MEGA meget diarre - kan det være tænder???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. januar 2011

misslea

MaleneF skriver:

Jeg ved desværre ikke så meget om det.

Min SP har fortalt mig at tandfrembrud ikke giver sygdomme/infektioner, men at infektioner/sygdom gør tænderne arbejder sig hurtigere ud af..

Go bedring med lillepigen..

Nårh for dælen da.... det har jeg aldrig hørt

Iihh mange tak... håber snart hun får normal rumpe igen!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2011

L.J.L

misslea skriver:

Åååhh altså - nu har Wilma haft vikelig tyndt vandigt afføring i 3 dage....

Vi skifter bleer en gang i timen, for der bliver simpelthen ved med at komme gult vand ud af hende!! (ja undskyld detaljerne)!!!

Hun savler ufattelig meget, og har hænder og legetøj i munden konstant!!!

Wilma bliver 4 mdr. om halvanden uge... så tænker.. om der evt. kan være en lille tand på vej???

Hun plejer kun at komme af med afføring ca. 2 gange om ugen, så synes det er virkelig voldsomt med al den tynde afføring konstant!!!

Er der nogen, der har oplevet, at jeres børn har haft kraftig diarre i forbindelse med tandfrembrud???

hvis hun er frisk og glad og spiser som normalt er det nok tænderne der er på vej. Lauritz havde også en ordentlig tur med vand diarre i 3-4 dage og så kunne jeg pludselig mærke en kindtand på vej. Lige så snart den var brudt igennem stoppede diarren igen. Jeg tror helt bestemt der er en sammenhæng!

Anmeld

28. januar 2011

M.O.A.R.

misslea skriver:

Nårh for dælen da.... det har jeg aldrig hørt

Iihh mange tak... håber snart hun får normal rumpe igen!!

Havde jeg heller ikke før jeg lige bombaderede hende med spørgsmål da hun var her forleden

Håber jeg også

Anmeld

28. januar 2011

misslea

Anke skriver:

Hej

Elina har endnu ikke haft diarr'e i forbindelse med tænder, men til gengæld blev hun smittet med Rotavirus, da hun var omkring 2 mdr. - og det varede så i 9 (!) uger.

Heldigvis havde hun det fint ellers, så jeg fik bare at vide, at jeg skulle sørge for at amme lidt oftere, så¨hun ikke blev dehydreret. Så længe børnene får nok væske, og er kontaktbare, er de vist ikke så bekymrede.

I øvrigt gik der et par måneder med savl og kløende gummer, så det behøver ikke absolut være et tegn på, at tænderne er der lige om lidt.  Jeg blev ellers også ved med at sige, at NU måtte de da komme!!

Jeg håber, hun snart får det bedre - ring til lægen på mandag, eller vagtlægen i løbet af weekenden, hvis hun får det værre. Vi tog derind med Elina, og han var rigtig sød til at kigge på hende, selvom han ikke mente, der var det store at gøre.

KH Anke

1000 tak for svar!!!

Ja - altså hun e rjo i fint humør, og det virker bestemt ikke som om, at hun har ondt i mavsen.. heldigvis!!! Men synes jo, at det må være top ubehageligt, at det vælter ud med tynd sjask konstant, så håber virkelig snart det får en ende... heheh!!!

Og ja - jeg e rjo også lidt bekymret for, om hun evt. kan blive dehydreret... men jeg må bare holde rigtig godt oje med, om hun stadig har våde tissebleer også!!!

Anmeld

28. januar 2011

misslea

MaleneF skriver:

Havde jeg heller ikke før jeg lige bombaderede hende med spørgsmål da hun var her forleden

Håber jeg også

hahahah.. det kender jeg godt

Anmeld

28. januar 2011

misslea

linselouise skriver:

hvis hun er frisk og glad og spiser som normalt er det nok tænderne der er på vej. Lauritz havde også en ordentlig tur med vand diarre i 3-4 dage og så kunne jeg pludselig mærke en kindtand på vej. Lige så snart den var brudt igennem stoppede diarren igen. Jeg tror helt bestemt der er en sammenhæng!

Ja præcis...!!! Hun er nemlig helt sig selv.. super glad, spiser og virker slet ikke som om, at hun har ondt i mavsen...!!! Så derfor begyndte jeg også at mistænke et tandfrembrud!!

For ellers ville hun vel have lidt ondt i mavsen, når det står sådan ud af hende???!!

Sidst hun havde tynd mave, havde hun nemlig rigtig mange mavekneb, og det har hun bestemt ikke nu...!!

Såååe måske, skal min lille pige til at have en tand... hvem ved!!????  

Anmeld

28. januar 2011

AWO

misslea skriver:

1000 tak for svar!!!

Ja - altså hun e rjo i fint humør, og det virker bestemt ikke som om, at hun har ondt i mavsen.. heldigvis!!! Men synes jo, at det må være top ubehageligt, at det vælter ud med tynd sjask konstant, så håber virkelig snart det får en ende... heheh!!!

Og ja - jeg e rjo også lidt bekymret for, om hun evt. kan blive dehydreret... men jeg må bare holde rigtig godt oje med, om hun stadig har våde tissebleer også!!!

Hvis du er  meget bekymret, kan du altid ringe til vagtlægen. Vi styrtede selv af sted, da Elæina havde haft diarré i to dage, og var vildt pylret - og da vi så kom derud, kiggede hun bare op på manden og smilede.

Men altså, hverken læge eller sundhedsplejersker gjorde andet end at trække på skuldrene de første par uger, eller 7. Lægen fik dog regelmæssigt afføringsprøver for at se, om der stadig var vira i.

God ide, at du lige holæder øje med bleerne! Ammer du stadig? For så er det jo bare om at lægge hende til så tit som muligt.  Ellers kan du måske give lidt kogt vand eler kamillete ved siden af?

Et godt tegn er i øvrigt, at hvis huden over fontanellen er meget nedsunken, så mangler hun vand.

God bedring, og held og lykke med hende! Det er bare træls, når sådan en lille størrelse fejler noget.

Anmeld

28. januar 2011

L.J.L

misslea skriver:

Ja præcis...!!! Hun er nemlig helt sig selv.. super glad, spiser og virker slet ikke som om, at hun har ondt i mavsen...!!! Så derfor begyndte jeg også at mistænke et tandfrembrud!!

For ellers ville hun vel have lidt ondt i mavsen, når det står sådan ud af hende???!!

Sidst hun havde tynd mave, havde hun nemlig rigtig mange mavekneb, og det har hun bestemt ikke nu...!!

Såååe måske, skal min lille pige til at have en tand... hvem ved!!????  

ja det er heller ikke unormalt at de første kommer omkring 4-5 mdr alderen. Lauritz var 5 mdr da han fik sine første to i undermunden Nu er han oppe på 10 tænder, og han er lige pylret hvergang, puha jeg glæder mig til han har fået dem ALLE sammen

Har du prøvet at kigge om Wilmas tandkød er hvidt ved de to forreste tænder i undermunden? man plejer at kunne se det inden de kommer frem ved at der er hvidt på tandkødet.

Anmeld

28. januar 2011

misslea

linselouise skriver:

ja det er heller ikke unormalt at de første kommer omkring 4-5 mdr alderen. Lauritz var 5 mdr da han fik sine første to i undermunden Nu er han oppe på 10 tænder, og han er lige pylret hvergang, puha jeg glæder mig til han har fået dem ALLE sammen

Har du prøvet at kigge om Wilmas tandkød er hvidt ved de to forreste tænder i undermunden? man plejer at kunne se det inden de kommer frem ved at der er hvidt på tandkødet.

oorrvv det må jeg da lige prøve så!!! Selvom det godt nok er lidt svært at se en pind, især nu, hvor det er begyndt at blive mørkt!! Ellers må jeg lige se ordentlig efter i morgen, når det er lyst

Anmeld

28. januar 2011

misslea

Anke skriver:

Hvis du er  meget bekymret, kan du altid ringe til vagtlægen. Vi styrtede selv af sted, da Elæina havde haft diarré i to dage, og var vildt pylret - og da vi så kom derud, kiggede hun bare op på manden og smilede.

Men altså, hverken læge eller sundhedsplejersker gjorde andet end at trække på skuldrene de første par uger, eller 7. Lægen fik dog regelmæssigt afføringsprøver for at se, om der stadig var vira i.

God ide, at du lige holæder øje med bleerne! Ammer du stadig? For så er det jo bare om at lægge hende til så tit som muligt.  Ellers kan du måske give lidt kogt vand eler kamillete ved siden af?

Et godt tegn er i øvrigt, at hvis huden over fontanellen er meget nedsunken, så mangler hun vand.

God bedring, og held og lykke med hende! Det er bare træls, når sådan en lille størrelse fejler noget.

1000 tak for de gode råd!!!

Ja - jeg ammer stadig - men desværre ikke på fuld tid, da jeg ikke har mælk nok!! Men ellers så prøver jeg lige med lidt kogt vand, hvis jeg fornemmer, at hun har brug for væske!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.