Mærke liv...??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

696 visninger
12 svar
0 synes godt om
28. januar 2011

piadas

Dette spørgsmål er nok mest til jer, der har født, men I der heller ikke har født endnu, er selvfølgelig også velkomne til at svare!

Hvor meget liv mærkede I i slutningen af graviditeten? Jeg plejer at have en HELT vild aktiv pige i maven - især om aftenen, hvor hun har danset samba konstant mellem kl. 20 og midnat hver aften.

Onsdag aften var der meget lidt liv, mens der var lidt mere i går aftes. Idag har det så været begrænset igen, så jeg er lidt spændt på, hvordan i aften bliver, da det er der, hun plejer at være mest aktiv. Derudover plejer hun at mosle rundt flere gange i løbet af dagen, hvor jeg kan mærke hende måske et kvarter eller en halv time,, inden hun falder til ro igen. Men altså nu er det nærmest kun et par puf en gang imellem.

Man kan jo ikke lade være med at blive lidt bekymret - især når man lige har hørt om DK, hvor der næsten ingen vand var tilbage og samtidig kører der alt det der i medierne med at fødsler skal sættes i gang tidligere end to uger før.

Jeg gik jo 15 og 19 dage over de to første gange, og så er der godt nok længe til, hvis jeg skal gå og være bekymret i tre uger mere...

Jeg skal først til jdm. på torsdag, og synes måske det er længe at vente...ville I ringe til FG eller hvad ville I gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2011

Multebær

Jeg kan ikke rigtig hjælpe dig for min er stadig vildt aktiv i maven. Tror jeg ville ringe til FG hvis han pludselig blev mere stille - han har regulært været aktiv hele vejen igennem så jeg ville blive bekymret .....men jeg er jo også en førstegangsgravid som prøver alt for første gang

Anmeld

28. januar 2011

Lene76

Jeg ville ringe og snakke med fg, lyder som en go ide at blive tjekket hvis der er makant mindre liv end der "plejer"

Lillesøster her moser osse mindre rundt med der er jo osse mindre plads nu.... med der for mæsrker jeg hende flere gange om dagen alligevel.

Anmeld

28. januar 2011

PeruBaby

Hej Pia

Nu er  jeg jo aldrig været så gravid som du, da Sofia allerede kom da jeg var 37+2, men i den sidste uge op til fødslen havde jeg også meget mindre aktivitet i maven end tidligere. Jeg var også lidt bekymret, men blev enig med mig selv om at så længe jeg stadigt kunne mærke hende hver dag, så var der ikke noget galt, så jeg tror bare du skal lytte til din mavefornemmelse - og hey, hellere ringe til FG én gang for meget end for lidt hvis du mener at der er grund til at være bekymret

Glæder mig meget til at se din lille guldklump - inden længe

Anmeld

28. januar 2011

CA

Hej Pia.

Jeg mærkede ham hver dag - og ikke mindre af at jeg gik over, så mig kan du heller ikke bruge. Min JM sagde at det var meget unormalt at han sparkede SÅ meget! Han burde ikke have så meget plads derinde, men det havde han. 

Jeg tror ikke du har grund til bekymring, men kan godt forstå dig og havde personligt selv ringet til FG. Det tar dem jo to min at tjekke og gir dig ro i sindet.

OG så får du lige lidt vestøv!! Synes godt du må føde nu! Specielt når du har gået så længe før 

Kram

Anmeld

28. januar 2011

piadas

Multebær skriver:

Jeg kan ikke rigtig hjælpe dig for min er stadig vildt aktiv i maven. Tror jeg ville ringe til FG hvis han pludselig blev mere stille - han har regulært været aktiv hele vejen igennem så jeg ville blive bekymret .....men jeg er jo også en førstegangsgravid som prøver alt for første gang

Hmm, jeg prøver nok at ringe til min jordemoderveninde, hvis det fortsætter! Nu har hun lige bevæget sig lidt, men alligevel slet ikke så voldsomt, som det plejer at være....ej, jeg synes, det er svært!

Anmeld

28. januar 2011

piadas

Lene76 skriver:

Jeg ville ringe og snakke med fg, lyder som en go ide at blive tjekket hvis der er makant mindre liv end der "plejer"

Lillesøster her moser osse mindre rundt med der er jo osse mindre plads nu.... med der for mæsrker jeg hende flere gange om dagen alligevel.

Lige præcis - min jdm. har også været forundret over, at jeg mærkede så meget liv, som jeg har gjort...det kan selvfølgelig også være det, der bare er ved at være slut nu, fordi hun er ved at være for stor!

Anmeld

28. januar 2011

piadas

PeruBaby skriver:

Hej Pia

Nu er  jeg jo aldrig været så gravid som du, da Sofia allerede kom da jeg var 37+2, men i den sidste uge op til fødslen havde jeg også meget mindre aktivitet i maven end tidligere. Jeg var også lidt bekymret, men blev enig med mig selv om at så længe jeg stadigt kunne mærke hende hver dag, så var der ikke noget galt, så jeg tror bare du skal lytte til din mavefornemmelse - og hey, hellere ringe til FG én gang for meget end for lidt hvis du mener at der er grund til at være bekymret

Glæder mig meget til at se din lille guldklump - inden længe

Sådan har jeg det også - så længe jeg bare mærker hende lidt, er hun jo stadig i live, så det er da et godt tegn...men hvor meget er det så lige, man skal mærke hende..hmmm....!

Anmeld

28. januar 2011

piadas

Carina87 skriver:

Hej Pia.

Jeg mærkede ham hver dag - og ikke mindre af at jeg gik over, så mig kan du heller ikke bruge. Min JM sagde at det var meget unormalt at han sparkede SÅ meget! Han burde ikke have så meget plads derinde, men det havde han. 

Jeg tror ikke du har grund til bekymring, men kan godt forstå dig og havde personligt selv ringet til FG. Det tar dem jo to min at tjekke og gir dig ro i sindet.

OG så får du lige lidt vestøv!! Synes godt du må føde nu! Specielt når du har gået så længe før 

Kram

Som jeg også skrev til Lene76, har min jdm./veninde også været forundret over, hvor meget liv, jeg mærkede, nu når hun er ved at være så stor, men måske er hun bare ved at være så stor nu, at der ikke er plads længere...der er heldigvis lidt liv lige nu, så jeg tror, jeg venter lidt...men hvis det går i sig selv igen, tror jeg måske jeg ringer til hende...gid man kunne slå op et eller andet sted, hvor meget liv, man skal mærke!

...og tak for vestøv - JA, jeg synes også, det kunne være sjovt at prøve at føde før tid i stedet for altid at gå over!

Anmeld

28. januar 2011

DK

Hej

Da jeg gik JDM lidt på klingen der i onsdags efter HVOR meget liv var "nok liv" at mærke, så kunne hun ikke rigtig svare. De sidste dage mærkede jeg nok et enkelt lille bitte puf sådan hver 5 time og det var vist ikke helt nok, når han nu også tidligere har været meget aktiv. -Men det var jo så også nok en af grundene til at jeg blev tilbudt den scanning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.