Så fik jeg lavede klubben for sensetive børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. marts 2011

2721

magnus2011 skriver:

Hej igen puslingen

Har lige læst lidt af det du har skrevet inde på barnets søvn.

Det er som at læse om min Magnus på 7½ måned. Han kan heller ikke finde roen i sig selv. Når han skal sove er det med skrig og skrål stort set hver gang. Barnevognen var også en sikker vinder ved os en overgang, men det er det heller ikke mere. Når først han bliver ked af det, kan man slet ikke nå ind til ham, han skriger bare ud an set hvad du gør.

Vi har prøvet zoneterapi, kiropraktor, kranio sakral og alt uden virkning.

Vi har nu Fys på som kommer hver 14 dag og følger ham. Vi er nu begyndt med børstning og er spændt på om det har en virkning.

Jeg føler virkelig med dig, det er bare så sindssyg hårdt og synes det svært hvor man skal finde hjælp og støtte henne.

Ens omgangskreds kan også have svært ved at forstå det og sætte sig ind i situationen, og man bliver let opfattet som en pylremor. Men de sensitive børn har bare endnu mere brug for sine forældre.

Synes det er super godt du har taget initiativ til denne gruppe. Glæder mig til at komme med og læse mere

Er der for mange mennesker omkring ham, så  

Hej

Er ked af at høre du slås med de samme problemer det er bare så hårdt

Nej de er ikke spor forstående, særligt ikke fordi vi har valgt at leve meget isoleret da det er sådan han trives bedst. Han hader at være sammen med andre end mor far og bryder sig ikke om at de rør ham osv osv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2011

magnus2011

Hej igen

Det er super hårdt at være forældre til et sensitivt barn.

Magnus kan godt nogle gange kapere at være blandt andre mennesker, men sker der for meget for ham, kan vi mærke det et ´par dage efter med ekstra uro og pylret. Synes at ens omgangskreds har rigtig svært ved at forstå en. Hvis Magnus er i godt humør og vi har ham med,så synes jeg de har travlt med at fortælle hvor sød og dejlig han er, og at der da ikke er nogen problemer med ham. Man står nærmest og føler at de mener man "opdigter" problemet. Men det gør man jo ikke, det er jo virkelig reelt et problem. Og det tager sgu hårdt på en og ens lille familie.

Magnus sover ½ time ad gangen om dagen, og det er med lang tids vuggen, trillen eller køre bil inden han overgiver sig. Det er ofte med skrig og skrål. Kommer han først i gang er han ikke til at nå ind til og trøste. Han er også begyndt at være vågen et par timer om natten. Man får ikke noget søvn, og man har ikke mulighed for at sove i dagtimerne, for der er han næsten vågen hele tiden.

Jeg er ked af at høre at I er det samme igennem, det er bare så hårdt.

Jeg ville ønske at jeg bare havde det bedste bud på en løsning.

man føler at man gør alt for de små dejlige trolde, men intet er godt nok. Man føler at man gør alt for at de skal have det godt,føle sig trygge og være glade men intet hjælper,det  skære i ens hjerte.

Jeg frygter den dag han skal i dagpleje, han skal have en lang indkøringsperiode.

Du skal endnu en gang havde stor ros for initiativet til denne klub, hvor man kan hjælpe og støtte hinanden og hvor man bliver forstået.

neeej hvor pinligt må indrømme jeg endnu ikke er særlig god til denne hjemmeside.

Anmeld

3. marts 2011

2721

magnus2011 skriver:

Hej igen

Det er super hårdt at være forældre til et sensitivt barn.

Magnus kan godt nogle gange kapere at være blandt andre mennesker, men sker der for meget for ham, kan vi mærke det et ´par dage efter med ekstra uro og pylret. Synes at ens omgangskreds har rigtig svært ved at forstå en. Hvis Magnus er i godt humør og vi har ham med,så synes jeg de har travlt med at fortælle hvor sød og dejlig han er, og at der da ikke er nogen problemer med ham. Man står nærmest og føler at de mener man "opdigter" problemet. Men det gør man jo ikke, det er jo virkelig reelt et problem. Og det tager sgu hårdt på en og ens lille familie.

Magnus sover ½ time ad gangen om dagen, og det er med lang tids vuggen, trillen eller køre bil inden han overgiver sig. Det er ofte med skrig og skrål. Kommer han først i gang er han ikke til at nå ind til og trøste. Han er også begyndt at være vågen et par timer om natten. Man får ikke noget søvn, og man har ikke mulighed for at sove i dagtimerne, for der er han næsten vågen hele tiden.

Jeg er ked af at høre at I er det samme igennem, det er bare så hårdt.

Jeg ville ønske at jeg bare havde det bedste bud på en løsning.

man føler at man gør alt for de små dejlige trolde, men intet er godt nok. Man føler at man gør alt for at de skal have det godt,føle sig trygge og være glade men intet hjælper,det  skære i ens hjerte.

Jeg frygter den dag han skal i dagpleje, han skal have en lang indkøringsperiode.

Du skal endnu en gang havde stor ros for initiativet til denne klub, hvor man kan hjælpe og støtte hinanden og hvor man bliver forstået.

neeej hvor pinligt må indrømme jeg endnu ikke er særlig god til denne hjemmeside.

Ja det er super hårdt

Vores venner og familie er lige sådan, de skal også hele tiden kommentere det. Men ofter er han for overvældet i situationen til at reagere og når jeg så prøve at forklare det behandler de mig som om jeg opdigter det hele for at få ham for mig selv. De er alle overbevist om at de er fordi jeg ikke vil dele ham.
Men helt ærligt, der sørme da ikke for sjov at jeg er hjemme alene og isoleret det meste af tiden!

Åh stakkels jer, det er bare så hårdt den evige kamp mec søvnen. Her har vi også en del "fest" om natten. Og ja dagene er heller ikke nemme. Jeg har overgivet mig og går med ham til hver eneste lur, konsekvent.

Det kan jeg godt forstå du er. Jeg går heldigvis hjemme altid så jeg har ingen planer om vuggestue eller dagpleje.

Ja, man vil gøre alt! Men nøj hvor føler jeg mig tit magtesløs

Det var da så lidt, mangler selv nogen at tale med ofte, så tænkte jeg at jeg jo nok ikke var den eneste

Det er helt okay, det tager tid altsammen.

-nus

Anmeld

4. marts 2011

magnus2011

Det er åbenrbart meget svært for andre at sætte sig ind i, desværre, det gør det kun sværere for os.

Det er super hårdt at gå derhjemme og være isoleret, man kan ikke rigtig noget, og selvom far rigtig gerne vil overtage, så er det bare i mange tilfælde mor der er bedst. Synes både det er svært at gå fra Magnus og også svært at lade far stå med det hele.

Vi har haft en lang periode uden mødregruppe og alt andet vi havde meldt os til, for hver gang endte det med skrig og skrål. Nu prøver vi stille og roligt at være med igen, nu må vi se hvordan det går.

årh hvor dejligt at du ikke skal tænke over at sende ham i dagpleje / vuggestue.

Synes tit man føler sig magtesløs. Så tænker man hver gang noget går godt, at det er bare dejligt. Næste dag ser det helt anderledes ud igen.

Vi må håbe at det bliver nemmere med alderen.

Anmeld

4. marts 2011

Kløver

Puslingen skriver:

Så kom klubben
Ansøg

Hvad er sensitive børn er det bla børn som ikke må få for mange indtryk pga de er født for tidligt eller ?

Anmeld

5. marts 2011

2721

Maja84 skriver:

Hvad er sensitive børn er det bla børn som ikke må få for mange indtryk pga de er født for tidligt eller ?

Ja det er det

Anmeld

5. marts 2011

2721

magnus2011 skriver:

Det er åbenrbart meget svært for andre at sætte sig ind i, desværre, det gør det kun sværere for os.

Det er super hårdt at gå derhjemme og være isoleret, man kan ikke rigtig noget, og selvom far rigtig gerne vil overtage, så er det bare i mange tilfælde mor der er bedst. Synes både det er svært at gå fra Magnus og også svært at lade far stå med det hele.

Vi har haft en lang periode uden mødregruppe og alt andet vi havde meldt os til, for hver gang endte det med skrig og skrål. Nu prøver vi stille og roligt at være med igen, nu må vi se hvordan det går.

årh hvor dejligt at du ikke skal tænke over at sende ham i dagpleje / vuggestue.

Synes tit man føler sig magtesløs. Så tænker man hver gang noget går godt, at det er bare dejligt. Næste dag ser det helt anderledes ud igen.

Vi må håbe at det bliver nemmere med alderen.

Ja det er det åbenbart
Ofte virker det som en form for uvidenhed og/eller manglende evne til at få andre til at tro på at alle børn ikke er ens. Og så er det selvfølgelige også egoisme hos de mennesker som føler sig holdt uden for og snydt fordi de ikke kan få den plads i barnets liv de ønsker.

Åh ja hvor ville det være nemmer at gå hvis far og lille manden bare kunne hygge. Men farmand tør slet ikke at prøve endnu. Og før de begge har det afslappet med kommer det heller ikke til at ske. Det SKAL nemlig være en rar oplevelse for alle parter

Her har jeg næsten opgivet alle sådane ting. Syntes hele tiden kun vi overlede , han nåede aldrig at komme "ovenpå" inden det hele startede forfra. Og når han er tryg og IKKE overstimuleret er han en super glad og nem dreng, der skal bare intet til for at han er fuldstændig smadret

Ja det er super dejligt med den mulighed.

Ja man må bare give det tid
Tror og håber på det bliver bedre, eller de med tiden i det mindste lære at håndter det

Anmeld

5. marts 2011

sedde

Jeg har en knægt på 8 der er sensitiv i forhold til tøj. Han er det også på andre måder, kan ikke have uro i klassen.

Han kan intet have på der strammer nogen steder. Han nægter at have undertøj og strømper på, og der står mange tårer og tøjskift på programmet hver dag, inden vi finder noget han lige kan have på.

Dette er et stort problem for hans far, der synes han ligner noget hunden er kommet slæbende med, når han kommer i tøj der er mindst 2 nr for stort... Måske det ikke ser godt ud, men knægten skal jo have noget på.....

Anmeld

5. marts 2011

2721

Jeg har en knægt på 8 der er sensitiv i forhold til tøj. Han er det også på andre måder, kan ikke have uro i klassen.

Han kan intet have på der strammer nogen steder. Han nægter at have undertøj og strømper på, og der står mange tårer og tøjskift på programmet hver dag, inden vi finder noget han lige kan have på.

Dette er et stort problem for hans far, der synes han ligner noget hunden er kommet slæbende med, når han kommer i tøj der er mindst 2 nr for stort... Måske det ikke ser godt ud, men knægten skal jo have noget på.....

Hej
Puha, det lyder godt nok heller ikke nemt
Er der ikke noget man kan gøre for at hjælpe ham?

Ja selvfølgelig skal han have tøj på så skidt med hvordan han ser ud så længe han har det godt.

Har det altid været et problem for ham?

Anmeld

5. marts 2011

sedde

Har det altid været et problem for ham?

Ja det synes jeg.....Som mindre tog han tøjet af i det øjeblik han kom ind af døren, det kan han stadig finde på.... Så vi holder et nudisthus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.