Hvilken stilling sover din (store) baby i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. januar 2011

MariaJ

PernilleB skriver:

jeg står med samme "problem" i øjeblikket... anja vender sig KONSTANT..!!! og hun græder fordi hun ikk kan vende sig tilbage igen... og hun er ved a lærer a kravle... de enkelte nætter hvor hun slet ikk vågner så kigger jeg til hende alligevel og der ligger hun skisme på maven... og hun sover hele natten igennem... var heller ikk 100 % sikker på det i starten... nu er hun sp i tigerspring så nu sover hun slet ikk

men hvis hun ikk brokker sig tror jeg ik der er noget galt i det...

Nej, hun brokker sig ikke, hvis bare hun får lov at ligge som hun vil.

Håber der snart bliver lidt nattero hjemme hos jer. Vi har haft rigtig meget bøvl med søvn herhjemme, men lige for tiden går det faktisk overraskende godt for en gangs skyld.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2011

2babygirls

MariaJ skriver:

Da Johanna var helt lille var jeg totalt hys med at hun ALTID skulle ligge på ryggen. Det er jeg egentlig stadig, men det fungerer bare slet ikke længere. Hun er ni måneder i morgen, og vil helst falde i søvn på maven. Når jeg prøver at vende hende vågner hun rigtigt, og det giver bare en masse besvær med at få hende til at falde i søvn igen. Så sent som i aften har jeg bare ladet hende sove på maven, men er måske ikke helt tryg ved det. Ville du lade dit barn sove på maven, hvis det er gammelt nok til selv at kunne bevæge sig frit i sengen?

Maria

Nu er Madeleine kun knap 4 mdr, men fra dag et sofa hun jo i min armhule på siden, så vi lå mave mod mave. Men jeg var også meget med at hun SKU ligge på ryggen.. hmm, det har hun så kun gjort når hun sov ude i barnevognen, og det er også lidt pase nu.. Nu sover hun konstant på siden, og så triller hun max om på ryggen i løbet af natten. Hun sover med næsen ind i 2 bamser, og ligger stadig i liften. Da jeg prøvede uden liften lå hun helt krøllet sammen oppe i hjørnet af tremmesengen, så låner nogle sengeformindsker næste weekend, og så bliver liften pakket væk.

Det jeg vil frem til, er jo at min SP sagde at så snart de selv kunne vende og dreje sig, skal de selv have lov til at vælge stilling. Sover de bedst på maven, så er det bare sådan det er!!!

Anmeld

29. januar 2011

SussieThyssen

MariaJ skriver:

Da Johanna var helt lille var jeg totalt hys med at hun ALTID skulle ligge på ryggen. Det er jeg egentlig stadig, men det fungerer bare slet ikke længere. Hun er ni måneder i morgen, og vil helst falde i søvn på maven. Når jeg prøver at vende hende vågner hun rigtigt, og det giver bare en masse besvær med at få hende til at falde i søvn igen. Så sent som i aften har jeg bare ladet hende sove på maven, men er måske ikke helt tryg ved det. Ville du lade dit barn sove på maven, hvis det er gammelt nok til selv at kunne bevæge sig frit i sengen?

Maria

I det øjeblik barnet er stort nok til selv at vende og dreje sig er risikoen for vuggedød overstået, og så skal du bare lade trolden sove, som hun vil.
Hvis hun får det for varmt vender hun sig og lufter den side.
Mine begyndte af sig selv at ligge på maven, med benene trukket ind under sig og rumpen op i luften, så snart de kunne, og sov sådan, til de vel var et par år.

Kærligst
Sussie

Anmeld

29. januar 2011

MariaJ

Seker skriver:

Min datter er 12 måneder nu og jeg lader hende sove som hun vil.. Og så længe dit barn selv kan komme væk fra maven af ville jeg ikke være bekymret..

Min datter kommer nogle gange om på maven hvor hun har svært ved at vende tilbage, men så begynder hun bare at græde i stedet for...

Så hvis jeg var dig (og din datter kan vende sig) ville jeg bare lade hende sove på maven

Ja, hun kan sagtens vende sig. Hun er egentlig meget mobil og kan både kravle og rejse sig op.

Anmeld

29. januar 2011

MariaJ

Tina&Martin skriver:

Nu er Madeleine kun knap 4 mdr, men fra dag et sofa hun jo i min armhule på siden, så vi lå mave mod mave. Men jeg var også meget med at hun SKU ligge på ryggen.. hmm, det har hun så kun gjort når hun sov ude i barnevognen, og det er også lidt pase nu.. Nu sover hun konstant på siden, og så triller hun max om på ryggen i løbet af natten. Hun sover med næsen ind i 2 bamser, og ligger stadig i liften. Da jeg prøvede uden liften lå hun helt krøllet sammen oppe i hjørnet af tremmesengen, så låner nogle sengeformindsker næste weekend, og så bliver liften pakket væk.

Det jeg vil frem til, er jo at min SP sagde at så snart de selv kunne vende og dreje sig, skal de selv have lov til at vælge stilling. Sover de bedst på maven, så er det bare sådan det er!!!

OK, godt at høre. Da vi jeg lytte til din sundhedsplejerske

Anmeld

29. januar 2011

klmf

MariaJ skriver:

Johanna er også begyndt at sove i de mest sindssyge stillinger senere på natten, når hun kommer over i vores seng. Men der føler jeg alligevel at jeg har lidt mere kontrol over situationen, fordi jeg selv ligger lige ved siden af.

Jeg tror virkelig ikke du behøver at bekymre dig så meget om det - de kan alligevel mere end man tror! Og ellers skal hun nok give lyd fra sig hvis hun har brug for lidt vende-hjælp Måske du bare lige skal vænne dig til det?

Anmeld

29. januar 2011

MariaJ

SussieThyssen skriver:

I det øjeblik barnet er stort nok til selv at vende og dreje sig er risikoen for vuggedød overstået, og så skal du bare lade trolden sove, som hun vil.
Hvis hun får det for varmt vender hun sig og lufter den side.
Mine begyndte af sig selv at ligge på maven, med benene trukket ind under sig og rumpen op i luften, så snart de kunne, og sov sådan, til de vel var et par år.

Kærligst
Sussie

Det er faktisk præcis sådan hun ligger lige nu .

Maria

Anmeld

29. januar 2011

PernilleB

MariaJ skriver:

Nej, hun brokker sig ikke, hvis bare hun får lov at ligge som hun vil.

Håber der snart bliver lidt nattero hjemme hos jer. Vi har haft rigtig meget bøvl med søvn herhjemme, men lige for tiden går det faktisk overraskende godt for en gangs skyld.

hvis hun er tilfreds så tror jeg sagtens du kan lade hende ligge på maven.. de skal nok sige til hvis de ikk vil mere...

Anmeld

29. januar 2011

MariaJ

lotchen skriver:

Jeg tror virkelig ikke du behøver at bekymre dig så meget om det - de kan alligevel mere end man tror! Og ellers skal hun nok give lyd fra sig hvis hun har brug for lidt vende-hjælp Måske du bare lige skal vænne dig til det?

Ja, jeg tror du har ret. Jeg skulle jo bare have spurgt om det her for længe siden. Så havde jeg sluppet for unødige bekymringer, og vendebøvl.

Anmeld

29. januar 2011

SussieThyssen

MariaJ skriver:

Det er faktisk præcis sådan hun ligger lige nu .

Maria

Ja..en børnelæge forklarede mig at det rent faktisk er den måde de bedst trækker vejret på, når de sover, og samtidigt forhindrer at de bliver for varme, så det er helt som det skal være.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.