Navnet Hjalmar

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.918 visninger
34 svar
0 synes godt om
24. januar 2011

snobrød

Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres mening om navnet Hjalmar. Hvilke associationer får I når I hører det...vi overvejer det til vores dreng, og jeg synes det er et stærkt navn, men da det ikke er så normalt vil jeg gerne lige høre et par reaktioner.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2011

Fru Dinesen

kommer til at tænke "hjælp mig"

men det er jo lige meget hvad jeg tænker bare i syndes det er et godt drenge navn

knusss  

Anmeld

24. januar 2011

Moaaar <3

snobrød skriver:

Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres mening om navnet Hjalmar. Hvilke associationer får I når I hører det...vi overvejer det til vores dreng, og jeg synes det er et stærkt navn, men da det ikke er så normalt vil jeg gerne lige høre et par reaktioner.

Synes også det er et stærkt og flot nordisk navn..vi havde det selv oppe og vende men vi kender nogle stykker som hedder det og derfor valgte vi det navn fra i navne kassen.

Anmeld

24. januar 2011

Mie A

Fru Dinesen skriver:

kommer til at tænke "hjælp mig"

men det er jo lige meget hvad jeg tænker bare i syndes det er et godt drenge navn

knusss  

Præcis det samme tænkte jeg, da jeg så navnet.

Anmeld

24. januar 2011

SussieThyssen

snobrød skriver:

Tænker omgående på den gamle folkevise Hjalmar og Hulda, som er så skrækkeligt sørgelig.
Og ellers...ja så er det ikke lige et af de navne jeg kunne finde på at vælge til mit barn.
Men det lader jo til at det er blevet moderne med alle de gamle navne også dem som min og en del tidligere generationer aldrig ville bruge.

Kærligst
Sussie

Anmeld

24. januar 2011

FamilienSørensen

snobrød skriver:

Jeg synes det lyder som navnet på en gud i den nordiske mytologi, en som er kendt som den kloge gud eller sådan noget i den stil.

Men personligt synes jeg ikke om navnet, det er ellers et meget unikt navn, men grunden til jeg ikke synes om navnet er fordi jeg mener det er alt for anderledes og alt for gammeldags for min smag.

Tag det endelig ikke som kritik, men jeg ved ikke helt om man burde spørge sig selv som forældre til det kommende barn om, om det nu er okay at give at give ens barn sådan et særpræget navn, om I kan se nogle negavtiver ved det?.

Men jeg synes det er sejt af jer at prøve noget nyt.

Mvh Kusuma

Anmeld

24. januar 2011

SiLiMiMa

snobrød skriver:

jeg tænker på en kæmpestor rødhåret skægget viking..... ved ikke hvorfor????

Anmeld

24. januar 2011

otlitrom

Min kæreste kender en lidt speciel fyr ved det navn, så det er lige ham jeg tænker på først..

Når man sorterer ham fra, så synes jeg navnet er fint. Hvis det er det I synes bedst om, så go for it! Andre skal nok vænne sig til det!

Anmeld

24. januar 2011

otlitrom

SussieThyssen skriver:

Tænker omgående på den gamle folkevise Hjalmar og Hulda, som er så skrækkeligt sørgelig.
Og ellers...ja så er det ikke lige et af de navne jeg kunne finde på at vælge til mit barn.
Men det lader jo til at det er blevet moderne med alle de gamle navne også dem som min og en del tidligere generationer aldrig ville bruge.

Kærligst
Sussie

Ja, der bliver rigtig rodet op og ned i navnekasserne for tiden. Min mormor tabte næsten kæben, da hun hørte at Marius var in igen.. Hvorfor ved jeg ikke, men hun må have nogle "forestillinger" om det navn..

Anmeld

24. januar 2011

SussieThyssen

kitty skriver:

Ja, der bliver rigtig rodet op og ned i navnekasserne for tiden. Min mormor tabte næsten kæben, da hun hørte at Marius var in igen.. Hvorfor ved jeg ikke, men hun må have nogle "forestillinger" om det navn..

Ja, der ser du...der er en hel del af de navne, som hverken hendes eller min generation bryder os om.
Hvad din mormor lige forbinder med det, ved jeg ikke, men noget er der jo nok

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.