Der er 7 år mellem mig og min søster. Jeg vil ærlig indrømme at I min barndom var der ikke så meget søskende forhold. Jeg har dog hørt at min søster elskede mig og altid var om mig i de første mange år. Men fra man begynder selv at kunne huske (hos mig ca 5 år) der var min søster jo på vej ind i teenagelivet og derfor var det ikke meget vi så til hinanden. Hun havde kærester, og var på ferier og fester osv. da jeg var omkring 8 år. Den gang kan jeg huske at jeg misundte alle dem som havde en søster eller bror tæt på som man kunne lege med osv.
Men senere i livet (da jeg var i starten og midt tyverne) begyndte vi jo at udligne aldersforskellen, og vi har haft rigtig meget glæde af hinanden.
Jeg synes ofte man høre at der er rigtig mange gode ting mellem børn som har lidt længere aldersforskel. Men tror det kommer helt an på børnene. Mine nevøer har lidt over 7 år mellem sig og har siden den mindste blev født været som hund og kat. Tænker at det måske nogle gange er nemmere hvis det ikke er to af samme køn (og måske endnu mener hvis den store er en pige) Men har jo ikke noget og have det i, og det er, som sagt, nok mere noget med personlighed at gøre end noget andet.
Ligemeget hvor lidt eller meget glæde de får af hinanden som børn, så vil de jo altid have hinaden som uge og som voksne.
Anmeld