Vores dp havde inviteret os ud til hende idag, da hun havde sørget for at kommunes sanse/motorikleder kom forbi... 
Dp'en og jeg har snakket meget sammen den sidste og denne uge med her... Hun spurgte om vi ikke vil være interesseret i at komme ud og høre lidt om sanser og motorikken..
Jeg sagde til hende jo, det vil vi gerne, det kommer an på hvordan jeg har det... Jeg sagde at jeg burde godt kunne klare 1 time... 
Vi kommer derud og nogle af de andre forældre kommer også for at høre... 
Lederen fortalte om de forskellige sanser osv... Hun kunne fortælle at man oplevede mange drenge, at deres ledbånd i benene tit er for korte og at de ofte skal opereres for det. Hun sagde det var bare med at komme steder hen med børnene hvor der var ujævnt og ikke kun lige over alt...
Hun fortalte det også er rigtig sundt for børnene at holde dem i fødderne og så svinge dem ligeså stille fra side til side, hvis barnet ikke kan lide det, løfter det automatisk hovedet op, altså baghovedet op mod den voksne. Hvis det skete, skulle man stoppe, og lige holde en pause, og så starte ligeså stille igen, på et tidspunkt gør barnet ikke det med hovedet mere... Da jeg så det tænkte jeg, nej nej nej...
Så var der noget med massage hun også forklarede og vidste os... Hun havde en kæmpe bold med.. Hvor børnene kom op og hun trillede dem fra side til side og forskellige hastigheder.. Ikke vildt..
Ja hun sluttede af med at sige: Så ved I hvad I skal derhjemme!
Nogle der har prøvet at have sådan en sanse/motorikleder ude i Jeres børn's dagplejere?
Anmeld