Det hele går galt!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2011

Anonym trådstarter

aarhusmor skriver:

Tillykke med at du skal have et barn Det bliver nu dit ansvar at sørge for en lille ny og at denne skal have det godt og ikke mangle noget.

Din familie er nødt til at klare sig selv, som de nu kan. Det må du gøre dig fri af.

Jeg kan godt forstå du føler med dem alle sammen. Men fordi du får det ansvar nu, er du nødt til at gå din egen vej.

Vi glæder os meget til og skal være forældre og det er planlagt, så det er kun lykke, men alt det der sker gør bare det hele sværer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2011

SD21

Anonym skriver:

Jeg har desværre ikke nogen nære venner og min kæreste er ikke altid valget og snakke med da der tit også er ting om ham, jeg har brug for og snakke om. Så har ingen.

Jeg har selv haft en depression, så ved hvordan du har det ! - Hvis du har brug for at snakke, er du mere end velkommen til at skrive ! Også hvis du bare har brug for at læsse af, uden man egentlig kommenterer det !

Anmeld

26. januar 2011

aarhusmor

Anonym skriver:

Vi glæder os meget til og skal være forældre og det er planlagt, så det er kun lykke, men alt det der sker gør bare det hele sværer.

ja men det bliver du nødt til at gøre dig fri af. Dine søskende er din mors børn. Ikke dine. Har han Damp, får han ritalin og det hjælper hurtigt (men desværre ikke for altid)

Nervøs spisevægring. Kun en psykolog kan hjælpe hende.

Nu har jeg ikke lige læst det hele. Men resten var vist fortid.

Det skal nok gå det hele. De tager kun barnet fra dig, hvis du ikke passer dit barn, eller hvis du udøver fysisk vold. Eller du lever i et svineri. Så koncentrer dig om at blive en god mor og din kæreste en god far. Vær altid blid ved barnet. Så skal det nok gå det hele

Anmeld

27. januar 2011

MoarTil4

Anonym skriver:

Jeg er bange for og nævne det for nogen at jeg ikke har det godt da jeg er ung og bange for kommunen kan finde på og bruge det imod mig for og tage min baby fra mig, fordi de mener at det kan gøre at jeg ikke kan klare og have mit barn eller hvad de nu kan finde på.

Kære anonym

det er godt nok nogle hårde ods, du er oppe imod. Og en graviditet i sig selv er ret hård følelsesmæssigt med hormonsvingninger og nervøsitet, så der er da ikke noget at sige til, at du føler brug for noget omsorg/hjælp i din situation.

jeg ved ikke hvor ung du er, men jeg tvivler meget på at du skal være nervøs for det offentlige. Netop ved at stå frem og erkende og bede om hjælp viser jo netop, at du tager ansvar for din situation - og det er efter min mening kun et godt tegn. Den stærke og kloge beder om hjælp når det spidser til.

Måske kan din jordmoder hjælpe dig på vej, og hun er jo netop interesseret i at hjælpe den gravide med gode råd osv.

Du kunne bede om en længere samtale med hende - så får du taget hul på problemer uden i første omgang at behøve at gå til din kommune.

Jeg håber det bedste for dig - stortfra mig

kh

mussemortil4

Anmeld

27. januar 2011

Lilac

MusseMorTil4 skriver:

Kære anonym

det er godt nok nogle hårde ods, du er oppe imod. Og en graviditet i sig selv er ret hård følelsesmæssigt med hormonsvingninger og nervøsitet, så der er da ikke noget at sige til, at du føler brug for noget omsorg/hjælp i din situation.

jeg ved ikke hvor ung du er, men jeg tvivler meget på at du skal være nervøs for det offentlige. Netop ved at stå frem og erkende og bede om hjælp viser jo netop, at du tager ansvar for din situation - og det er efter min mening kun et godt tegn. Den stærke og kloge beder om hjælp når det spidser til.

Måske kan din jordmoder hjælpe dig på vej, og hun er jo netop interesseret i at hjælpe den gravide med gode råd osv.

Du kunne bede om en længere samtale med hende - så får du taget hul på problemer uden i første omgang at behøve at gå til din kommune.

Jeg håber det bedste for dig - stortfra mig

kh

mussemortil4

Jeg er helt enig. Jeg tænker at du skal tage den hjælp du kan få og det offentlige er der netop for at der skal tages hånd om dem der har brug for det. Et barn har det altid bedst hos dets mor i udgangspunktet, og derfor skal der også meget til før de bliver fjernet. Du kan få meget hjælp fra kommunen, og det du står i nu, er alt for meget for dig at så med alene. Jeg håber inderligt du får noget støtte.

Kram herfra 

Anmeld

27. januar 2011

slettet_7530

Anonym skriver:

Jeg har i et stykke tid haft svært ved og overskue det hele. Alt går galt for tiden og det går mig meget på! Der er noget galt med alle i min lille familie. Kort fortalt: min lillebror på 10 har muligvis fået konstateret damp hvilket er meget hårdt og håndtere for min enlige mor til fire børn, hun kæmper en daglig kamp med ham, og mener hun kan håndtere og klare ham selvom det er tydeligt hun ikke kan og det er tydeligt hårdt for hende. Min lillesøster har lige fået konstateret en spiseforstyrrelse som er ret slem. Min storesøster går til phsykolog, med en tanke om at alt går galt for hende i hendes liv fordi hun har været ond i et tidligere liv og er meget nede over det. Min far er alkoholiker og har svigtet vores familie hele vores liv, men råder bod på det nu ved og være sammen med os, og samtidig er han alvorligt syg med en tarmsygdom. Min moster er næsten gået ned med stress. Min mormor er lige kommet igennem et forløb med brystkræft. Og min kæreste går nogen gange og har det meget skidt og tror han har en deprition (staves). Jeg synes alt det her oven i hinanden er meget hårdt og håndtere, jeg står og skal føde snart og det er en stor lykke i hele familien at der kommer en lille ny. Men det er bare så svært det hele og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, jeg har brug for hjælp til og håndtere alt det her, men penge til phsykolog er der ikke. Skulle lige af med mine frustrationer!

Sikke dog en redelighed, du skal søge hjælp hos din læge og hvis han/hun ikke lytter til dig så er din sp elelr jordemoder, for du skal have en henvisning til psykolog så du kan få styr på alle dine tanker, du er nødt til at tænke på dig selv de andre er voksne og dine søskende er deres ansvar

Anmeld

27. januar 2011

Anitta Kristiansen

jeg kan udemærket godt forstå dig. jeg står selv lidt i samme situration, men stå fast i at du er en god mor at du ville gøre alt for at barnet nok skal få det godt. sørg for at skaffe alt den hjælp du kan få. vis at du er opmærksom på at det hele ikke er let i stedet for at skjule det, for kommunen vil også kunne hjælpe dig med fx psykelog(går selv til samtale hos kommunen og det er gratis).

hvis ikke du føler at det er det du gerne vil, så er jeg rigtig god til at lytte og vil med glæde gerne snakke for du skal ikke føle at du ikke har nogen at kunne snakke med det om. Så du er velkommen til at skrive

Knus!

Anmeld

27. januar 2011

Lambi

Anonym skriver:

Jeg har i et stykke tid haft svært ved og overskue det hele. Alt går galt for tiden og det går mig meget på! Der er noget galt med alle i min lille familie. Kort fortalt: min lillebror på 10 har muligvis fået konstateret damp hvilket er meget hårdt og håndtere for min enlige mor til fire børn, hun kæmper en daglig kamp med ham, og mener hun kan håndtere og klare ham selvom det er tydeligt hun ikke kan og det er tydeligt hårdt for hende. Min lillesøster har lige fået konstateret en spiseforstyrrelse som er ret slem. Min storesøster går til phsykolog, med en tanke om at alt går galt for hende i hendes liv fordi hun har været ond i et tidligere liv og er meget nede over det. Min far er alkoholiker og har svigtet vores familie hele vores liv, men råder bod på det nu ved og være sammen med os, og samtidig er han alvorligt syg med en tarmsygdom. Min moster er næsten gået ned med stress. Min mormor er lige kommet igennem et forløb med brystkræft. Og min kæreste går nogen gange og har det meget skidt og tror han har en deprition (staves). Jeg synes alt det her oven i hinanden er meget hårdt og håndtere, jeg står og skal føde snart og det er en stor lykke i hele familien at der kommer en lille ny. Men det er bare så svært det hele og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, jeg har brug for hjælp til og håndtere alt det her, men penge til phsykolog er der ikke. Skulle lige af med mine frustrationer!

søde ven..

Det gør helt ondt at sidde og læse dit indlæg, så først får du lige en  stor

For det andet vil jeg sige til dig at du ikke skal bekymre dig for at kommunen fjerner dit barn, jeg bliver færdig snart med socialrådgiver udd. og ved derfor at det skal MEGET mere til end det der. Lad os nu bare sige at det blev aktuelt, (selv om jeg ved at det bliver det ikke) så ville du få rigtig menge muligheder for at samarbejde først. Så den tanke skal du slett ikke tænke søde.

Jeg synes at din kæreste skal få en tid hos sin praktiserende læge og tage en snak med ham om hvordan han har det, og skønner lægen at der er en depression, så vil han få en henvisning til en psykolog, hvor i så får noget betalt af sygesikringen, og resten kan i evt. søge kommunen om.

Det vil også gavne dig og dine bekymringer hvis din kærste fik det beder Han ville have mere overskud til dig og den lille når den melder sin ankomst.

Jeg kan udmærket godt forstå at du ikke bare kan "gå din egen vej" i forhold til din mor og hendes problemer, og det skal du heller ikke.

Du kan evt. bede din mor tage kontakt til AD/HD foreningen i Århus eller den by i bor i, og tage en snak med dem, over telefon el. et møde. De kan fortælle jer meget nøjagtigt hvad i har ret til og evt. hjælpe jer med gode råd og så videre.

Med hensyn til din søster, vil mit råd være at vær der for hende, elsk hende for alt det hun er, og husk hele tiden at det hun gør er ikke for at såre dig el. din mor eller nogen anden, men fordi at hun har brug for hjælp, og der kan en psykolog/psykiater hjælpe hende! Men det er også meget vigtigt at hun mærker at hun er elsket og værdsat af jer som fam. Gør jeres dage sammen til noget sjovt og hyggeligt hvor i ikke taler om sygdom o.s.v. Tage en tur i bio, el. på café...prøv at snak med hende om din kæreste, hun har måske spiseforstyrelser, men hun er stadig din søster og det er vigtigt at i bliver ved med at behandle hende sådan

Jeg vil sige med hensyn til din far...NYD DET FULDT UD Der er så mange mennesker der aldrig få lov til at opleve deres far, enten fordi at forsvandte ud af deres liv i en ung alder el. er død. Din far prøver at være der nu, og er sikkert godt klar over at han har lavet sine fejle..

Det er meget trist at han har den tarmsygdom, men som jeg kunne læse mig til så er det ikke livstruende el?!

Men uanset hvad, så prøv at fokusere på de ting der godt godt i dit liv. Din far er tilbage i jeres liv jeg forstod det som din bedstemor kom godt igennem forløbet med brystkræft, så glæd dig over det, det kunne jo været gået meget værre

I skal have en baby Stort tillykke med det

Jeg ved udmærket godt at livet nogen gange bare er noget værre noget, men min livserfaring er at vi skal glæde os over de ting der går godt istedet for de dårlige, og være taknemmelig over at vi få lov til at mærke efter hvad det er vi føler og udvikle os som mennesker, alt det du går igennem nu, og hvordan du vælger af komme ud af det, er noget du vil giver videre til din søn el. datter.

Jeg plejer at sige til min datter, som ofte har marridt, at selv om alt virker ulækket og koldt og du er ked at det, så  tænd lyset, så med ét er det slett ikke så uhyggeligt mere.

Jeg håber at det kunne hjælpe dig lidt, men ellers er du da altid velkommen til at skrive held og lykke med det hele fremover, jeg er helt sikker på at du nok skal klare det!

Det som ikke slå os ihjel gør os jo bare stærkere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.