Jeres mænd/kærester efter fødslen???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.104 visninger
31 svar
0 synes godt om
24. januar 2011

Anonym trådstarter

Hej

Nu er min søn er et par mdr. , og min kæreste blir mere og mere "underlig"..

I starten var han lykkelig hele tiden , over at han havde fået en søn og vi havde et godt forhold stadigvæk osv.. Men de sidste par uger har han haft let til tårer , fortalt mig han syns han er en dårlig far , truet mig med og slå mig da han gik forbi mig .. (han har aldrig slået og kan ikke finde på det, men selvom han truer kan man godt blive bange)

Han elsker vores søn , og han elsker mig overalt på jorden det ved jeg , og det fortæller han mig tit .. Men i dag sagde han at han ikke følte han kan overskue ham , og igen , at han føler sig som en dårlig far .. Han sagde også at han var bekymret .. For ALT Jeg fortæller ham at han er en god far , og at der ikke er noget at bekymre sig om , og han siger så at han ikke ved hvad der er galt med ham ... 

Jeg ved virkelig slet ikke hvad jeg skal gøre , for det kan da ikke fortsætte sådan her ?? Når han er sammen med vores søn er han vildt glad osv. og så virker det som om han har det helt fint ! Han skifter ble , giver mad , leger , putter og hvad man nu ellers gør når man har et barn , men han føler ikke han er god nok ??

Er der ikke nogle der kan fortælle mig hvad jeg skal gøre .. Jeg aner det simpelthen ikke ... Det har stået på i ca 3 uger .. 

Knus en meget forvirrende pige ... :/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2011

Maja88

jeg vil da sige det lyder til han har fået en fødselsdep. eller efterfødsels eller hvad de nu kalder..

så synes han skal en tur til lægen og snakke med denne om eventuel hjælp

Anmeld

24. januar 2011

Talbutikken

Maja88 skriver:

jeg vil da sige det lyder til han har fået en fødselsdep. eller efterfødsels eller hvad de nu kalder..

Det ville også være mit bedste bud

Anmeld

24. januar 2011

Anonym trådstarter

Maja88 skriver:

Han er desværre ikke den type der gider gå til lægen ... :/

Jeg har prøvet at snakke med ham om det , men han siger det behøver han ikke osv... :/

Anmeld

24. januar 2011

Ellim

Ja som Maja88 skriver kunne det godt lyde som en fødselsdep.. Det kan mænd jo også få, og det er typisk det der med at føle at man ikke er god nok..

Det kan også være at det er svært for ham at accepterer at han ikke er din nr 1 mere, men i nu er to der dele pladse.. SELVOM at han elsker dig og jeres barn.,.

Har hørt at mange mænd kan føle sig svigtet - selvom at de ikke bliver det - efter baby er kommet til..

Men syntes også at i skal kontakte læge, og gerne med det samme så det ikke udvikler sig.. Nogle gange skal man også bare høre fra andre at man er god nok..

Held og lykke

Anmeld

24. januar 2011

Isabels-mor

Hejsa

Jeg ved hvordan du har det, for sådan var min kæreste også efter vores datter kom til verden.
Vores datter er idag 17 måneder og er den dejligste lille bandit og han elsker hende over alt på jorden, men han har sin dårlige dage, hvor han ikke kan overskue hende, ikke kan overskue de mindste ting.
Han fik diaknosen svær deprasion her i november sidste år, hvor det siden har gået op og ned, men stadigvæk mest op.

Jeg tænkte på om din søn vil være ved sin far? om han kan mærke der er noget galt. Det kunne min nemlig selv fra de første måneder. Det betød hun ikke ville være ved ham

Men snak med ham om det og høre ham om han ikke vil snakke med sin læge om at få en henvisning til en psykolog, så han kan få afklaret nogle ting. og det kan i sidste ende være til gavn for jer begge to.

Håber det hjalp bare lidt

knus og kram>:<

Rikke

Anmeld

24. januar 2011

Anonym trådstarter

Ellim skriver:

Ja som Maja88 skriver kunne det godt lyde som en fødselsdep.. Det kan mænd jo også få, og det er typisk det der med at føle at man ikke er god nok..

Det kan også være at det er svært for ham at accepterer at han ikke er din nr 1 mere, men i nu er to der dele pladse.. SELVOM at han elsker dig og jeres barn.,.

Har hørt at mange mænd kan føle sig svigtet - selvom at de ikke bliver det - efter baby er kommet til..

Men syntes også at i skal kontakte læge, og gerne med det samme så det ikke udvikler sig.. Nogle gange skal man også bare høre fra andre at man er god nok..

Held og lykke

Ja det har du nok ret i .. Vi har eller vores dage hvor vores søn bliver passet hos hans mor nogle timer hvor vi er alene , men der har han også et savn til ham , og vil bare gerne ha ham hjem .. Hm .. Som sagt er han ikke den type der gider gå til læge

Anmeld

24. januar 2011

Maja88

du kan desværre ikke gøre noget når han ikke selv vil have hjælp, men kunne det ikke hjælpe at du tog med.. eller hvis SP spørger hvordan det går hjemme så prøv at nævn det. for det er skam helt normalt og legalt at mænd også får det.

Anmeld

24. januar 2011

Ellim

Forresten ved jeg at du kan kontakte din sundhedsplejerske, de har god erfaring med sådanne problemer.. Du kan evt bare ring til hende (og hvis han ikke vil syntes om det må du altså bare gøre det nå han ikke er hjemme)

Anmeld

24. januar 2011

Anonym trådstarter

Mandal skriver:

Hejsa

Jeg ved hvordan du har det, for sådan var min kæreste også efter vores datter kom til verden.
Vores datter er idag 17 måneder og er den dejligste lille bandit og han elsker hende over alt på jorden, men han har sin dårlige dage, hvor han ikke kan overskue hende, ikke kan overskue de mindste ting.
Han fik diaknosen svær deprasion her i november sidste år, hvor det siden har gået op og ned, men stadigvæk mest op.

Jeg tænkte på om din søn vil være ved sin far? om han kan mærke der er noget galt. Det kunne min nemlig selv fra de første måneder. Det betød hun ikke ville være ved ham

Men snak med ham om det og høre ham om han ikke vil snakke med sin læge om at få en henvisning til en psykolog, så han kan få afklaret nogle ting. og det kan i sidste ende være til gavn for jer begge to.

Håber det hjalp bare lidt

knus og kram>:<

Rikke

Mange tak for svar

Min søn vil meget gerne være hos hans far .. Nogle dage græder han helt vildt (min søn) lige indtil min kærest kommer hjem fra arb .. Ligeså snart han ser ham , blir han vildt glad .. Så han kan ikke mærke noget .. Ja okay ...

Fik din kæreste en fødselsdepression ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.