Navnet Hjalmar

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. januar 2011

-Sigrid-

Min lillebror hedder Hjalte, som jo minder om, og jeg giver dig ret i at det er et stærkt og meget unikt navn... Go for it, hvis I syntes det kunne være et godt navn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2011

LaFleur

Synes det er et rigtig flot og maskulint navn.

Mener at der er en karakter i nordisk mytologi som hedder Hjalmar som man vist kan sige var håbløs romantiker, men med en stålfast vilje. Kæmpede for sin elskede prinsesse Ingeborg til det sidste. Kongen havde sagt nej til de måtte gifte sig fordi Hjalmar ikke var adelig, men Hjalmar gav ikke op. Noget med at kun sværdet Tyrfing kunne stoppe ham.

Men det er jo også bare unfair game, hehe.

Anmeld

24. januar 2011

Sofia

Jeg tænker, desværre, på Hjalmar fra Edderkoppen. (Tv-serien) Og han var jo lidt en ond mand, så for mig er navnet ikke så positivt. Men er da sikker på, at hvis jeg kendte en skøn lille dreng der hed det, så ville jeg elske navnet. Generelt er jeg glad for gamle danske navne, og Hjalmer er jo godt og solidt!

Anmeld

24. januar 2011

Pigent

snobrød skriver:

Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres mening om navnet Hjalmar. Hvilke associationer får I når I hører det...vi overvejer det til vores dreng, og jeg synes det er et stærkt navn, men da det ikke er så normalt vil jeg gerne lige høre et par reaktioner.

Kommer til at tænke på Hjælp mig  når jeg høre det navn.
Er ikke vild med det. Der findes så mange andre smukke drengenavne.

Anmeld

24. januar 2011

Lilac

Jeg synes det er et smukt navn! 

Anmeld

24. januar 2011

Sujan

Jeg synes det er et dejlig navn..

En af mine bedste venner hed Hjalmar. Han døde desværre af en sygdom i en meget ung alder.. Så har selv tænkt på det hvis jeg en dag får en dreng

Anmeld

24. januar 2011

twinny

jeg synes det lyder som en nørd, der sidder lukket inde på hans værelse og spiller com....  er ikk helt vild med det.... Det er nok for gammeldags til mig...

Men hvis i elsker det, så go for it.... 

Anmeld

25. januar 2011

mortenw

Se her: Hjalmar 

Anmeld

25. januar 2011

TbCp

Jeg ser en gammel bondemand for mig

Det er slet ikke ment på en skidt måde, det var bare lige det første der dukkede op da jeg læste navnet. Sådan en bondemand med store gummistøvler, hat på og et strå i munden

Anmeld

25. januar 2011

tinasmor

snobrød skriver:

Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres mening om navnet Hjalmar. Hvilke associationer får I når I hører det...vi overvejer det til vores dreng, og jeg synes det er et stærkt navn, men da det ikke er så normalt vil jeg gerne lige høre et par reaktioner.

Min første tanke ville være en 82 årig mand fra Sønder Jylland (ja spørg mig ikke hvorfor)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.