen anelse om hvor dyrt det er.. nogle der har prøvet det??

Du tager alle dine lånepapirer, budget samt alt hvad I har og går hen i den nye bank og beder dem vurdere om de vil have jer og om de vil give et tilbud på hvad det vil koste at skifte..og så tager du den derfra.
Det er banken, der kan beregne det, for det handler om den enkelte bansks tariffer, omlægning af lån m.m.

Kærligst
Sussie

Anmeld

1. februar 2011

MetteMTH

milopilo skriver:

Jeg har da skiftet bank, det kostede ikke noget..

Anmeld

1. februar 2011

Den lykkelige

SussieThyssen skriver:

Du tager alle dine lånepapirer, budget samt alt hvad I har og går hen i den nye bank og beder dem vurdere om de vil have jer og om de vil give et tilbud på hvad det vil koste at skifte..og så tager du den derfra.
Det er banken, der kan beregne det, for det handler om den enkelte bansks tariffer, omlægning af lån m.m.

Kærligst
Sussie

Nå ok.. Ja det må vi prøve så.. Men bare meget rart hvis man vidste lidt om hvor meget det er.. for vil ikke sætte det store igang hvis det er 30.000 kr f.eks..
Men må lige snakke med dem..

Anmeld

1. februar 2011

Den lykkelige

Mette88 skriver:

Jeg har da skiftet bank, det kostede ikke noget..

Har du også hus, banklån, kassekredit osv osv??

Anmeld

1. februar 2011

MetteMTH

milopilo skriver:

Har du også hus, banklån, kassekredit osv osv??

ja det har jeg nu, efter jeg har skiftet bank, tror da ikke det koster noget, har jeg aldrig hørt om.. Din nye bank skal jo bare overtage dit det gamle, det sørger de vel for..  men kan da godt være det koster noget, ved det rent faktisk ikke..

Anmeld

1. februar 2011

Den lykkelige

Mette88 skriver:

ja det har jeg nu, efter jeg har skiftet bank, tror da ikke det koster noget, har jeg aldrig hørt om.. Din nye bank skal jo bare overtage dit det gamle, det sørger de vel for..  men kan da godt være det koster noget, ved det rent faktisk ikke..

Har hørt at når man har flere forskellige huslån osv så koster det i stempelafgift, gebyre osv, fordi det jo alt der skal ændres.. Alle papire er nu lavet "af" Nordea.. så skal jo laves om efter den nye banks renter, regler osv.. Så lånene skal vist tinglyses om osv.. Mener det koster ret meget.. Lyder mærkeligt du ikke betalte noget, men havde hus da du skiftede...

Hvilken bank skiftede du fra..?

Anmeld

1. februar 2011

MetteMTH

milopilo skriver:

Har hørt at når man har flere forskellige huslån osv så koster det i stempelafgift, gebyre osv, fordi det jo alt der skal ændres.. Alle papire er nu lavet "af" Nordea.. så skal jo laves om efter den nye banks renter, regler osv.. Så lånene skal vist tinglyses om osv.. Mener det koster ret meget.. Lyder mærkeligt du ikke betalte noget, men havde hus da du skiftede...

Hvilken bank skiftede du fra..?

jeg skiftede bank fordi min kæreste og jeg skulle købe hus sammen.. de andre var nogle røvhuller overfor mig ang. noget kautionist for en eks kæreste... men jeg havde ikke hus, da jeg skiftede, du har nok misforstået det jeg skrev.. jeg har sparekassen limfjorden

Anmeld

1. februar 2011

Den lykkelige

Mette88 skriver:

jeg skiftede bank fordi min kæreste og jeg skulle købe hus sammen.. de andre var nogle røvhuller overfor mig ang. noget kautionist for en eks kæreste... men jeg havde ikke hus, da jeg skiftede, du har nok misforstået det jeg skrev.. jeg har sparekassen limfjorden

Nå ok så jeg med.. jamen så er det derfor det ikke kostede..

Vi skiftede også fra arbejdernes landsbank til Nordea da vi ville købe hus, hvor vi kune havde forbrugslån.. så det kostede heller ikke noget.. men skulle koste en del når man først har hus og vil skifte..

Anmeld

1. februar 2011

Zafir

Altså - det er røv træls og besværligt, at skifte bank, fordi man skal til møder og ditten datten og have ALLE papirer med og skrive under 20000 gange osv. Men det skulle da gerne som MINIMUM være gratis og man skulle da gerne ende ud med at få sparet penge ved et bank skift Ellers kan det da være lige meget...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.