må jeg..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. januar 2011

SussieThyssen

bette skriver:

hej piger.. min datter er 4½ måned.. jeg synes det er så besværligt at give hende skemad når hun sidder i skråstolen..

må man evt sætte hende i en højstol (ikea) og så proppe en dyne rundt om hende så hun får støtte.. ?? 

kunne være såååå meget nemmere.. og hun vil så gerne sidde op.. men tænker jo på hendes ryg

Hvis hun ellers har en pæn lige ryg, når du sidder med hende og støtter ved hende, så sker der ikke spor ved, at du sætter hende i den høje stol og støtter hendes ryg og sider med nogle puder.
Puder er faktisk bedre end hendes dyne, der er lidt for blød og eftergivende.
Gerne sofapuder, hvis du har nogle der er små nok..de er nemlig lidt mere stive i det.
Vil du ikke have dem grisset, så kan du pakke viskestykker udenom, så de er beskyttet
Jeg har selv gjort sådan med mine, og det er gået superfint..de har flotte lige rygge.
Men husk, den lille må ikke glide forover eller hænge ud til siderne.
Og hun må kun sidde der den tid du mader.

Kærligst
Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2011

Vial

Jeg tror, at du vil erfare, at det er lettere med skråstol. At fodre børn, som ikke er stive nok i kroppen i en høj stol bliver hurtigt noget svineri med mad alle vegne. De bøjer sig fremover, og så løber maden direkte ud af munden. Det er min erfaring.

Anmeld

25. januar 2011

bette

DatterMalou skriver:

Det kommer an på hvor stærk hun er i sin ryg? - vil jeg i hvert fald sige.. Der er rigtig god støtte til ryggen de hvide fra Ikea.

det er også den højstol vi bruger til hende.. hun vil så gerne sidde op. og når hun sidder i skråstolen så krøller hun sig sådan sammen fordi hun gerne vil op og sidde og ikke ligge halvt ned.. :S 

derfor jeg tænkte at det måske var en mulighed.. 

hun er egentlig ret stærk synes jeg... hun sidder fint på skødet af os hvor vi så støtter hende lidt. 

og ruller begge veje, triller generelt meget.. hmmm 

Anmeld

25. januar 2011

Laulund87

Nej det ville jeg ikke gøre hvis jeg var dig. Hendes ryg er slet ikke stærk nok til det i den alder.

Anmeld

25. januar 2011

bette

SussieThyssen skriver:

Hvis hun ellers har en pæn lige ryg, når du sidder med hende og støtter ved hende, så sker der ikke spor ved, at du sætter hende i den høje stol og støtter hendes ryg og sider med nogle puder.
Puder er faktisk bedre end hendes dyne, der er lidt for blød og eftergivende.
Gerne sofapuder, hvis du har nogle der er små nok..de er nemlig lidt mere stive i det.
Vil du ikke have dem grisset, så kan du pakke viskestykker udenom, så de er beskyttet
Jeg har selv gjort sådan med mine, og det er gået superfint..de har flotte lige rygge.
Men husk, den lille må ikke glide forover eller hænge ud til siderne.
Og hun må kun sidde der den tid du mader.

Kærligst
Sussie

okay det var også det jeg havde tænkt mig.. altså bare mens hun får mad.. 

Anmeld

25. januar 2011

bette

BinaMor skriver:

jeg ville ikke gøre det. måske med en fast pude.

men mine får ikke skemad så tidligt så ved ikke hvad der er nemmest i sådan situation. hvad med at holde baby?

hvorfor mener du det er tidligt med skemad?

Anmeld

25. januar 2011

Stumpen

oerbaek skriver:

Det har jeg gjort med begge mine drenge og der er ikke sket noget ved det så det kan du roligt gøre bar du støtter hende godt op med dyne

Kunne have skrevet det samme -bare ændret fra drenge til piger

Anmeld

25. januar 2011

BinaMor

bette skriver:

hvorfor mener du det er tidligt med skemad?

http://ammenet.dk/wiki/introduktion-til-fast-f-de

hele siden

Anmeld

25. januar 2011

bette

BinaMor skriver:

http://ammenet.dk/wiki/introduktion-til-fast-f-de

hele siden

hmm det er jeg ik helt enig i.. 

men jeg er så også flaskemor :) hehe

men tak for henvisningen 

Anmeld

25. januar 2011

Oliver,Troia&Wictor

hendes rygsøjle skal være lige ellers kan du give hende skæv ryg....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.