sprog

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

622 visninger
11 svar
0 synes godt om
22. september 2008

Juniors mor

Hvor meget taler jeres boern?
Julie har sagt "Hej" og "hva det" i laaaang tid nu, men ordforraadet er ikke blevet udvidet selvom vi flittigt forsoeger at faa hende til at sige andre ord, baade ved at gentage ord og laese tons vis af boeger.
Helle - der synes det er maerkeligt, der ikke snart kommer nogle flere ord....(?)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2008

Loggidut

jeg tror du skal slappe helt af på det område..
jeg tror simpelthen ikke at de køre små kan magte alt for meget lærdom på en gang, jeg mener, nogen kaster måske deres kræfter på at vandre omkring, hvor andre så til gengæld sidder stille og snakker (læs: mit problem)
tif er først lige nu begyndt at komme ordentlig op på benene, og støtter selv på dem når vi holder hende i hænderne...til gengæld siger hun lidt flere ord end din...jeg tror bare det er forskellighed!

og jeg mener at have læst at det faktisk først er omkring 2 årsalderen de rigtig begynder at skyde op med det snakkeri...
så slap du bare helt af, du gør det helt rigtige ved at læse, snakke snakke snakke og gentage!

tif siger: mor, far, lys, christian, kasper, og plys (for peter plyds) hun har faktisk haft mange flere ord, men de forsvinder igen (?)

til gengæld sidder hun nærmest klæbet til gulvet, og gider ikke bevæge sig.

:D

ps...nå jo og go (værsko( men tak er en by i rusland!))

Anmeld

22. september 2008

Grynt

Godmorgen. Freja siger faktisk hellere ikke særligt meget..kun når hun er sulten eller hun kan se mad :D Hun kan nemlig sige MAM MAM ;) Hun er kun liiiiige ved at sige noget i retningen af "a det". Hun pludre og plapre men egentlig genkendelige ord kan hun ikke. Hun bruger derimod sin energi på at suge til sig på andre måder. Hendes ynglings beskæftigelse lige for tiden er at kravle op og ned, op og ned, op og ned af Askes lille lænestol. Hun øver sig også meget lige for tiden i at stå af sig selv uden at holde ved.

Man kan jo ikke ALT på een gang, vel ;) Så ro på, det skal nok komme (H)

Anmeld

22. september 2008

Anja

Elias siger heller ikke ret meget forståeligt :P

Han siger:
aja = Anja (hans mor !)
Daaar = Far
Mam mam = mad
Morma morma = morgenmad
Maaa Maaa = Marianne (dp)
Aa deet = Hvad er det

Og så kan han med fagter og "mmmmm.. kop" synge Lille Peter Edderkop

Det tror jeg så er det !

Tilgengæld forstår han bare rigtigt meget af det vi siger. Han forstår hvis vi beder ham finde noget bestemt legetøj, hvis man spørger om man skal søge en sang (så synger han Lille P ...), hvis man spørger om han er tørstig/sulten enten nikker han eller ryster på hovedet og kravler ud i køkkenet ...

Det kommer nok, når han er klar.

Og ja, som Loggi skriver, så har han kunnet flere bla vov vov (hund) og muhh (ko), men det er som om de forsvinder igen :D

Anmeld

22. september 2008

Mikkelmusen

Filuca siger
Hej
Hov
og en masse andet pludder... Men det er det eneste vi synes er rigtig tydelige.

Men det kommer nok :)

Anmeld

22. september 2008

Joan ( Smallie )

Niels siger

vov vov
hej
a det
mmmm. Det er jo så det koen siger
ja og nej
ak for mad
hov

Og hvis jeg skæler ud på hunden råber han også en masse til ham. ikke at man kan forstå det men da lidt sjovt at høre på.

han går tilgengæld ikke endnu, andet med gåvogn. Men den får godt nok også tur. Han skal ikke se den vogn inden han skal i dp om morgenen for så vil han ikke afsted.

Joan

Anmeld

22. september 2008

Plysbjørnen

Her kan vi kun to ord og det er:
Hej
Hov

Og så vrøvler hun ellers bare for det resterende....

Betina

Anmeld

22. september 2008

Tikki

Iza taler om dyr helt vildt, men kun dyrelydende
- altså:
mæææhh
muhhh
eh eh (vov vov)
ø ø (øf øf)
miaaaaavvv
gok gok gok
uhhh (uglelyd)
wraaaah (løven)

Hun kan dog sige: abe (?) og finder altid aberne i alle hendes bøger...ha ha :D, ved ikke lige hvorfor det lige blev abe, der blev hendes første rigtige ord.

Hun siger også:
Hej
baaar (far) og han får mange kys for tiden.
Mere mere (ofte mad)
mage mage (smage)
ma eller mam mam (mad)
Dygtiiiiii (dygtig...har vi nok sagt lidt meget :$)
piiii (pige - er i en af hendes bøgr)
Babiiii (baby - i mors mave og i en af hendes bøger :P)
bambe (bamse)
læ læ (læs - og kommer med bogen)
a det (hvad er det?)
nej
taaaak
ae ae

Alle disse ord sagde hun ikke for 14 dage siden - der var det blot få ord som hej og mæææh. Hun har lige pludselig begyndt at efterligne alle lyde og ord. Jeg læste også et sted på nettet om ordspring - altså at der pludselig nærmest fra den ene dag til den anden bryder ord igennem og at det er meget forskelligt, hvornår dette spring kommer fra barn til barn....men at man vist ikke skulle være i tvivl om, hvornår det kommer, når det kommer ;)

Anmeld

22. september 2008

Anja

Jeanette skriver:

Iza taler om dyr helt vildt, men kun dyrelydende
- altså:
mæææhh
muhhh
eh eh (vov vov)
ø ø (øf øf)
miaaaaavvv
gok gok gok
uhhh (uglelyd)
wraaaah (løven)

Hun kan dog sige: abe (?) og finder altid aberne i alle hendes bøger...ha ha :D, ved ikke lige hvorfor det lige blev abe, der blev hendes første rigtige ord.

Hun siger også:
Hej
baaar (far) og han får mange kys for tiden.
Mere mere (ofte mad)
mage mage (smage)
ma eller mam mam (mad)
Dygtiiiiii (dygtig...har vi nok sagt lidt meget :$)
piiii (pige - er i en af hendes bøgr)
Babiiii (baby - i mors mave og i en af hendes bøger :P)
bambe (bamse)
læ læ (læs - og kommer med bogen)
a det (hvad er det?)
nej
taaaak
ae ae

Alle disse ord sagde hun ikke for 14 dage siden - der var det blot få ord som hej og mæææh. Hun har lige pludselig begyndt at efterligne alle lyde og ord. Jeg læste også et sted på nettet om ordspring - altså at der pludselig nærmest fra den ene dag til den anden bryder ord igennem og at det er meget forskelligt, hvornår dette spring kommer fra barn til barn....men at man vist ikke skulle være i tvivl om, hvornår det kommer, når det kommer ;)

Sikke hun kan ! :) Glæder mig til at Elias får flere ord på sit udtryk (L)

Anmeld

22. september 2008

heaven

lasse siger ikk en dyt, der er forståeligt!!! Men forstår mange ting... men sagte og genkendelige ord fra hans mund - det findes overhovedet ikke......

Jannie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.