MEGA meget diarre - kan det være tænder???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20.630 visninger
19 svar
0 synes godt om
28. januar 2011

misslea

Åååhh altså - nu har Wilma haft vikelig tyndt vandigt afføring i 3 dage....

Vi skifter bleer en gang i timen, for der bliver simpelthen ved med at komme gult vand ud af hende!! (ja undskyld detaljerne)!!!

Hun savler ufattelig meget, og har hænder og legetøj i munden konstant!!!

Wilma bliver 4 mdr. om halvanden uge... så tænker.. om der evt. kan være en lille tand på vej???

Hun plejer kun at komme af med afføring ca. 2 gange om ugen, så synes det er virkelig voldsomt med al den tynde afføring konstant!!!

Er der nogen, der har oplevet, at jeres børn har haft kraftig diarre i forbindelse med tandfrembrud???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2011

Tanja84

Ååååhhh... den stakkel, det er bare ikke til at holde ud, når de små pus lige pludselig ændrer adfærd.

Herhjemme er Emma nu oppe på 6 dag med tynd afførring/diarre.

Normalt har hun kun 1. bummelumble om dagen, men i de her dage har hun mellem 3-5 bleer

Har haft ringet til lægen, da hun samtidig næsten ikke spiser noget.... hvilket naturligvis er bekymrende, da hun i forvejen kun er en lille spirrevip.

Lægen sagde at det højst sandsynligt var en mave/tarm infiktion, som "blot" skal gå over af sig selv. Jeg skal dog kontakte dem igen mandag, hvis det stadigvæk står på, da hun så har haft diarre i over 10 dage. Hvilket jeg godt nok synes er lang tid

Håber dog det snart stopper, da det ikke er særlig rart, hverken for hende eller mor

Håber dog ikke Wilma skal lide i så mange dage, og I ønskes rigtig god bedring.

Følger dog lige lidt med her, da jeg tidligerer også har hørt, det evt. kan skyldes tænder, eller i håb om andre måske har gode råd/erfaring med dette.

Ligfesom Wilma, så har Emma nemlig også bare ALT i munden (men det har hun haft de sidste 2 mdr.), og er begyndt at gumle rigtig meget

Anmeld

28. januar 2011

morethanperfect

misslea skriver:

Vi skifter bleer en gang i timen, for der bliver simpelthen ved med at komme gult vand ud af hende!! (ja undskyld detaljerne)!!!

Wilma bliver 4 mdr. om halvanden uge... så tænker.. om der evt. kan være en lille tand på vej???

Hun plejer kun at komme af med afføring ca. 2 gange om ugen, så synes det er virkelig voldsomt med al den tynde afføring konstant!!!

Er der nogen, der har oplevet, at jeres børn har haft kraftig diarre i forbindelse med tandfrembrud???

Aner intet om det , men ønsker lille Wilma rigtig god bedring ! 

Anmeld

28. januar 2011

misslea

Tanja84 skriver:

Ååååhhh... den stakkel, det er bare ikke til at holde ud, når de små pus lige pludselig ændrer adfærd.

Herhjemme er Emma nu oppe på 6 dag med tynd afførring/diarre.

Normalt har hun kun 1. bummelumble om dagen, men i de her dage har hun mellem 3-5 bleer

Har haft ringet til lægen, da hun samtidig næsten ikke spiser noget.... hvilket naturligvis er bekymrende, da hun i forvejen kun er en lille spirrevip.

Lægen sagde at det højst sandsynligt var en mave/tarm infiktion, som "blot" skal gå over af sig selv. Jeg skal dog kontakte dem igen mandag, hvis det stadigvæk står på, da hun så har haft diarre i over 10 dage. Hvilket jeg godt nok synes er lang tid

Håber dog det snart stopper, da det ikke er særlig rart, hverken for hende eller mor

Håber dog ikke Wilma skal lide i så mange dage, og I ønskes rigtig god bedring.

Følger dog lige lidt med her, da jeg tidligerer også har hørt, det evt. kan skyldes tænder, eller i håb om andre måske har gode råd/erfaring med dette.

Ligfesom Wilma, så har Emma nemlig også bare ALT i munden (men det har hun haft de sidste 2 mdr.), og er begyndt at gumle rigtig meget

ååhh ja - det er da bare slet ikke rat altså!!!

og hold da op - håbersørme også, at din lille trold snart bliver den dumme diarre kvit!!!

Ja - jeg har nemlig også hørt, at tandfrembrud kan medføre diarre og rød numse... så ville jo rigtig gerne høre, om der er nogle herinde med erfaringer!!! )

RIGTIG GOD BEDRING med din lille mus også

Anmeld

28. januar 2011

misslea

morethanperfect skriver:

Aner intet om det , men ønsker lille Wilma rigtig god bedring ! 

1000 taaaark

Det er bare sååå synd for hende.... der er REN vand, der kommer ud af rumpetten!!!!

Anmeld

28. januar 2011

Malene84

misslea skriver:

Det kan være rigtig mange ting søde... men Villads fik sin første tand da han var 4 måneder og havde også utrolig tynd afføring i dagene op til. Han var postkasse rød imellem balderne  stakkel. Hader at de skal have de tænder!!! hehe

Anmeld

28. januar 2011

AWO

Hej

Elina har endnu ikke haft diarr'e i forbindelse med tænder, men til gengæld blev hun smittet med Rotavirus, da hun var omkring 2 mdr. - og det varede så i 9 (!) uger.

Heldigvis havde hun det fint ellers, så jeg fik bare at vide, at jeg skulle sørge for at amme lidt oftere, så¨hun ikke blev dehydreret. Så længe børnene får nok væske, og er kontaktbare, er de vist ikke så bekymrede.

I øvrigt gik der et par måneder med savl og kløende gummer, så det behøver ikke absolut være et tegn på, at tænderne er der lige om lidt.  Jeg blev ellers også ved med at sige, at NU måtte de da komme!!

Jeg håber, hun snart får det bedre - ring til lægen på mandag, eller vagtlægen i løbet af weekenden, hvis hun får det værre. Vi tog derind med Elina, og han var rigtig sød til at kigge på hende, selvom han ikke mente, der var det store at gøre.

KH Anke

Anmeld

28. januar 2011

M.O.A.R.

Jeg ved desværre ikke så meget om det.

Min SP har fortalt mig at tandfrembrud ikke giver sygdomme/infektioner, men at infektioner/sygdom gør tænderne arbejder sig hurtigere ud af..

Go bedring med lillepigen..

Anmeld

28. januar 2011

Tanja84

misslea skriver:

ååhh ja - det er da bare slet ikke rat altså!!!

og hold da op - håbersørme også, at din lille trold snart bliver den dumme diarre kvit!!!

Ja - jeg har nemlig også hørt, at tandfrembrud kan medføre diarre og rød numse... så ville jo rigtig gerne høre, om der er nogle herinde med erfaringer!!! )

RIGTIG GOD BEDRING med din lille mus også

1000 tak

Anmeld

28. januar 2011

misslea

Malene84 skriver:

Det kan være rigtig mange ting søde... men Villads fik sin første tand da han var 4 måneder og havde også utrolig tynd afføring i dagene op til. Han var postkasse rød imellem balderne  stakkel. Hader at de skal have de tænder!!! hehe

Ja - det er jo nemlig dét, der gør det SÅ fantastisk at blive forældre - der findes ingen "kørevejledning".. heheh!!

Men jeg håber da lidt, at det er en tand, der er på vej... for så er der da i det mindste en forklaring...!! Synes jo, at det er såå synd for hende, at det vælter ud med afføring, som nærmest har samme konsistens som tis...

Men hun tager DET så pænt... og det virker nemlig slet ikke som om, at hun har mavepine... - derfor tænkte jeg, at det måske kunne være en lille bitte tand!! ;o)

Kunne du se, at der var en tand på vej, mens han havde diarre, eller var det først bagefter?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.