Kære Kagegudinder.. Mængde??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.270 visninger
18 svar
0 synes godt om
25. januar 2011

bagger26

Min kusine og jeg skal lave dåbskage til hendes søns barnedåb på søndag. Vi skal lave en kage af drømmekage bunde, med hindbærmousse og tobleronemousse.. Nu er så spørgsmålet hvor meget vi skal lave...

Vi bliver 51 mennesker(incl 4 små børn), Er en kage på str med en bradepande stor nok til dette.. Og hvor mange gange mousse laver i dertil...

Hvis man fx bruger en opskrift der hedder:

200g toblerone

1/2 l fløde

Hvor mange gange skal man fx gange den opskrift op for at have nok.. ??

Håber i forstår hvad jeg mener, opsumere lige:

Hvor stor skal kagen være?

Hvor mange potioner mousse skal man lave, hvis man går ud fra den opskrift jeg har skrevet er 1 potion...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2011

mariamiss6

Hmmmm 1 portion creme, til 1 lag, for et tyndt lag fyld, og 2 portioner creme, til 1 lag, for et tykt lag fyld.... Ville jeg sige... Men det er rent gætværk...

Anmeld

26. januar 2011

bagger26

mariamiss6 skriver:

Hmmmm 1 portion creme, til 1 lag, for et tyndt lag fyld, og 2 portioner creme, til 1 lag, for et tykt lag fyld.... Ville jeg sige... Men det er rent gætværk...

Syntes nemlig det er svært når det skal være sådan en stor kage, jeg plejer bare at bruge en potion til min kage der har samme str som en alm lagkage..

Jeg har siddet og regnet med 3-4 potioner til en kage på str med en bradepande, det skal nemlig være tykke lag Men kan ikke finde ud af om det ville blive alt for meget...

Anmeld

26. januar 2011

Ploffer

bagger26 skriver:

Min kusine og jeg skal lave dåbskage til hendes søns barnedåb på søndag. Vi skal lave en kage af drømmekage bunde, med hindbærmousse og tobleronemousse.. Nu er så spørgsmålet hvor meget vi skal lave...

Vi bliver 51 mennesker(incl 4 små børn), Er en kage på str med en bradepande stor nok til dette.. Og hvor mange gange mousse laver i dertil...

Hvis man fx bruger en opskrift der hedder:

200g toblerone

1/2 l fløde

Hvor mange gange skal man fx gange den opskrift op for at have nok.. ??

Håber i forstår hvad jeg mener, opsumere lige:

Hvor stor skal kagen være?

Hvor mange potioner mousse skal man lave, hvis man går ud fra den opskrift jeg har skrevet er 1 potion...

Jeg ville umiddelbart sige at en bradepande str. vil være lige lidt nok. jeg ville nok lave en lille ekstra kage og sætte oven på 

Tobleronecremen vil jeg gange med 2. Måske *2½ det kommer helt an på hvor tykt et lag der skal være 

Anmeld

26. januar 2011

bagger26

Ploffer skriver:

Jeg ville umiddelbart sige at en bradepande str. vil være lige lidt nok. jeg ville nok lave en lille ekstra kage og sætte oven på 

Tobleronecremen vil jeg gange med 2. Måske *2½ det kommer helt an på hvor tykt et lag der skal være 

Ja, du har nok ret, for vi bliver jo mange mennesker.. Har bare aldrig lavet en kage i 2 lag før.. Men det vil nok også være det der bliver pænest, hun har nemlig købt et sukker billedet af sønne, som kan komme på den øverste kage, og så skal vi have lave dåbssko, og andre figurere, de kan jo så stå rund omkring på det nederste lage... hmmm... Hehe bliver en udfordring...

Anmeld

26. januar 2011

Ploffer

Hvis det skal være tykke lag creme så lav *3 

Det er slet ikke slemt at lave en kage oven på den anden... bare husk at støtte den nederste kage med sugerør under den du sætter ovenpå 

Jeg lavede kage til min venindes datters dåb for 2 uger siden, og vi var vist omkring 45 voksne, og der var kun lige akkurat nok kage i den nederste, der var bradepande str. Havde heldigvis lavet en ekstra oven på  Stykkerne var små, så synes klart i skal lave 2 kager Hellere for meget end for lidt 

Anmeld

26. januar 2011

bagger26

Ploffer skriver:

Hvis det skal være tykke lag creme så lav *3 

Det er slet ikke slemt at lave en kage oven på den anden... bare husk at støtte den nederste kage med sugerør under den du sætter ovenpå 

Jeg lavede kage til min venindes datters dåb for 2 uger siden, og vi var vist omkring 45 voksne, og der var kun lige akkurat nok kage i den nederste, der var bradepande str. Havde heldigvis lavet en ekstra oven på  Stykkerne var små, så synes klart i skal lave 2 kager Hellere for meget end for lidt 

Helt klart, det er ikke lige en dag man ønsker at stå med for lidt kage til gæsterne...

Jamen det må vi hellere gøre så, så skal der bare skaffes kagepap.. hmm Tror du man kan købe det ved en bager.. uh eller evt Metro kan måske ligge inde med sådan noget..

Anmeld

26. januar 2011

Ploffer

bagger26 skriver:

Helt klart, det er ikke lige en dag man ønsker at stå med for lidt kage til gæsterne...

Jamen det må vi hellere gøre så, så skal der bare skaffes kagepap.. hmm Tror du man kan købe det ved en bager.. uh eller evt Metro kan måske ligge inde med sådan noget..

Prøv at spørge i en bager... tror godt de fleste bagere vil sælge kagepap eller æsker... det tjener de jo også penge på 

Jeg har ihvertfald aldrig haft problemer med at købe sådan noget af min lokale bager 

Ellers kunne du muligvis godt nå at bestille det fra dinkage.dk 

Anmeld

26. januar 2011

Pige2009

mariamiss6 skriver:

Ja, jeg ville nok lave samme mængde

Anmeld

27. januar 2011

Sommerfuglelarven

bagger26 skriver:

Det kan du købe hos Fru Rønne i Reberbansgade

Jeg skal selv igang med barnedåbskage til 25 personer, og der laver jeg en lille bradepande + en lille kage ovenpå og nogle cupcakes (mest for børnenes skyld), så jeg ville også gå udfra en stor bradepande + kage ovenpå til 51 personer. Og så lave af 3 x creme, du kan altid gemme resterne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.