Køb aldrig en ny bil (velbegrundet)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. januar 2011

karina1980

mth1987 skriver:

Et eller andet sted er min mening at det ikke har noget med et godt råd at gøre. Man ved uanset om man køber ny eller brugt bil at der kommer en masse udgifter. Og hvis man ikk har råd eller ved det så burde man måske bare lade vær med at købe en bil! Men det bare min mening. Man kan aldrig vide med en bil....

tænker  lidt det samme

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2011

mth1987

karina1980 skriver:

tænker  lidt det samme

Blev bare ret forbløffet over at det virkede som om at nogen tror der ingen udgifter er hvis man køber ny bil...!

Anmeld

28. januar 2011

karina1980

umiddelbart kan man jo hellere ikke sige sig fri for udgifter ved ældre biler, vi købte en 5 år gammel bil i fin stand, den skal til syn idag og det syn koster alene i dele 3000 kr oveni det kommer der så lige arbejdsløn til el-arbejde og mekaniker arbejde, hvilket på et værksted nemt ville ende omkring 10000 kr og her er jeg lykkelig for gode venner og en mekaniker mand

og vi har kun haft den knap 1 år

men altså jeg tænker lidt at alle biler jo har udgifter nye som gamle, og må altså sige vi kender flere med kia som har 7 års garenti på deres, hvor nogle lige er blevet færdig med at have garent på bilen og har fået lavet en del på garenti, mens andre aldrig har brugt den.

mine svigerforældre har en total lækker kia på 3 år uden problemer, rust eller andet.

man kan jo være uheldig med alle bilmærker.

men benzinforbrug, og forsikring samt service er jo ting som selv kan styre prisen på.

Anmeld

28. januar 2011

karina1980

mth1987 skriver:

Blev bare ret forbløffet over at det virkede som om at nogen tror der ingen udgifter er hvis man køber ny bil...!

ja en klog sælger sagde en gang til mig at det koster det samme at have en ny bil i 5 år som det koster at have en 5 år gammel bil i 3 år

og man må vel forvente at så snart man køber en bil er der mulighed for at den kan blive slidt og gå istykker uanset alder, det gælder jo også cykler og barnevogne,

Anmeld

28. januar 2011

Mor-til-asta-09

DLM skriver:

KIA = Koreansk Industri Affald

Det synes jeg sgu er noget værre vås og sige... Jeg købte en kia da jeg fyldte 18, og solgte den først da vi skulle have prinsessen, og der var jeg 23.. og min bil har aldrig fejlet noget som helst..

Kia er en god bil til billige penge, handler bare om at behandle den ordenligt

Anmeld

28. januar 2011

oo

vi har godt nok heller aldrig købt en ny bil! vi har haft to biler og samlet givet 30.000 kr for dem. Ja, så kører de kun indtil næste syn, men hvis de koster så lidt, så er det ærlig talt nemmere at finde en ny billig bil to år senere

den bil vi har nu kan køre indtil synet i november og så skal den skiftes ud, Søren vil gerne have en lidt fancyer bil nu hvor Sol kører med, men det blir ALDRIG en splinterny bil vi får, simpelthen fordi de ryger på værksted hele tiden (er vores erfaring).

Anmeld

28. januar 2011

Dut-ugle

Profilbillede for Dut-ugle

Vi har fabriks ny bil og før den havde vi en fabriks ny bil og har aldrig haft problemer...

Har selv kigget på en Kia Picanto og mit indtryk af denne bil var at det er noget asiatisk skrammel...

Anmeld

28. januar 2011

christinak

Vi har altid kun haft nye biler, vores første bil var en Suzuki swift, og den var billig og den fejlede intet. Nu har vi været ude og købe ny bil, og det jeg gjorder når vi fandt en bil vi kunne lide, var at finde ud af hvad den kostede i service om året, ca diesel i måneden og forsikringsmæssigt og det, vi faldt så for den nye Opel sports Tourer og har valgt at afbetale lånet over 4 år, så vi har ikke haft bøvl med nye biler.

Anmeld

28. januar 2011

MosterA

Jeg havde også en Kia Picanto og jeg var super glad for den. Jeg havde ingen uforudsete udgifter, og da det ikke er lovpligtigt at få lave service ved en Kia mekaniker har jeg brugt den lokale som er meget billiger.

Der er så lige et men.... Da vi solgte den fandt vi ud af, heldigvis efter vi havde solgt den, at Kia havde indlagt nogle så ekstra eftersyn som skulle overholdes for at garantien stadig galt. En Kia skal til eftersyn efter 2 år OG i begyndelsen af 3 år. Nu kunne man godt tro at det er det samme eftersyn MEN DET ER DET IKKE! Så garantien galt ikke mere. 

Se det syntes jeg er at røvrende folk, for det er ikke noget der tår i servicebogen. Om jeg vil købe Kia igen - det tror jeg, men ALDRIG en ny 

Anmeld

28. januar 2011

hyskystar

Mange af de udgifter du beskriver var også kommet ved en brugt bil og nogen af dem havde været dyrer.. Hvis i havde købt en peugoet havde den os kostet en del at få til service og hvis der var ting der skulle repereres på den vil den os være dyr.. vi har selv haft en

Vi købte en kia ceed nye i år 2009 og der har aldrig været problemer med den og man ved når man anskaffer sig en bil så kommer der mange udgifter og nogen af dem er skader osv som er dyre at få lavet så derfor må man have en opsparing der kan gå til dette..

HVis i har købt kiaen fra ny og i har behandlet den tip top så burde deres rust garanti da dække jeres ene problem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.