Sanse/motorikleder i dagplejen idag...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2011

Mira0911

Sees. skriver:

Jeg har aldrig prøvet det, men jeg synes da det lyder vildt spændende, sjovt og interessant, og det er klart noget jeg vil undersøge til Emilsen, da han bare er motorikspasser
Han har et super fint sprog, og han også godt gå og klatre og alt det der, men altså, han falder gerne over sine egne fødder sådan ca. RIGTIG tit

Ja synes da helt klart du skal prøve at undersøge om der ikke er noget i nærheden af Jer... 

Det var rigtig spændende det hun fortalte og viste... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2011

Mira0911

MarianneSonne skriver:

Ja sådan en bold er jo god til meget.

Jeg laver sådan en motorikting med maja, det er lidt svært at forklare men prøver lige. Hun syntes at det er vildt sjovt.

Hun står med maven mod mig. Jeg løfter hende op på min skulder så hun sidder med maven ind mod mit ansigt og benene hænger ned af min ryg. Så tager jeg fat om hendes skulder/det allerøverste af hendes arme, og så slår hun en baglæns koldbøtte ned på jorden igen og lander på benene. Jeg har fat i hende hele tiden og kan styre hende når jeg svinger hende rundt.

Hun elsker også når vi bare holder i hendes underarme/håndled og svinger hende rundt. Så skal vi trække armene op ind i mellem, så hun både svinger rundt og op og ned.

Vi har haft lånt en evighedskarusel på vores lokale børnebib, den er også super god. De kan bare snurre helt vild hurtig rundt på den http://www.dica.dk/default.aspx?load=main&data=productinfo&key=733221

Man kan også ligge på ryggen og så have barnet liggende på ens underben. Barnet skal ligge på maven og så har man fat om deres skuldrer. Så kan man vippe fødderne opad, og hjælpe dem med at slå en koldbøtte, så de ender med at stå på deres fødder for enden af hovedet på en.

Bare lige lidt inspiration

Det må vi prøve her også... 

Julie elsker også vis vi tager hende i armene og svinger hende fra side til side... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.