Skemad og smagspøver

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. januar 2011

LinLin

W010910 skriver:

Og du tilsætter først MME'en efter grøden er blevet lunet? Jeg skal virkelig have skåret det ud i pap  

Ja

Det ved jeg ikke om man skal, men så kan jeg lige smage om grøden er for varm/varm nok - det gør jeg altså ikke med MME i!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2011

Kvindemin

Mickas bliver først 4 mdr. i morgen, han for grød dagligt hver middag og elsker det
Til eftermiddag for han frugtmos, det er også sagen og ligger en god lille bund. Her har der ingen smagsprøver været, da det fra starten bare kørte.

Anmeld

30. januar 2011

TineA

DAs mor skriver:

Ja

Det ved jeg ikke om man skal, men så kan jeg lige smage om grøden er for varm/varm nok - det gør jeg altså ikke med MME i!

Hehe, det gør jeg Det smager bare melet og sødt. Mmmm! Haha Men 1000 tak for alle dine svar, det var super sødt af dig

Anmeld

30. januar 2011

TineA

Chritinap skriver:

Mickas bliver først 4 mdr. i morgen, han for grød dagligt hver middag og elsker det
Til eftermiddag for han frugtmos, det er også sagen og ligger en god lille bund. Her har der ingen smagsprøver været, da det fra starten bare kørte.

Okay og hvilken slags grød giver I så? Og hvilken slags frugtmos?

Anmeld

30. januar 2011

LinLin

W010910 skriver:

Hehe, det gør jeg Det smager bare melet og sødt. Mmmm! Haha Men 1000 tak for alle dine svar, det var super sødt af dig

Har ikke smagt på det - synes bare det lugter "ikke så godt"

Det var så lidt - håber I har mere held med det denne gang og han ikke får dårlig mave af det

Anmeld

30. januar 2011

TineA

DAs mor skriver:

Har ikke smagt på det - synes bare det lugter "ikke så godt"

Det var så lidt - håber I har mere held med det denne gang og han ikke får dårlig mave af det

Det smager ikke grimt, men ja, du har ret i, at det ikke dufter særlig indbydende Åh tak, det håber jeg også.. Det er derfor jeg gerne vil starte meeeeget langsomt op og så kun give lidt hist og her det første stykke tid.

Anmeld

30. januar 2011

Kvindemin

W010910 skriver:

Okay og hvilken slags grød giver I så? Og hvilken slags frugtmos?

Jeg har gjort det at jeg har købt to pakker (færdiglavet) samt 2 glas frugtmos. Normalt ville jeg selv lave det, og vil jeg også når dette er spist. Men først og fremmest er det jo bare vigtigt at de smager på det, at det lige er hurtiggt for mig at lave, jeg finder ud af hvad han kan lide - og så er det bare lidt mere sødt
Så er vi inde i den rytme, og så kan jeg begynde at lave egen lækker nærringsrig grøs og mos.
Prøver bare at foaklare at vi lige som først smager til og komme rind i rytmen, og så kan man begynde at give sig tid til at lave egen grød til ham Sådan gør vi, med et lille snapseglas koldt vand til.

Held og lykke.

Anmeld

31. januar 2011

Puller

Her hjemme får bettemanden (4½ mdr) Rismelsgrød til middag, sammen med lidt sveskermos som topping. Til aften får han kartoffelmos, det er bare et hit! Jeg kan servere div. frugtmos det syntes han er godt, men kartoffelmos så er han bare klar  

Så drikker han vand til, da jeg selv syntes man har behov for noget at drikke som ikke klistre når man har spist. Han elsker at drikke vand, ved ikke om det er fordi han er tørstig eller om han bare syntes det er sjovt.

Han spiser ca ½-1 dl pr. skemåltid, han får skemad på det tidspunkt hvor han alligevel skulle have haft en flaske, og er altid sulten ca 1,5 time efter han har fået skemad, så der får han en flaske.

Anmeld

31. januar 2011

Fru'Rugaard

Da min datter startede på grød- lavede jeg det selv den første uge.
Og jeg gav hende bare indtil hun ikke rigtig gad mere.
Så ved ikke rigtig om jeg har givet smagsprøver
Min SP sagde at det var bedst at starte op bare med 1 ting.
Efter en uge, begyndte vi at købe det der pulver i stedet for. Og efter 14 dage kunne hun faktisk spise grød, men hun fik det dog kun 1 gang dagen, også da hun var 5 mdr, så var det 2 gange om dagen, osv. indtil hun var 7 mdr
P.s. husk altid at tilbyd det, når sulten ikke melder sig alt for kraftigt her i starten

Rikke - Mor til Maja på 10 mdr.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.