Bryllupsrejse - med eller uden børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.765 visninger
12 svar
0 synes godt om
28. januar 2011

Tanja84

Heii tøser

Er lidt interesseret I at hører jeres mening omkring evt. bryllupsrejse, når man har små børn?

Min mand og jeg blev gift sidste år på Rådhuset, men holder først den rigtige fest og efterfølgende bryllupsrejse her til sommer.

Vi har i denne sammenhæng talt rigtig meget om hvordan og hvorledes med Emma.

Emma er jo kun lige blevet et år til September hvor vi holder festen, og der er derfopr ingen af os, der kan forestille os at skulle rejse en uge eller to uden hende. Men omvendt så ville vi jo også rigtig gerne kunne opleve nogen ting (dykke, klatring mm. hvor man ikke kan have barn med), samt nyde hinanden på vores bryllupsrejse.

Vi taler derfor rigtig meget frem og tilbage,om hvordan vi ønsker denne rejse, men synes godt nok det er svært.

For som nævnt, synes vi det er meget tidligt at få Emma passet i en længere periode.

Vi overvejer eksempelvis at finde nogen (forældre, venner mm.) der evt. har lyst til at rejse til samme distination som os. På den måde har vi dejligt selskab, men også muligheden og friheden til evt. at opleve nogen ting eller blot få en aften alene.

Mit spørgsmål er derfor:

Hvor gamle mener I børn skal være, før man som forældre kan få dem passet over en længere periode?

Hvad gjorde I, da I skulle på bryllupsrejse og havde små børn -Eller hvordan planlægger I at gøre?

Ser frem til en masse gode indlæg, med holdninger og evt. erfaringer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2011

Aves.

Tanja84 skriver:

Heii tøser

Er lidt interesseret I at hører jeres mening omkring evt. bryllupsrejse, når man har små børn?

Min mand og jeg blev gift sidste år på Rådhuset, men holder først den rigtige fest og efterfølgende bryllupsrejse her til sommer.

Vi har i denne sammenhæng talt rigtig meget om hvordan og hvorledes med Emma.

Emma er jo kun lige blevet et år til September hvor vi holder festen, og der er derfopr ingen af os, der kan forestille os at skulle rejse en uge eller to uden hende. Men omvendt så ville vi jo også rigtig gerne kunne opleve nogen ting (dykke, klatring mm. hvor man ikke kan have barn med), samt nyde hinanden på vores bryllupsrejse.

Vi taler derfor rigtig meget frem og tilbage,om hvordan vi ønsker denne rejse, men synes godt nok det er svært.

For som nævnt, synes vi det er meget tidligt at få Emma passet i en længere periode.

Vi overvejer eksempelvis at finde nogen (forældre, venner mm.) der evt. har lyst til at rejse til samme distination som os. På den måde har vi dejligt selskab, men også muligheden og friheden til evt. at opleve nogen ting eller blot få en aften alene.

Mit spørgsmål er derfor:

Hvor gamle mener I børn skal være, før man som forældre kan få dem passet over en længere periode?

Hvad gjorde I, da I skulle på bryllupsrejse og havde små børn -Eller hvordan planlægger I at gøre?

Ser frem til en masse gode indlæg, med holdninger og evt. erfaringer

Det kommer jo an på hvem barnet er knyttet til udover forældrenen og i hvor høj grad barnet er andre steder end hjemme ved mor og far...hvor mange omsorgspersoner er der i barnets liv som er en del af barnets hverdag.

Jeg mener ikke man kan sige at fra den alder kan alle børn så og så meget....helt små børn under 1-1½ år ville jeg ikke selv rejse fra...men altså...hvordan er jeres barn og hvem har det tæt på..

Jeg var væk en uge da min søn var 22 mdr. og der var han ved mine forældre som han stort set så så meget som mig..

Men det er nok ikke muligt at svare på hvornår og hvor længe hvis ikke man har et bestemt barn og familiens situation at gå ud fra..

Anmeld

28. januar 2011

TinaPina

Jeg ville godt kunne finde på, at rejse en uge eller to når mit barn var 1 år. Men kun fordi det var min bryllupsrejse Og kun hvis der var nogle voksne som barnet kender rigtig godt, og er knyttet til.

Dén skal man altså på ALENE. Og så ville jeg hellere vente, hvis jeg ikke var klar til, at rejse fra barnet.

Anmeld

28. januar 2011

Tanja84

Eva. skriver:

Det kommer jo an på hvem barnet er knyttet til udover forældrenen og i hvor høj grad barnet er andre steder end hjemme ved mor og far...hvor mange omsorgspersoner er der i barnets liv som er en del af barnets hverdag.

Jeg mener ikke man kan sige at fra den alder kan alle børn så og så meget....helt små børn under 1-1½ år ville jeg ikke selv rejse fra...men altså...hvordan er jeres barn og hvem har det tæt på..

Jeg var væk en uge da min søn var 22 mdr. og der var han ved mine forældre som han stort set så så meget som mig..

Men det er nok ikke muligt at svare på hvornår og hvor længe hvis ikke man har et bestemt barn og familiens situation at gå ud fra..

Du har helt ret i, det er helt umuligt at fortælle hvornår, og ikke hvornår.... hvorfor det hele netop kan være så svært ind i mellem.

Havde sgu været meget nemmer eind i mellem, hvis der fulgte en manual med til alle de mærkelige spørgsmål og tvivl man sidder med ind i mellem

Men er ikke i tvivl om, at hvis jeg har det rigtig inde ,i med den beslutning vi nu engang tager. Så er det, det vigtigeste - også selvom andre evt. ville have handlet anderledes

Anmeld

28. januar 2011

Tanja84

TinaPina skriver:

Jeg ville godt kunne finde på, at rejse en uge eller to når mit barn var 1 år. Men kun fordi det var min bryllupsrejse Og kun hvis der var nogle voksne som barnet kender rigtig godt, og er knyttet til.

Dén skal man altså på ALENE. Og så ville jeg hellere vente, hvis jeg ikke var klar til, at rejse fra barnet.

Synes netop også bryllupsrejse, er noget man skal på som par.

men puha... lige nu så frygter jeg at jeg først kommer på bryllupsrejse om 30 år, hvis jeg skal vente til jeg føler mig parat til at forlade, det lille pus, i en hel eller måske to uger

Anmeld

28. januar 2011

tinasmor

Eksperterne siger, at man kan være væk fra et par det antal år det er. dvs 1 år en overnatning. To år to overnatninger osv. Sikkert mange der ikke holder dette. Og tror også sagtens man kan være væk et par dage når hun er 1 år. Men en hel uge ville jeg aldrig selv gøre når hun er 1 år.

Så hellere vente.

Anmeld

28. januar 2011

Mumto3

Jeg havde en veninde der blev gift da deres søn var 2 år (hun havde en stor datter på 14 år fra sin ungdom), og hun græd hele aftenen, fordi hun slet slet ikke kunne overskue at rejse fra sin lille søn i 2 uger. De tog afsted direkte fra festen og ud i lufthavnen.

Jeg synes det lyder perfekt med at få nogle til at rejse med. Så har I både frihed, men har også jeres datter!

Anmeld

28. januar 2011

misspippi

Vi har selv prøvet det, da vores ældste dreng var ca. 1 1/2 år gammel. Dog var det ikke bryllupsrejse vi var på.

Vi var væk i en uge og vores forældre deles om at passe ham.

Det gik fint nok, men både vores forældre og dagplejemoderen kunne mærke på ham at vi manglede.

Vi havde en dejlig ferie, men jeg savnede ham hver eneste dag og har lovet mig selv aldrig at gøre det igen, så længe børnene er så små. Så hellere tage dem med.

Man skal forberede sig på at hvis man rejser fra sit barn, når det ikke er ældre, så får man ofte en "kold skulder" fra barnet når man kommer hjem. De kan være kede af det længe eller blive rasende. Det er ligesom deres måde at fortælle at det ikke er i orden at man er væk fra dem så længe.

Jeg synes det lyder som en rigtig god ide at tage familie med som kan hjælpe med at passe den bette. Så kan i i det mindste få nogle friaftener.

Ellers vent med bryllupsrejsen, til hun er stor nok til at forstå i er væk i længere tid.

Venligst Misspippi

Anmeld

28. januar 2011

SussieThyssen

Nu har problemet aldrig været aktuelt for mig, da jeg ikke har haft små børn, de gange jeg er blevet gift
Men..jeg ved så meget med mig selv, at jeg aldrig ville tage på bryllupsrejse medbringende små børn, for som du selv skriver, hvornår skal man så få tid til at føle at det er en bryllupsrejse?
Ideen med at medbringe familie eller venner som måske vil passe barnet ind imellem, kunne selvfølgelig være meget god, men...et så lille barn afsted i 14 dage..naahhh jeg synes det er en meget dårlig ide. Hvilken udbytte ville lilletrolden få af det?
Sådan en størrelse har bedst af at være derhjemme i omgivelser han/hun kender. Så jeg ville helt sikkert efterlade barnet hjemme i sikre hænder hos dem , den lille har det bedst med at være hos.
MEN...14 dage væk fra mit barn i den alder ville jeg heller ikke kunne.

Men jeg har et forslag.
Hvorfor damper I ikke alene afsted den første uge og så kan bedsteforældre eller venner måske komme til efter den første uge og være der sammen med jer, den anden uge?
Jeg kender rent faktisk nogle som har gjort det med succes flere gange.
Der tog farmor trolden med derned og havde en hyggelig uge sammen svigerdatter og søn + barnebarn.

Kærligst
Sussie

Anmeld

30. januar 2011

Tanja84

Mumto3 skriver:

Jeg havde en veninde der blev gift da deres søn var 2 år (hun havde en stor datter på 14 år fra sin ungdom), og hun græd hele aftenen, fordi hun slet slet ikke kunne overskue at rejse fra sin lille søn i 2 uger. De tog afsted direkte fra festen og ud i lufthavnen.

Jeg synes det lyder perfekt med at få nogle til at rejse med. Så har I både frihed, men har også jeres datter!

Puha, det må bare have forfærdeligt, og slet ikke den bryllupsrejse de havde drømt om

Men kan sagtens følge hende, og frygter selv, at jeg også vil sidde med et kæmpe savn, og derfor ikke nyde friheden, og tiden med min mand.

Sussi Thyssen foreslår dog en rigtig god løsning, som vi bestemt vil overveje

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.