Sover kun 45 min. af gangen..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.856 visninger
15 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. januar 2011

sismofutten

Jeg forstår det simpelthen ikke - og har læst at flere af jer har oplevet at børnene kun sover 45 min. af gangen..

Min lille pige på 4 måneder lægger lige nu i hendes barnevogn, som hun gør hver dag - og hver evig eneste dag, vågner hun efter 45 min. og græder - går ud til hende, giver hende sutten, rokker i barnevognen i 5 min.'s tid og så sover hun igen - IGEN i 45 min..

Hvad er der med de der 45 min.?

Hun er jo så træt og slet ikke klar til at komme op, men vågner bare hele tiden efter 45. min..
Hun har også gjort det om natten, efter hun har taget den første lur på alt i mellem 4 og 6 timer..
Og så lige bortset fra to gange, hvor hun har formodet at sove i ca. 3 timer i stræk - men, vi snakker to gange på over 2 måneder..

Har I nogen gode råd, eller erfaringer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2011

Kaufie

Vores søvncyklus er 45 min - i den periode når man fra den lette søvn over i REM-søvnen (hvor man kan se øjnene bevæge sig) ned i den dybesøvn og tilbage igen. 

Du opdager det sikkert ikke selv, for du vågner ikke helt op eller falder ihvert fald oftest i søvn uden at kunne huske du har været vågen - men barnet, som endnu ikke kan falde i søvn selv vågner - og så bliver de måske forvirret over at være et andet sted end dér hvor de faldt i søvn, hvis de fx falder i søvn ved bryst/i arme. 

Råd.... tjaaaa, de skal vel "bare" lære at falde i søvn selv - og helst falde i søvn der hvor de skal sove.... Du kan måske tjekke tiden, og så rokke med barnevognen INDEN de 45 min er gået, så barnet ikke vågner helt op fordi vognen står stille....

Anmeld

25. januar 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
sismofutten skriver:

Jeg forstår det simpelthen ikke - og har læst at flere af jer har oplevet at børnene kun sover 45 min. af gangen..

Min lille pige på 4 måneder lægger lige nu i hendes barnevogn, som hun gør hver dag - og hver evig eneste dag, vågner hun efter 45 min. og græder - går ud til hende, giver hende sutten, rokker i barnevognen i 5 min.'s tid og så sover hun igen - IGEN i 45 min..

Hun er jo så træt og slet ikke klar til at komme op, men vågner bare hele tiden efter 45. min..
Hun har også gjort det om natten, efter hun har taget den første lur på alt i mellem 4 og 6 timer..
Og så lige bortset fra to gange, hvor hun har formodet at sove i ca. 3 timer i stræk - men, vi snakker to gange på over 2 måneder..

Min mands nevø som er fra 2/10-2010 gør nøjagtig det samme

Anmeld

25. januar 2011

Mia&Allan

sismofutten skriver:

Åh lytter lige med her fra Natashja er begyndt på præcis det samme, også stort set hele natten igennem så jeg er bare ved at være træt

Anmeld

26. januar 2011

sismofutten

Kaufie skriver:

Vores søvncyklus er 45 min - i den periode når man fra den lette søvn over i REM-søvnen (hvor man kan se øjnene bevæge sig) ned i den dybesøvn og tilbage igen. 

Du opdager det sikkert ikke selv, for du vågner ikke helt op eller falder ihvert fald oftest i søvn uden at kunne huske du har været vågen - men barnet, som endnu ikke kan falde i søvn selv vågner - og så bliver de måske forvirret over at være et andet sted end dér hvor de faldt i søvn, hvis de fx falder i søvn ved bryst/i arme. 

Råd.... tjaaaa, de skal vel "bare" lære at falde i søvn selv - og helst falde i søvn der hvor de skal sove.... Du kan måske tjekke tiden, og så rokke med barnevognen INDEN de 45 min er gået, så barnet ikke vågner helt op fordi vognen står stille....

Se, det forklare hvorfor jeg tit læser det med de 45 min. :-)
Så er et mysterium opklaret :-)

Ja, kan godt være at jeg bare skal "tage tid" på hende, når hun lægger i barnevognen, og så ud og rokke lige inden hun vågner - bliver nok tosset i hoved af det, på et tidspunkt - men så kan man da håbe på at hun snart lære at falde i søvn igen..

Ved dog bare ikke lige hvad jeg skal gøre om natten - håbe på at hun snart selv lære det?!

Skal lige siges at jeg de sidste par uger har brugt meget tid på, at hun selv skal falde i søvn i henholdsvis sengen og barnevognen, så hun ikke vågner op et "fremmede" sted :-)

Anmeld

26. januar 2011

sismofutten

MoarHvidovre skriver:

Min mands nevø som er fra 2/10-2010 gør nøjagtig det samme

Er glad for at jeg ikke er den eneste der har det problem, er dog ked af det på deres vegne, for det er altså lidt frustrerende..

Anmeld

26. januar 2011

sismofutten

Mia&Tonny skriver:

Åh lytter lige med her fra Natashja er begyndt på præcis det samme, også stort set hele natten igennem så jeg er bare ved at være træt

Hmm - det der hjælp os til at få det bragt lidt ned, var bl.a. at læse bogen "Sov igennem uden gråd" - har du læst den?
Ellers kan jeg måske give lidt fif til hvordan I klare det væreste?

Anmeld

27. januar 2011

Mia&Allan

sismofutten skriver:

Hmm - det der hjælp os til at få det bragt lidt ned, var bl.a. at læse bogen "Sov igennem uden gråd" - har du læst den?

Ku da godt bruge lidt fif....

Anmeld

27. januar 2011

Lilac

sismofutten skriver:

nemlig! Den er super god... Man får hurtigt en rigtig god forklaring på hvorfor nogle børn vågner så ofte - og hvad man kan gøre så barnet lærer at falde i søvn selv igen...

Anmeld

1. februar 2011

sismofutten

Mia&Tonny skriver:

Ku da godt bruge lidt fif....

Hej Mia,

Sorrt mit meget sene svar - har en del om ørene i øjeblikket, nu her hvor min prinsesse ikke vil sove :-(

Men, bogen giver bl.a. følgende råd (vil klart anbefale at du låner den og læser det hele, da dette kun er en lille del af det :-))
MEN, I skal sørge for at få en god rutinge om aftenen, således at når den lille skal lægges, ved hun at det nu er tid til at hun skal i seng (altså, giv hende evt. et bad, efterfulgt at massage, så nattøj på, og så mad i fred og ro og evt. "mørke") - giv hende evt. mad på det værelse hun skal sove i - når hun er lige ved at falde i søvn, skal du lægge hende i sengen - brug evt. nogle ord, som du KUN siger når hun skal sove - ssshhh ssshhh f.eks., eller sov godt min skat osv... og bliv ved med at sige det - du kan evt. også lægge en fast hånd på hendes mave, mens du blidt vugger hende med den anden hånd - meningen er at hun skal lære at falde i søvn i sin egen seng.. Hvis hun begynder at græde, tager du hende op, trøster hende, og ja, starter forfra :-)

Giver det mening?
Skriv GERNE hvis du vil have noget uddybet :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.