Så er jeg officielt gået på barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

324 visninger
3 svar
0 synes godt om
31. januar 2011

Maria-s

Ja så holdte jeg officielt min sidste arbejdsdag. Det er egentlig først i morgen, men jeg har simpelthen sovet SÅ dårligt i nat og var faktisk bange for det hele var ved at gå igang, så i morges besluttede jeg mig for at hvis det så nogenlunde rimeligt ud med mine arbejdsopgaver, så blev i dag sidste dag. Senere på dagen snakkede jeg med en af afdelingens ledere og hun sagde til mig at jeg skulle OVERHOVEDET IKKE tænke på om jeg blev færdig eller ej. Sådan som jeg havde haft det den sidste uges tid, der VAR i dag bare min sidste dag, sådan. Hun fødte selv en uge efter hun gik på barsel og havde også været ude til noget præsentation på vores arbejde, den dag vandet gik. Og som hun sagde. I dag var det sgu øv, for hun havde SLET ikke nået at nyde sin "barsel" og sådan forberede sig metalt på det hele, før det gik løs.

Meeen jeg har nu lige nogle få enkelte ting jeg gerne lige vil gøre HELT færdig så jeg regner med lige at smutte forbi en ½ dag i næste uge, nok onsdag, for lige at give det hele videre sådan helt ok.

Men det er nu lidt surrealistisk at sidde her nu. Jeg har set SÅ meget frem til sidste dag, her det sidste lange stykke tid, men så alligevel har jeg det lidt som om jeg bare lige har fri et par dage og da skal tilbage her engang i næste uge for at arbejde videre. Men det skal jeg ikke Lige om lidt (ja hvem ved hvornår) skal jeg være "rigtig" mor, altså til en baby i mine arme og ikke bare en der ligger og putter sig inde i min mave

JEG SKAL SNART VÆRE MOR!......

Igår aftes kom jeg sådan til at smile af min kæreste. Efter håndboldkampen sad vi lige lidt og hyggede videre med noget lidt ligegyldigt tv og så lagde han hånden på min mave og kaldte "Noooaahhh". Det blev promte kviteret med et spark/ puf ud i hans hånd. Min kæreste blev SUPER overrasket og prøvede igen til nogle gange og hver gang han sagde prinsens navn fik han et puf tilbage  Det var så fantastisk at se min kærestes reaktion, hvordan han bare spærrede øjene op, hvor virkeligt det blev for ham at der ER en baby i min mave og hvordan kærligheden bare lyste ud af hans øjne. Ja jeg bliver helt rørt når jeg sidder her og skriver om det

Men ja nu starter min barsel og jeg vil gøre alt hvad jeg kan for at nyde den tid der er tilbage af min graviditet og sådan helt metalt få indstillet mig på den kommende fremtid og få shoppet de sidste ting samt pakket den famøse pusletaske til hospitalet. JEg har en meget stærk fornemmelse der siger mig at han vælger ankomst før en forventet. Men ja lad os nu se. Det kan jo være det bare er ligamentsmerter og at jeg ender med at gå en uge over tid!

Men lige en lille update herfra. God aften til alle i skønne damer! -med og uden guldklumper i armene endnu!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2011

AnneBJ

Maria-s skriver:

Ja så holdte jeg officielt min sidste arbejdsdag. Det er egentlig først i morgen, men jeg har simpelthen sovet SÅ dårligt i nat og var faktisk bange for det hele var ved at gå igang, så i morges besluttede jeg mig for at hvis det så nogenlunde rimeligt ud med mine arbejdsopgaver, så blev i dag sidste dag. Senere på dagen snakkede jeg med en af afdelingens ledere og hun sagde til mig at jeg skulle OVERHOVEDET IKKE tænke på om jeg blev færdig eller ej. Sådan som jeg havde haft det den sidste uges tid, der VAR i dag bare min sidste dag, sådan. Hun fødte selv en uge efter hun gik på barsel og havde også været ude til noget præsentation på vores arbejde, den dag vandet gik. Og som hun sagde. I dag var det sgu øv, for hun havde SLET ikke nået at nyde sin "barsel" og sådan forberede sig metalt på det hele, før det gik løs.

Meeen jeg har nu lige nogle få enkelte ting jeg gerne lige vil gøre HELT færdig så jeg regner med lige at smutte forbi en ½ dag i næste uge, nok onsdag, for lige at give det hele videre sådan helt ok.

Men det er nu lidt surrealistisk at sidde her nu. Jeg har set SÅ meget frem til sidste dag, her det sidste lange stykke tid, men så alligevel har jeg det lidt som om jeg bare lige har fri et par dage og da skal tilbage her engang i næste uge for at arbejde videre. Men det skal jeg ikke Lige om lidt (ja hvem ved hvornår) skal jeg være "rigtig" mor, altså til en baby i mine arme og ikke bare en der ligger og putter sig inde i min mave

JEG SKAL SNART VÆRE MOR!......

Igår aftes kom jeg sådan til at smile af min kæreste. Efter håndboldkampen sad vi lige lidt og hyggede videre med noget lidt ligegyldigt tv og så lagde han hånden på min mave og kaldte "Noooaahhh". Det blev promte kviteret med et spark/ puf ud i hans hånd. Min kæreste blev SUPER overrasket og prøvede igen til nogle gange og hver gang han sagde prinsens navn fik han et puf tilbage  Det var så fantastisk at se min kærestes reaktion, hvordan han bare spærrede øjene op, hvor virkeligt det blev for ham at der ER en baby i min mave og hvordan kærligheden bare lyste ud af hans øjne. Ja jeg bliver helt rørt når jeg sidder her og skriver om det

Men ja nu starter min barsel og jeg vil gøre alt hvad jeg kan for at nyde den tid der er tilbage af min graviditet og sådan helt metalt få indstillet mig på den kommende fremtid og få shoppet de sidste ting samt pakket den famøse pusletaske til hospitalet. JEg har en meget stærk fornemmelse der siger mig at han vælger ankomst før en forventet. Men ja lad os nu se. Det kan jo være det bare er ligamentsmerter og at jeg ender med at gå en uge over tid!

Men lige en lille update herfra. God aften til alle i skønne damer! -med og uden guldklumper i armene endnu!

Ih du er heldig! Dejligt med en så forstående arbejdsplads!

Jeg har stadig denne uge med, og et par dage i næste, men det er jo heldigvis stillesiddende undervisning, og jeg har bevilget mig selv flextid begge uger Det der bliver undervist i, er nemlig primært eksamensforberedelse til en eksamen jeg først skal have næste år...

Hvor er han sød din kæreste, herhjemme er der også gået sport i, at "snakke" med baby og Jørn bliver lige overrasket hver gang han får "svar"

Spændende at se om din fornemmelse ang. fødslen holder - det ville da være dejligt Her er der ikke fornemmelse for noget, andet end jeg stadig holder på 29. marts som jeg har gjort siden min termin blev rykket til 20. marts. Det er vist for at undgå at blive helt vild af desperation når vi rammer d. 18. og der stadig ikke er optræk til noget!

Anmeld

31. januar 2011

piadas

Hvor er det dejligt!  Og jeg stemmer i med Anne - rigtig rart med en forstående arbejdsplads!

Nu må du hjem og slappe lidt af, så han bliver derinde et par uger endnu, for det kunne da godt tyde på, at han ikke har tænkt sig at blive derinde helt til termin....men du VOVER på, at overhale os der har termin nu!

Jeg vil give din chef ret. Altså nu har jeg aldrig prøvet at føde før tid, men jeg kunne sagtens forestille mig, at man ikke lige er helt klar, hvis man føder en uge efter man er gået på barsel. Jeg har været på barsel siden d. 23-12 nu, og jeg har efterhånden haft god tid til at ordne det, der nu skulle ordnes, så nu må hun altså godt komme!  Men jeg har også nydt at kunne slappe af og gøre, hvad jeg har lyst til, for alting bliver bare mere besværligt, når man skal slæbe en lille bebs med ligegyldigt hvor man skal hen!

Og hvor lyder det bare hyggeligt, at Noah reagerer, når farmand snakker til ham. Det tyder jo på et velopdragent barn allerede! Lad os håbe, det varer ved.

Rigtig god barsel i forhåbentligt mindst et par uger!

fra en, der RIGTIG gerne vil have sin baby i armene nu!

Anmeld

1. februar 2011

Sofia

Hvor er det bare dejligt for dig at der nu er dømt barsel, det har du også brug for, så selvom du lige skal vænne dig til at have "fri", kommer du til at nyyyyde det, og du kan få det hele gjort klart til Noahs ankomst, det er jo bare skønt!! hav en dejlig dag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.