Sidste JM besøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

669 visninger
10 svar
0 synes godt om
25. januar 2011

Multebær

Hej piger

ville lige skrive en opdatering på min sidste JM-konsultation som jeg har været til idag (39+5).

Vægt: som sidst +5

Blodtryk 106/88

Urin AS Leu Nit: -/-

Ødem: en lille smule

SF mål: 37

Fosterpræs: Hovedstilling

Fosterskøn: 3400g

Fosteraktivite + liv og +lyd

Yderligere lavede hun en GU og kunne mærke babys hoved. Hun sagde livmoderhalsen virkede blød og at den var 1,5 cm. Yderligere havde den åbnet sig ca. 1 cm. "YES"

Var virkelig glad for at hun lavede GU - for det føltes godt at få at vide at der er sket lidt. Jeg er virkelig blevet utålmodig og derfor var det rart at få at vide livmoderhalsen var blevet blød. det er sørste gang jeg får lavet GU i min graviditet.

Efter JM tog jeg til en veninde og spiste frokost - har ikke været uden for min bydel i 14 dage så det var dejligt at komme lidt ud på andet end en gåtur rundt om blokken. Har som skrevet før været trist og træt af ventetiden. Hormonerne har virkelig spillet mig et pus på det sidste.

Da jeg kom hjem fra min veninde havde jeg blødt. JM sagde at det kunne man forvente efter en undersøgelse af livmoderhalsen. Det er første gang jeg bløder under graviditeten så ser det egentlig også som en tegn på at der snart sker noget 

Håber I vil sende mig noget dejligt ve-støv for jeg er virkelig klar eller rettere den lille Raggamuffinbasse og jeg er SÅ klar 

Kh Kristine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2011

piadas

Multebær skriver:

Hej piger

ville lige skrive en opdatering på min sidste JM-konsultation som jeg har været til idag (39+5).

Vægt: som sidst +5

Blodtryk 106/88

Urin AS Leu Nit: -/-

Ødem: en lille smule

SF mål: 37

Fosterpræs: Hovedstilling

Fosterskøn: 3400g

Fosteraktivite + liv og +lyd

Yderligere lavede hun en GU og kunne mærke babys hoved. Hun sagde livmoderhalsen virkede blød og at den var 1,5 cm. Yderligere havde den åbnet sig ca. 1 cm. "YES"

Var virkelig glad for at hun lavede GU - for det føltes godt at få at vide at der er sket lidt. Jeg er virkelig blevet utålmodig og derfor var det rart at få at vide livmoderhalsen var blevet blød. det er sørste gang jeg får lavet GU i min graviditet.

Efter JM tog jeg til en veninde og spiste frokost - har ikke været uden for min bydel i 14 dage så det var dejligt at komme lidt ud på andet end en gåtur rundt om blokken. Har som skrevet før været trist og træt af ventetiden. Hormonerne har virkelig spillet mig et pus på det sidste.

Da jeg kom hjem fra min veninde havde jeg blødt. JM sagde at det kunne man forvente efter en undersøgelse af livmoderhalsen. Det er første gang jeg bløder under graviditeten så ser det egentlig også som en tegn på at der snart sker noget 

Håber vil sende mig noget dejligt ve-støv for jeg er virkelig klar eller rettere den lille Raggamuffinbasse og jeg er SÅ klar 

Kh Kristine

Dejligt update!

Jeg har heller ikke fået lavet GU endnu, så jeg er også spændt på at komme til jdm. om en uges tid og høre, hvordan det står til dernede!

Og så skal du altså lige have et ordentligt skulderklap for din vægt! Det er bare flot - her hedder den 19+

Masser af vestøv herfra (men husk lige at returnere det!

Anmeld

25. januar 2011

Multebær

Mange tak Pia. Med hensyn til GU endte jeg med at spørge hende om det var noget hun kunne gøre for jeg var godt utålmodig for at få en status på situationen dernede. Hun sagde straks ja men altså tror bare at nogle JM afventer om man selv nævner det. 

Med hensyn til vægten er jeg også rigtig glad. Overvægt er noget der er i min famile (altså seriøs overvægt) så jeg har frygtet det lidt. Jeg er også kun 1,60 høj med en normal vægt i den høje ende er jeg meget taknemmlig for at være end på +5. Det er meget overraskende for mig - var helt sikker på at jeg villle tage 25 kg på - og det kan jeg høre på mine veninder og familie at de også var  men altså nogle gange kan gener altså snyde en. 

Anmeld

25. januar 2011

Multebær

piadas skriver:

Dejligt update!

Jeg har heller ikke fået lavet GU endnu, så jeg er også spændt på at komme til jdm. om en uges tid og høre, hvordan det står til dernede!

Og så skal du altså lige have et ordentligt skulderklap for din vægt! Det er bare flot - her hedder den 19+

Masser af vestøv herfra (men husk lige at returnere det!

.......og du kan tro jeg returnerer hepning og vestøv i stor stil 

Anmeld

25. januar 2011

AnneBJ

Ih Kristine, jeg vil også gerne heppe!!

Glæder mig sådan til at modtage en SMS fra dig

Flotte, flotte tal hos JM; godt at vide du selv spurgte efter GU, det kunne jeg nok også godt finde på når tiden nærmer sig. Det vil så blive 2. GU - jeg fik nemlig en helt i starten også.. Der var jeg nu ikke så ivrig efter det, men det var åbenbart procedure

Håber humøret er bedre, efter en hyggedag med veninden!

Jeg har fri hele dagen imorgen, og kan sagtens nå at lave et indlæg om at du har født

Anmeld

25. januar 2011

Marco2

Dejligt JM-besøg Kristine.

Og flotte tal.

Så må vi håbe at den GU har sat gang i noget, så du snart kan få din baby i armene.

Sender masser og masser af vestøv i din retning og håber der snart sker noget.

AG

Anmeld

25. januar 2011

Multebær

AnneBJ skriver:

Ih Kristine, jeg vil også gerne heppe!!

Glæder mig sådan til at modtage en SMS fra dig

Flotte, flotte tal hos JM; godt at vide du selv spurgte efter GU, det kunne jeg nok også godt finde på når tiden nærmer sig. Det vil så blive 2. GU - jeg fik nemlig en helt i starten også.. Der var jeg nu ikke så ivrig efter det, men det var åbenbart procedure

Håber humøret er bedre, efter en hyggedag med veninden!

Jeg har fri hele dagen imorgen, og kan sagtens nå at lave et indlæg om at du har født

Sejt så må jeg lige have overtalt muffinbassemanden til at komme ud imorgen - har altså heller ikke plads til ham mere  SF på 37 er ret meget når ens overkrop ikke er særlig lang  derfor føles det stadig som om han griber om mine ribben med fødderne

(Glemte at jeg også fik lavet en livmoderhalsscan tidligt i graviditeten fordi jeg har fået lavet et keglesnit grundet celleforandringer for mange år siden. Den viste at min livmoderhals var normal længde og at jeg ikke skulle monitoreres ekstra under graviditeten)

Anmeld

25. januar 2011

AnneBJ

Multebær skriver:

Sejt så må jeg lige have overtalt muffinbassemanden til at komme ud imorgen - har altså heller ikke plads til ham mere  SF på 37 er ret meget når ens overkrop ikke er særlig lang  derfor føles det stadig som om han griber om mine ribben med fødderne

(Glemte at jeg også fik lavet en livmoderhalsscan tidligt i graviditeten fordi jeg har fået lavet et keglesnit grundet celleforandringer for mange år siden. Den viste at min livmoderhals var normal længde og at jeg ikke skulle monitoreres ekstra under graviditeten)

Åh hvor kan jeg forstå hvad du beskriver mht. ribbene...! Selvom jeg nu synes min lilleput er "rykket nedaf" .. Ved ikke om det kan ske "så tidligt" men trykket på ribbene er klart aftagende - så trykker det til gengæld i den anden ende...

Anmeld

25. januar 2011

Multebær

Marco2 skriver:

Dejligt JM-besøg Kristine.

Og flotte tal.

Så må vi håbe at den GU har sat gang i noget, så du snart kan få din baby i armene.

Sender masser og masser af vestøv i din retning og håber der snart sker noget.

AG

1000 tak AG. Jeg håber altså virkelig også at blødningen er et godt tegn. Håber snart at kunne opdaterer med en FB og billeder  orker ikke at vente 2 uger 

Anmeld

25. januar 2011

Multebær

AnneBJ skriver:

Åh hvor kan jeg forstå hvad du beskriver mht. ribbene...! Selvom jeg nu synes min lilleput er "rykket nedaf" .. Ved ikke om det kan ske "så tidligt" men trykket på ribbene er klart aftagende - så trykker det til gengæld i den anden ende...

Hehehe ja jeg synes bare det trykker over det hele. Hun grinede da hun mærkede hvordan han krøllede rundt med benene og hvor meget han bevægede sig selvom hovedet er i bækkenet. 

Jeg troede at baby ville ligge meget mere stille når den var klar til at komme ud - og derfor tænkte jeg at han ikke var på vej. Men JM fortalte at jeg havde misforstået det. Nogle babyer ligger ikke mere stille op mod terminen. Det blev jeg glad for at høre!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.