grød mos hvornår

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.480 visninger
20 svar
0 synes godt om
1. februar 2011

henh01

Hej,

Hvornår gav I jeres små grød/mos?

Og hvad startede i op med?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2011

Sofia24

Hej!

Her startede vi ud med kartofler og gulerodsmos da Silas var ca 5 1/2 mdr  som aftensmåltid når vi andre skal spise...

Idag er han 6 mdr og vi har i et par dage spist øllebrød til frokost

Hvor gammel er din?

Anmeld

1. februar 2011

Turtles

Hej.

Jeg startede da han var 4 mdr.
Og jeg købte lidt forskelligt fra Bilka af dem man skal blande op med vand eller mme, som man kan bruge fra 4 mdr. (det står på pakken)

Det vigtigeste er at baby kan finde ud af og spise med ske, det er nemlig ikke alle der er parate når de er 4 mdr.

Håber mit svar kunne bruges

Anmeld

1. februar 2011

henh01

Min søn er 2,5 mdr - men overvejer nemlig at vente til han bliver 6 mdr med at begynde ske mad, da han allerede er en stor basse på 8 kg.

Anmeld

1. februar 2011

Zafir

Idun startede først da hun var lidt over 6 mrd, men hun har jo altid haft problemer med at spise. Altså at hun er sådan en småtspiser og meget tynd. Så sp har aftalt med os at vi starter med Frigg lidt før 6 mrd, så hun har lidt mere nysgerrighed på det
Så vi skal starte her om 2-3 uger. Aner ikke hvad jeg skal starte med. Men vi har ladet hende smage lidt melon, lidt banan, lidt pære og lidt agurk Det syntes hun er sjovt.

Sp sagde at vi kunne starte med hirsegrød fx...

Anmeld

1. februar 2011

Tina2

Vi startede igår og min datter er 5 mdr. Hun fik tynd majsgrød + pæremos. Alt hjemmelavet.....

Anmeld

1. februar 2011

Pige2009

henh01 skriver:

Hej,

Hvornår gav I jeres små grød/mos?

Og hvad startede i op med?

Laura fik først grød, da hun var 5 mdr. første gang og vi startede med majsgrød

Anmeld

1. februar 2011

Ni-ko-li-ne

Nikoline fik da hun var lige over 5 mdr... det er bedste at vente så længe man kan og i mine øjne er hjemmelavet grød og mos langt at foretrække

Anmeld

1. februar 2011

MariaJ

Vi startede da Johanna var 6 måneder. Vi begyndte med risgrød og hvedegrød (købegrød på pulver). I løbet af en måneds tid skiftede vi til grød med lidt mere konsistens på rigtige gryn (havregrød, hirsegrød, boghvedegrød og øllebrød) til morgen og diverse grøntsagsmos osv til aften. Hun kunne helt klart bedst lide købegrøden i starten. sikkert fordi den er så "fintmalet".

Anmeld

1. februar 2011

Ni-ko-li-ne

MariaJ skriver:

Vi startede da Johanna var 6 måneder. Vi begyndte med risgrød og hvedegrød (købegrød på pulver). I løbet af en måneds tid skiftede vi til grød med lidt mere konsistens på rigtige gryn (havregrød, hirsegrød, boghvedegrød og øllebrød) til morgen og diverse grøntsagsmos osv til aften. Hun kunne helt klart bedst lide købegrøden i starten. sikkert fordi den er så "fintmalet".

eller fordi købegrøden indeholder en masse sukker i forklædning...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.