barsel med fortidligt fødte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. januar 2011

liwsmor

Moar'en skriver:

oki, det var sku da en mærkelig regl . Jeres børn har da endnu mere brug for det end nogen andre børn. Men tak for svar

ja det er mærkeligt reg. men sådan er det nok bare.. derværre . ja det har de, men tror arbejdsgiven og politikerne er ligeglad, alle skal bare ud på arbejdsmaked, ligemeget om deres barn har brug for dem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2011

Oliver,Troia&Wictor

Moar'en skriver:

hvorfor har du kun fået 3mdr oven i, og ikke 4½ som i var indlagt? Vi fik afvide at man ikke kunne holde barsel når man var indlagt. Jeg fik lagt alle dage oven i. Vi var indlagt 10 dage, så 2 dage senere og til sidst 14 dag alt blev lagt oveni

i følge randers kommune får man max 3mdr....

Anmeld

30. januar 2011

Moar'en

liwsmor skriver:

ja det er mærkeligt reg. men sådan er det nok bare.. derværre . ja det har de, men tror arbejdsgiven og politikerne er ligeglad, alle skal bare ud på arbejdsmaked, ligemeget om deres barn har brug for dem

ja de skulle fanme prøve det selv

Anmeld

30. januar 2011

Moar'en

Oliver&Troia <3 skriver:

i følge randers kommune får man max 3mdr....

ja det skrev liwsmor godt, det er sgu for åndsvagt

Anmeld

30. januar 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Jeg tror det er meget almindelig at man max får 3 mdr.. det gør man i vestsjællands også.. Så hvis man har født ekstrem for tidlig så mister man barsel.. Men men hvis barnet ikke er klart til at komme i dagpleje grundet et eller andet, så kan overlægen til barnet sygemelde moderen indtil barnet kan klare at komme i dagpleje... desværre med de nye regler, som er trådt i kraft 2011, så får man kun dagpenge i den periode... tidligere fik man tabt arbejdsfortjeneste udfra din løn... Så man bliver desværre ramt økonomisk hvis lægen sygemelder en... og det bliver man tit med ekstreme fortidlig fødte, fordi de slet ikke er modne/klar til at komme i dagpleje....

Mette

Anmeld

30. januar 2011

132319

Jeg fik ikke forlænget da jeg var på SU 

Dog var det så "heldigt" at han blev født i december og jeg fik barselsklip 1/1-1/6, da der så var sommerferie fik jeg lige to måneders "gratis" barsel oveni 

Dermed startede han vuggestue da han var 8 måneder, havde han været født til tiden ville han kun have været 6 måneder 

Anmeld

21. februar 2011

grønbek

Hej

Har selv en dreng der er født i 29+3, og han er nu 14½ månede.

Ang barsel, så er det også muligt at forlænge barslen med op til 14 uger. Men du får kun det samme udbetalt, som på alm barsel, det bliver bare spredt ud over en længere periode.

Jeg fik 2 måneder ekstra (den tid vi var indlagt). 3 måneder før jeg oprindelig skulle starte, forlængede jeg barslen med de 14 uger, dvs de sidste ca 6 måneder gik jeg ned på "halv barselløn".

Økonomisk er det hårdt, men tror i sidste ende gavner den lille gut, som skal starte i dp her 1 april, - når han er 16 måneder.

Der kan max gives 3 måneders ekstra barsel for den tid man er indlagt, også selvom man har været indlagt i en længere periode. - desværre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.