Jeg er simpelthen så bange!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.160 visninger
10 svar
0 synes godt om
25. januar 2011

Diana...

Ja det er hvad jeg er  

Vi havde SP for en uge siden ca og hun fortalte at vi skulle passe lidt på da der var en virus i omløbet som hed RS-virus som er en ganske alm forkølelse på voksne men farlig for spædbørn, så vi skulle helst holde hende fra forkølet børn/voksne. 

Dagen efter kommer min søn hjem med en start på noget forkølelse som selvfølgelig udvikler sig til en rigtig forkølelse med slem hoste osv. Vi tager ham så til lægen igår og der skulle ikke være noget der. 

Idag har han så lidt feber 38,8 og har lidt ond i maven  Og NU er jeg jo bare mega bekymret og ikke nok med det ligger jeg selv rigtig syg med diare og opkast svimmelhed osv osv. Så det er 2 forskellig sygedomme der svæver rundt her hjemme i det lille hjemme. Også har jeg mega dårlig samvittighed over at amme hende når jeg er syg for tænk nu hvis jeg smitter gennem mælken. Lægen siger så det er bedst jeg bliver ved med at give mit mælk. 

PUHA jeg kan slet ikke have det jeg er ved at springe af bekymring hun er ikke engang 14 dage gammel og har bare ikke særlig meget at stå fast med 

Lucas er mega sej til at være syg og har alle dage været det men han har også noget at tag af. 

Hun kastet lige op en enkelt gang i morges men det har der ikke været mere af siden heldigvis. hun er forkølet (snotnæse, nyser og hoster lidt) Men spiser og er frisk som hele tiden så der er ikke noget alvorligt lige nu. 

IHH jeg synes bare overhoved ikke det sjovt sikke en start på et nyt lille liv, jeg må afbryde amningerne flere gange fordi jeg skal på toilettet grr. 

Jeg er bare så irriteret over at hun bare siger der er en rs-virus i omløbet som er farlig for spædbørn uden at forklare os nærmere om den og fortælle hvad vi skal være obs på osv. 

Jeg har så selv lige nu her været på nettet og læse om den og det beroliget mig lidt men ændre nu en gang ikke på at vi alle er syge her hjemme og hun har store chancer for at blive smittet  

Ej undskyld for mit brokke indlæg jeg synes bare lige det hele er lidt hård lige nu og jeg er så pisse hamrende bange. 

Knus Diana

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2011

Assi

Hej

Jeg kan sagtens forstå dig! Men fordi du er en opmærksom mor skal du nok nå at opfange, hvis bebs bliver syg

Jeg er faktisk pt indlagt med min søn på 3 mdr - og han har rs virusen. Du skal bare være opmærksom på om hun begynder at hoste og har en lidt besværet vejrtrækning - og feber. Hvis hun skulle være så uheldig at få virussen kommer det hele ikke væltende - den topper efter nogle dage. Så hvis hun begynder at få lidt symptomer vil jeg stille og rolig ringe til vagtlæge  eller egen læge. Og husk: selvom hun skulle få lidt symptomer betyder det slet ikke at hun ha virussen.

Det hele har foregået stille og roligt for os og min dreng har hurtigt fået det bedre.

Håber alle snart bliver raske.

Anmeld

25. januar 2011

Diana...

Assi skriver:

Hej

Jeg kan sagtens forstå dig! Men fordi du er en opmærksom mor skal du nok nå at opfange, hvis bebs bliver syg

Jeg er faktisk pt indlagt med min søn på 3 mdr - og han har rs virusen. Du skal bare være opmærksom på om hun begynder at hoste og har en lidt besværet vejrtrækning - og feber. Hvis hun skulle være så uheldig at få virussen kommer det hele ikke væltende - den topper efter nogle dage. Så hvis hun begynder at få lidt symptomer vil jeg stille og rolig ringe til vagtlæge  eller egen læge. Og husk: selvom hun skulle få lidt symptomer betyder det slet ikke at hun ha virussen.

Det hele har foregået stille og roligt for os og min dreng har hurtigt fået det bedre.

Håber alle snart bliver raske.

Hej

1000 tak for dit svar. 

Altså hun er begynd og hoste meget lidt idag men hun har ikke feber eller besværet vejr trækning. 

Men min søn hoster meget og har også idag fået lidt feber men igår hos lægen var der ingen ting med ham andet end hoste.

ÅHH det sgu ikke altid nemt og være forældre 

Anmeld

25. januar 2011

Assi

Diana... skriver:

Hej

1000 tak for dit svar. 

Altså hun er begynd og hoste meget lidt idag men hun har ikke feber eller besværet vejr trækning. 

Men min søn hoster meget og har også idag fået lidt feber men igår hos lægen var der ingen ting med ham andet end hoste.

ÅHH det sgu ikke altid nemt og være forældre 

Nu er det vigtigt for mig at understrege at min historie bestemt ikke behøver blive jeres! Men min søn har en ældre søster der havde feber, hoste, snot og kastede lidt op i sidste uge. Så det er nok der han har fået sygdommen fra. Han begyndte med at hoste onsdag og det blev gradvis værre og værre. Han har kun haft lidt feber. Men selvom om hosten startede onsdag er vi først blevet indlagt fra i går af! Så det har været en stille og rolig proces.

Jeg synes selvfølglig det er træls og jeg hader virkelig syge børn.

Jeg håber ikke jeg har bekymret dig!

Anmeld

25. januar 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Min niece var indlagt med RS-virus da hun var 3 uger gammel. Det der var værst var, at se hende så lille lægge der, men hun var i de BEDSTE hænder

Du skal ikke være nervøs, søde. Du skal blot være opmærksom på om hun bliver meget forkølet og får høj feber. Så hellere gå til lægen en gang for meget

Jeg er sikker på, at din prinsesse nok skal gå forbi.

Anmeld

25. januar 2011

Mormilla

Det er aldrig sjovt når ens børn er syge. slet ikke når de er så små. Håber at hun slipper let over det

Go bedring til dig og din søn...

Anmeld

25. januar 2011

4kløver

Ikke for at gøre dig bange.. Men da min datter fik den havde hun ikke feber. Vi havde natlæge til hende og han sagde at hun var ok (onsdag Nat) for som han sagde hun har jo ikke feber selv om tøsen blev lidt blå i hovdet.. Lørdag fik jeg nok og atter en gang til vagtlægen og var så heldig at det var en læge der gad at kigge på hende. Han så bare på hende havde hende ikke en gang op og 2 min efter var vi på vej over på sygehuset.. Hun kom i c pap og så lå hun  i par uger. Det er 15år siden og jeg husker dagen som det var i går. For som vi fik afvide havde lægen ikke ville ha set os havde vi hende nok ikke den dag i dag..

Anmeld

25. januar 2011

Ni-ko-li-ne

jeg vil lige tilføje, at når man ammer fuldt ud videregiver man antistoffer til barnet = hjælper med at beskytte for sygdom:0)

derfor kan de stadig godt få RS, men du skal ikke have det skidt med at amme når du er syg, det er faktisk en fordel

Anmeld

25. januar 2011

Diana...

4kløver skriver:

Ikke for at gøre dig bange.. Men da min datter fik den havde hun ikke feber. Vi havde natlæge til hende og han sagde at hun var ok (onsdag Nat) for som han sagde hun har jo ikke feber selv om tøsen blev lidt blå i hovdet.. Lørdag fik jeg nok og atter en gang til vagtlægen og var så heldig at det var en læge der gad at kigge på hende. Han så bare på hende havde hende ikke en gang op og 2 min efter var vi på vej over på sygehuset.. Hun kom i c pap og så lå hun  i par uger. Det er 15år siden og jeg husker dagen som det var i går. For som vi fik afvide havde lægen ikke ville ha set os havde vi hende nok ikke den dag i dag..

Heldigvis er det ikke kun feber de kikker efter nu men hvordan HUN har det, og hun er ikke anderledes end normalt og virker frisk nok spiser osv. 

Anmeld

25. januar 2011

Moar'en

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.