Nedtælling til barsel!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

850 visninger
18 svar
0 synes godt om
24. januar 2011

AnneBJ

Oh yeah!! 15 dage til barsel, deraf 7 eller 8 med undervisning!

Selvom det jo egentlig ikke er så hårdt at gå i skole, er det hårdt at SKULLE være et sted kl. tidligt om morgenen og først må komme hjem på et givent tidspunkt. Selvom jeg ikke er voldsomt plaget af nogen ting, og egentlig sover ok om natten, kan jeg godt mærke at det ville være rart at vågne af mig selv hver morgen..

Desuden har vi hele januar haft praktisk projekt, min gruppe har valgt at male et garderoberum i en institution, samt pille bænke og hylder i rummet og male disse. Jeg har ikke deltaget i så mange af tingene, da gruppen insisterede på, jeg ikke skulle stå i det der malestank. Fair nok, vi blev enige om, at jeg kunne lave den skriftlige opgave i stedet, så opgaverne ligesom var fordelt.

I dag skulle bænke og hylder så hænges op igen, og pludselig fandt jeg ud af at, at gruppen forventede jeg deltog i det. Institutionen ligger i en anden by end jeg bor i, men resten af gruppen bor der. Så hu-hej af sted med tog, og finde tre KVINDER -virkelig kvinder - som ikke engang kunne betjene en skruetrækker.

Så jeg har i dag hængt hylder og bænke op, i 3 timer! Boret holler, puttet plugs i, og hængt tingene op. Da vi skulle gå, skulle vi have et par ting på loftet og de begyndte at stå og "tøseskabe" sig... "jeg tør ikke gå op af stigen" "jeg har altså højdeskræk" "ej der er mørkt deroppe", så jeg endte med at flå tingene ud af hænderne på dem, og kravle op af den MEGET ustabile stige og få tingene af vejen.

Er lige kommet hjem, og er I fuldstændig færdige hvor har jeg ONDT!! Nu forstår jeg lige pludselig HVOR dem med bækkenløsning har ondt henne. Ikke fordi jeg tror jeg har BL, men den der fornemmelse af, at det hele i underlivet bliver flået fra hinanden, kan jeg sagtens sætte mig ind i nu!! Er kravlet ind i vores lænestol som jeg ikke har kunne bruge hele graviditeten pga. min hofte, men det kan jeg nu, pakket et tæppe om mig, smurt mader og hældt saft op. Computer, fjernbetjening og mobil er inden for rækkevidde, og jeg agter ikke at rejse før jeg skal tisse, eller er sulten igen!

Anne - som glæder sig til barsel!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2011

Maria-s

Uhhh jeg tæller også ned! Glæder mig også HELT VILDT til ikke at SKULLE op klokken lidt i 7 hvis jeg har været vågen 4 gange i løbet af natten, men så bare kan putte-sove videre... Jeg har tirsdag-onsdag-torsdag-fredag-mandag-tirsdag tilbage, så har JEG barsel!! Uhh det er snart, har lige en DEL arb. opgaver der skal afsluttes inden da, så håber jeg ikke skal døje alt for meget med den her muskel-forstrækning-ting jeg har været så heldig at erhverve mig i dag...

Hvaaa de der tøser der?? Jeg håber sgu godt nok de har haft røde kinder hvis de lader en højgravid kravle på stiger og stå og tumle med ting der skal løftes på loftet!  Og kan i det hele taget IKKE forstå hvorfor du skal hjælpe til med at hænge op, det er ski da også tungt løftearbejde. Men der er måske ingen af dem der har børn eller ved gravide IKKE må løfte mere end maks 5 kg?

Ja tag du en slapper i lænestolen, lyder som en rigtig god ide

Anmeld

24. januar 2011

AnneBJ

Maria-s skriver:

Uhhh jeg tæller også ned! Glæder mig også HELT VILDT til ikke at SKULLE op klokken lidt i 7 hvis jeg har været vågen 4 gange i løbet af natten, men så bare kan putte-sove videre... Jeg har tirsdag-onsdag-torsdag-fredag-mandag-tirsdag tilbage, så har JEG barsel!! Uhh det er snart, har lige en DEL arb. opgaver der skal afsluttes inden da, så håber jeg ikke skal døje alt for meget med den her muskel-forstrækning-ting jeg har været så heldig at erhverve mig i dag...

Hvaaa de der tøser der?? Jeg håber sgu godt nok de har haft røde kinder hvis de lader en højgravid kravle på stiger og stå og tumle med ting der skal løftes på loftet!  Og kan i det hele taget IKKE forstå hvorfor du skal hjælpe til med at hænge op, det er ski da også tungt løftearbejde. Men der er måske ingen af dem der har børn eller ved gravide IKKE må løfte mere end maks 5 kg?

Ja tag du en slapper i lænestolen, lyder som en rigtig god ide

Jeg var også dybt skuffet over dem! Men kender du det, at man ikke gider diskutere med folk, bare siger ja ja, selvom man godt ved man kommer til at lide under det senere (vidste jo godt jeg ville få ondt)? Jeg magtede ikke at sige fra, eller fortælle dem jeg var utilfreds, jeg gjorde bare som der blev forventet, for lige om lidt er jeg færdig med dem. Vi har ellers haft et ok gruppearbejde, og de har været søde og forstående - troede jeg! Nu er jeg måske i tvivl om, om de hele vejen igennem bare synes at jeg har været træls at være i gruppe med... Men det er jo så ikke mit problem!

Afslapning til os to i dag!

Anmeld

24. januar 2011

Maria-s

AnneBJ skriver:

Jeg var også dybt skuffet over dem! Men kender du det, at man ikke gider diskutere med folk, bare siger ja ja, selvom man godt ved man kommer til at lide under det senere (vidste jo godt jeg ville få ondt)? Jeg magtede ikke at sige fra, eller fortælle dem jeg var utilfreds, jeg gjorde bare som der blev forventet, for lige om lidt er jeg færdig med dem. Vi har ellers haft et ok gruppearbejde, og de har været søde og forstående - troede jeg! Nu er jeg måske i tvivl om, om de hele vejen igennem bare synes at jeg har været træls at være i gruppe med... Men det er jo så ikke mit problem!

Afslapning til os to i dag!

Ahhh totalt pige-fnidder det der!! Hader det! Bliv nu voksne. JA det lyder som om de udaftil til dig har sagt, slap nu af og ta det med ro, men så internt har bitchet. Men lad dem dog, du skal som du selv siger heldigvis snart på barsel!

Ja jeg kender godt den der med at gøre noget man ved er ris til egen røv, bare fordi man ikke gider høre på andres brok mere!...

Yes; afslapning it is tonight!

Anmeld

24. januar 2011

Sofia

Helt ærligt, nu må de fandme (undskyld jeg bander) kravle op af den stige, ej hvor var jeg blevet gal. Men nu har jeg også svært ved at håndtere den der "uff nej jeg er bange for at knække en negl" attityde!! IHHH!!

Kan godt forstå du GLÆDER dig til barsel!

Jeg har på en måde barsel, eller ja så meget barsel som jeg får! Jeg skal have fag ind til min termin, men kun et fag og der er kun undervisning 2 timer i ugen, og så skal jeg herhjemme sidde og skrive en opgave på engelsk - 15 sider - jeg synes ikke det er så slemt når bare jeg kan sidde stille og roligt med det herhjemme, og selv tilrettelægge min tid. Så jeg føler jeg har barsel faktisk, men forventer virkelig også af mig selv at jeg SKAL have den opgave skrevet inden jeg føder, det villa altså bare være SÅ træls hvis jeg skulle bøvle med det efter at babyen er kommet til verden!

Jeg håber du får en rigtig god aften Anne, og får slappet godt af. Jeg har også lige smidt mig i sofaen og vil se en masse Gossip Girl, med pizza, chokoladekiks og smoothie indenfor rækkevidde!!

Anmeld

24. januar 2011

AnneBJ

Sofia skriver:

Helt ærligt, nu må de fandme (undskyld jeg bander) kravle op af den stige, ej hvor var jeg blevet gal. Men nu har jeg også svært ved at håndtere den der "uff nej jeg er bange for at knække en negl" attityde!! IHHH!!

Kan godt forstå du GLÆDER dig til barsel!

Jeg har på en måde barsel, eller ja så meget barsel som jeg får! Jeg skal have fag ind til min termin, men kun et fag og der er kun undervisning 2 timer i ugen, og så skal jeg herhjemme sidde og skrive en opgave på engelsk - 15 sider - jeg synes ikke det er så slemt når bare jeg kan sidde stille og roligt med det herhjemme, og selv tilrettelægge min tid. Så jeg føler jeg har barsel faktisk, men forventer virkelig også af mig selv at jeg SKAL have den opgave skrevet inden jeg føder, det villa altså bare være SÅ træls hvis jeg skulle bøvle med det efter at babyen er kommet til verden!

Jeg håber du får en rigtig god aften Anne, og får slappet godt af. Jeg har også lige smidt mig i sofaen og vil se en masse Gossip Girl, med pizza, chokoladekiks og smoothie indenfor rækkevidde!!

Wauw, det lyder dejligt med dit dagsprogram!

Og sikke en aften du skal holde dig, total hygge! Ærgerligt vi bor så langt fra hinanden, sådan en "afslapningsgruppe" ville ikke være af vejen

God aften til dig også!

Anmeld

24. januar 2011

Sofia

AnneBJ skriver:

Wauw, det lyder dejligt med dit dagsprogram!

Og sikke en aften du skal holde dig, total hygge! Ærgerligt vi bor så langt fra hinanden, sådan en "afslapningsgruppe" ville ikke være af vejen

God aften til dig også!

Ihh ja det kunne være hyggeligt, hvor er det nu du bor??

Anmeld

24. januar 2011

AnneBJ

Sofia skriver:

Ihh ja det kunne være hyggeligt, hvor er det nu du bor??

Kolding

Anmeld

24. januar 2011

Sofia

AnneBJ skriver:

Kolding

Okay, men ikke helt umuligt, hvis vi en gang skulle mødes til en kop kaffe når babyerne er kommet til verden Der er jo masser af togafgange!

Anmeld

24. januar 2011

AnneBJ

Sofia skriver:

Okay, men ikke helt umuligt, hvis vi en gang skulle mødes til en kop kaffe når babyerne er kommet til verden Der er jo masser af togafgange!

Overhovedet ikke, og det synes jeg da helt sikkert vi skal!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.