Svimmelhed - hvor seriøst skal jeg tage det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.129 visninger
16 svar
0 synes godt om
21. september 2008

Mikkelmusen

Jeg fik fredag morgen et "ildebefindende", hvor jeg blev meget svimmel og dårlig og svedte som en hest, jeg havde samtidig fået meget ondt i halsen og havde på det tidspunkt svært ved at tage dybe indåndinger. Jeg blev sendt hjem fra kurset og jeg brugte det meste af dagen på at ligge og rode rundt i sengen, for jeg kunne ikke finde ro, jeg sov 10 min af gangen og skiftevis frøs og svedte.

Når jeg frøs måtte jeg lígge med alt mit tøj, hætte, sutsko på under dynen. 30 min senere, svedte jeg som en gal. Jeg kunne næsten ikke selv gå fordi jeg var så svimmel. Sent fredag aften hvor jeg havde sovet siden kl 19, i de der 10 min af gangen, tog jeg et par panodiler. og fik det efter en time ret godt igen. Jeg kunne selvfølgelig ikke sove men faldt i søvn ved 1 tiden.

Igår, lørdag, havde jeg det egentlig ok. Jeg svedte meget og der var et par gange hvor jeg følte min balance var ved at svigte, men gjorde det ikke for alvor.

Idag er jeg blevet lidt småsvimmel igen, og jeg sveder stadig meget.

Hvor seriøst bør jeg tage det når jeg sagtens kan gå, men bare er lidt små-dizzy? Altså umiddelbart har jeg det jo fint, jeg sveder bare og er en smule svimmel...?

Christina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2008

Plysbjørnen

Det er en svær en, for sådan umiddelbart kan det godt bare lyde som en meget alvorlig gang forkølelse/influenza agtigt noget... Men jeg vil da nok sige at hvis det bliver ved, skulle du måske overveje at ringe til en læge/vagtlægen og snakke med dem...

Betina

Anmeld

21. september 2008

bette

jeg ville nok tage kontakt til en læge hvis det var mig

Anmeld

21. september 2008

Siber

ja for en sikkerhedsskyld ville jeg også tage til lægen!

Det lyder ikke rart!

Afsted med dig!

Knus Siber, der har haft virus på balancen, men det lyder ikke helt som det samme!

Anmeld

21. september 2008

Loggidut

din gamle drønnert...får du i grunden væske nok? og får du noget at spise...

snup da en snak med lægevagten, hvis du ikke mener du kan blive ved med at overskue det...

du skal altså passe på dig selv!

Anmeld

21. september 2008

Mikkelmusen

Loggidut skriver:

din gamle drønnert...får du i grunden væske nok? og får du noget at spise...

snup da en snak med lægevagten, hvis du ikke mener du kan blive ved med at overskue det...

du skal altså passe på dig selv!

Jeg er faktisk begyndt at spise lidt mere efter Morten er startet samme sted som mig. Ellers kunne jeg jo godt spise meget lidt i løbet af dagen og så meget aftensmad. Nu spiser jeg flere gange om dagen, men i små portioner. Det letter også min fordøjelse lidt. Så det er helt underligt at spise ude og man ikke kan spise op fordi man har vænnet sig til at spise små portioner. Jeg kan ikke engang spise ½ pizza. Jeg kan heller ikke spise en masse franskbrødsmadder i weekenden om morgenen. Jeg kan max spise 1½ mad!

Nå men tilbage til det du spurgte om. Ja jeg spiser da selv en del mad synes jeg, og væske får jeg da også. Måske ikke nok, jeg er bare så dårlig til at drikke en masse i løbet af dagen. Og nu når Morten er derude har han jo en ide om at han skal købe cola og ta med, hvor jeg kun plejer at ta en flaske vand med som jeg kan fylde op i løbet af dagen.

Jeg har det ligenu okay. Jeg sveder stadig lidt, men vi har så også haft mega oprydning og rengøring. Jeg er ikke rigtig svimmel mere, men er jeg det imorgen ringer jeg til lægen.

Men du har ret i at jeg nok bør passe på mig selv. Det synes jeg nu også jeg gør.

Anmeld

21. september 2008

Mikkelmusen

Siber skriver:

Det lyder ikke rart!

Afsted med dig!

Knus Siber, der har haft virus på balancen, men det lyder ikke helt som det samme!

Virus på balancen? Hvordan er det?

Anmeld

21. september 2008

Mikkelmusen

bette skriver:

jeg ville nok tage kontakt til en læge hvis det var mig

det har jeg også tænkt mig imorgen hvis jeg ikke er helt frisk. :)

Anmeld

21. september 2008

Mikkelmusen

Trold skriver:

Det er en svær en, for sådan umiddelbart kan det godt bare lyde som en meget alvorlig gang forkølelse/influenza agtigt noget... Men jeg vil da nok sige at hvis det bliver ved, skulle du måske overveje at ringe til en læge/vagtlægen og snakke med dem...

Betina

Jeg synes også det lyder som noget influenza halløj, men jeg var kun rigtig skidt fredag??

Anmeld

21. september 2008

Siber

Mikkelmusen skriver:

Siber skriver:

Det lyder ikke rart!

Afsted med dig!

Virus på balancen? Hvordan er det?

altså en aften jeg skulle ligge mig til at sove, og skulle vænne mig om på siden, så fik jeg det bare helt vildt dårligt. Hele værelset kørte rundt, og jeg kunne slet ikke fokusere. Det var bare så ubehageligt! Jeg kunne slet ikke vende hovedet til siden, eller dreje rundt. Jeg blev ret bange, og tog til lægen, som så kunne konstatere at mit blodtryk var ok, men at jeg havde fået en virus på balancen (det hed et eller andet smart latin) jeg døjer stadivæk med det, ind i mellem, men slet ikke i samme grad som da det var slemt!

Hvis det ikke går væk skal man til ørelæge, som vender bunden i vejret på en!

Knus Siber, der absolut synes du skal tage til læge!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.