Anstændig barselstid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. januar 2011

SussieThyssen

Det var dog afskyeligt.
Den historie synes jeg du skulle skrive som et åbent brev og lægge i den amtsdækkende avis.
Er der noget der kan slå igennem der og røre ved rodværket på et sygehus, så er det dårlig omtale i pressen....så go for it...de trænger til et ordentligt fur på det hospital.

Og NEJ, du er ikke sart...det er dog utroligt.
Manner...jeg håber virkeligt at du vil slå en streg over det, og næste gang, at du får en mere positiv oplevelse.

Lige til en orientering, så må kejsersnitbørn helst ikke klædes nøgne det første døgn, da de rent faktisk hundefryser og kan både få lungebetændelse og blive forkølede.
Det har noget at gøre med, at deres stofskifte bliver kickstartet ved passagen gennem fødselskanalen, og dette sker så ikke, når de bliver taget ved KS.
Men det tager jo kun 2 sekunder at forklare 

Men gå offentligt med det...det ville jeg gøre, så rammer du dem hvor det gør mest ondt, og måske kan få dem til at stramme sig op, så andre små medsøstre ikke skal risikere at få en så ringe og egocentreret behandling.

Kærligst
Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2011

klmf

Synes overhovedet ikke du er sart...

Vi blev ANBEFALET at ligge hud mod hud. Oliver er fra d.11. december, så det var koldt, menhan lå jo for dælen da under den dyne hele tiden, så han frøs i hvert fald ikke. Det var kun mor og far med de bare skuldre indtil vi lærte betydningen af cardigansOg de var da gået het bananas hvis nogen så meget som hviskede ordet MME - det var da vist ikke et såkaldt spødbarnsvenligt sygehus du lå på?? Eller forældrevenligt for den sags skyld

Og så kunne jeg da aldrig drømme om at gå ind til en patient uden i det mindste lige at sige hej jeg hedder --- og skulle vi lige kigge på noget amning?!

Anmeld

29. januar 2011

MariaJ

Jeg er helt chokeret. Det lyder som en hårrejsende dårlig oplevelse, og mange grader dårligere end den behandling jeg selv fik. Jeg håber du har været "uheldig", og at din historie ikke er hverdagskost på danske hospitaler. Føler du selv at du har fået bearbejdet forløbet godt nok? Måske noget at tage op med din sundhedsplejerske?

Maria

Anmeld

29. januar 2011

Anonym trådstarter

line90 skriver:

Jeg tænker bare, at man måske selv kunne tage lidt ansvar i stedet for at give skylden på sygehuset. Det er jo dit eget barn og så må man jo prøve sig frem. Med hensyn til de danske sygehuse generelt burde vi være lykkelige for ikke at have tilstande som i USA!

Behandlingen er fremragende i USA, hvis du kan betale vel og mærke. Det system ønsker jeg bestemt ikke for Danmark, men det betyder jo ikke at jeg ikke ønsker gennemtænkt og medmenneskelig behandling i det danske hospitalsvæsen. Når man lige har født er det helt normalt at være sårbar og reagere med uventede følelser - det er en del af den proces, hvor man binder sig til baby. Man kan læse sig til nok så meget, men ikke hvordan man vil føle:-) Jeg var en af dem, som den første uge sad og lyttede til babys åndedræt, sådan er vi så forskellige.

Og hvis du læser nærmere efter fik jeg da også fjernet mig fra stedet i en vis fart, da jeg kunne stå på benene godt nok til at stavre ud til bilen:-)

Anmeld

29. januar 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Lige til en orientering, så må kejsersnitbørn helst ikke klædes nøgne det første døgn, da de rent faktisk hundefryser og kan både få lungebetændelse og blive forkølede.
Det har noget at gøre med, at deres stofskifte bliver kickstartet ved passagen gennem fødselskanalen, og dette sker så ikke, når de bliver taget ved KS.

Gud, det var da interessant læsning:-) Tak for dit svar

Anmeld

29. januar 2011

Anonym trådstarter

lotchen skriver:

Synes overhovedet ikke du er sart...

Vi blev ANBEFALET at ligge hud mod hud. Oliver er fra d.11. december, så det var koldt, menhan lå jo for dælen da under den dyne hele tiden, så han frøs i hvert fald ikke. Det var kun mor og far med de bare skuldre indtil vi lærte betydningen af cardigansOg de var da gået het bananas hvis nogen så meget som hviskede ordet MME - det var da vist ikke et såkaldt spødbarnsvenligt sygehus du lå på?? Eller forældrevenligt for den sags skyld

Og så kunne jeg da aldrig drømme om at gå ind til en patient uden i det mindste lige at sige hej jeg hedder --- og skulle vi lige kigge på noget amning?!

Dejligt at høre fra en fagperson også:-) Og tror der er stor forskel ikke kun på afdelinger, men også på hvordan folk har det fra den ene dag til den anden, vi var sikkert super uheldige:-) 

Anmeld

29. januar 2011

Anonym trådstarter

MariaJ skriver:

Jeg er helt chokeret. Det lyder som en hårrejsende dårlig oplevelse, og mange grader dårligere end den behandling jeg selv fik. Jeg håber du har været "uheldig", og at din historie ikke er hverdagskost på danske hospitaler. Føler du selv at du har fået bearbejdet forløbet godt nok? Måske noget at tage op med din sundhedsplejerske?

Maria

Ja, det håber jeg også. 

Anmeld

29. januar 2011

Angel

Jeg synes du skal klage til pågældende barselsafdeling, og nævn personalet ved navn (dem er ellers har præsenteret sig

Det kan både hjælpe dig selv til at bearbejde oplevelsen, og måske forhindrer andre i at få samme behandling i fremtiden

Anmeld

29. januar 2011

klmf

Angel skriver:

Jeg synes du skal klage til pågældende barselsafdeling, og nævn personalet ved navn (dem er ellers har præsenteret sig

Det kan både hjælpe dig selv til at bearbejde oplevelsen, og måske forhindrer andre i at få samme behandling i fremtiden

HELT enig!

Jeg har selv klaget over H4 på OUH - ved ikke om de arkiverede den lodret, men det føltes så godt at få sat ord på oplevelsen og sende den.

Selv opfordrer jeg altid mine patienter til at klage, hvis de oplever noget der er for dårligt - det er den eneste måde, der kan ændres noget på.

Mit råd er også at sende den et step højere op end afdelings sygeplejersken. Det glemte jeg nemlig og har dem slemt mistænkt for, at det derfor jeg aldrig har hørt noget

Anmeld

29. januar 2011

Ciss

Hej.

Det er ikke sådan det skal foregå.

Der er faktisk grunde til, at man er der. Man er jo ikke dødssyg, men derfor skal man alligevel behandles med almindelig høflighed. Og når man i dag lægger så meget vægt på, at flest mulig skal klare at amme, så er det faktisk en ret vigtig opgave for dem, som skal passe og omgåes de nybagte mødre at give eventuel nødvendig hjælp.

Jeg er glad for at høre, at I har det godt nu!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.