Bryllupsrejse - med eller uden børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. januar 2011

Tanja84

SussieThyssen skriver:

Nu har problemet aldrig været aktuelt for mig, da jeg ikke har haft små børn, de gange jeg er blevet gift
Men..jeg ved så meget med mig selv, at jeg aldrig ville tage på bryllupsrejse medbringende små børn, for som du selv skriver, hvornår skal man så få tid til at føle at det er en bryllupsrejse?
Ideen med at medbringe familie eller venner som måske vil passe barnet ind imellem, kunne selvfølgelig være meget god, men...et så lille barn afsted i 14 dage..naahhh jeg synes det er en meget dårlig ide. Hvilken udbytte ville lilletrolden få af det?
Sådan en størrelse har bedst af at være derhjemme i omgivelser han/hun kender. Så jeg ville helt sikkert efterlade barnet hjemme i sikre hænder hos dem , den lille har det bedst med at være hos.
MEN...14 dage væk fra mit barn i den alder ville jeg heller ikke kunne.

Men jeg har et forslag.
Hvorfor damper I ikke alene afsted den første uge og så kan bedsteforældre eller venner måske komme til efter den første uge og være der sammen med jer, den anden uge?
Jeg kender rent faktisk nogle som har gjort det med succes flere gange.
Der tog farmor trolden med derned og havde en hyggelig uge sammen svigerdatter og søn + barnebarn.

Kærligst
Sussie

1000 tak for dit rigtig gode foreslag... Det har jeg slet ikke overvejet

Men synes det lyder som en rigtig god løsning, og en løsning der bestemt kunne blive aktuel for os. Vi luftede ideen for både mormor og farmor her i week. og de synes også begge to, at det kunne være en rigtig god ide

Men iiihhh... det hele, kræver godt nok sine overvejelser  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2011

SussieThyssen

Tanja84 skriver:

1000 tak for dit rigtig gode foreslag... Det har jeg slet ikke overvejet

Men synes det lyder som en rigtig god løsning, og en løsning der bestemt kunne blive aktuel for os. Vi luftede ideen for både mormor og farmor her i week. og de synes også begge to, at det kunne være en rigtig god ide

Men iiihhh... det hele, kræver godt nok sine overvejelser  

Super, hvis I kan bruge den..og så er den helt gratis..ideen altså

Knus herfra. Jeg håber I får en dejlig rejse uanset hvad

Anmeld

31. januar 2011

Pige2009

Tanja84 skriver:

Heii tøser

Er lidt interesseret I at hører jeres mening omkring evt. bryllupsrejse, når man har små børn?

Min mand og jeg blev gift sidste år på Rådhuset, men holder først den rigtige fest og efterfølgende bryllupsrejse her til sommer.

Vi har i denne sammenhæng talt rigtig meget om hvordan og hvorledes med Emma.

Emma er jo kun lige blevet et år til September hvor vi holder festen, og der er derfopr ingen af os, der kan forestille os at skulle rejse en uge eller to uden hende. Men omvendt så ville vi jo også rigtig gerne kunne opleve nogen ting (dykke, klatring mm. hvor man ikke kan have barn med), samt nyde hinanden på vores bryllupsrejse.

Vi taler derfor rigtig meget frem og tilbage,om hvordan vi ønsker denne rejse, men synes godt nok det er svært.

For som nævnt, synes vi det er meget tidligt at få Emma passet i en længere periode.

Vi overvejer eksempelvis at finde nogen (forældre, venner mm.) der evt. har lyst til at rejse til samme distination som os. På den måde har vi dejligt selskab, men også muligheden og friheden til evt. at opleve nogen ting eller blot få en aften alene.

Mit spørgsmål er derfor:

Hvor gamle mener I børn skal være, før man som forældre kan få dem passet over en længere periode?

Hvad gjorde I, da I skulle på bryllupsrejse og havde små børn -Eller hvordan planlægger I at gøre?

Ser frem til en masse gode indlæg, med holdninger og evt. erfaringer

Jeg ville aldrig lade et så lille barn blive passet over så lang tid, så jeg mener, I skal finde et par mere at rejse med, hvis I vil have et par oplevelser som par

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.