Savner råd angående start på pædagogseminaret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.441 visninger
26 svar
0 synes godt om
23. januar 2011

WantingBaby2012

Hej tøser

Jeg tænker på at starte på pædagogseminaret her til september, men synes at deres hjemmeside er ret så forvirrende - jeg aner ikke om jeg er kvalificeret eller ej. 

Jeg har en 2 årig HG-eksamen og bliver i juli 2011 udlært som kontorassistent. Før det har jeg arbejdet ½ år som vikar i en børnehave. 

Som I kan læse, altså ingen gymnasial uddannelse som jeg synes at kunne læse på hjemmesiden er et (af de mange) krav. 

Er der nogen som kan fortælle mig, mine muligheder for at søge optagelse? 

Tuuusind tak 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2011

Snefnug1984

Hej tøser

Jeg tænker på at starte på pædagogseminaret her til september, men synes at deres hjemmeside er ret så forvirrende - jeg aner ikke om jeg er kvalificeret eller ej. 

Jeg har en 2 årig HG-eksamen og bliver i juli 2011 udlært som kontorassistent. Før det har jeg arbejdet ½ år som vikar i en børnehave. 

Som I kan læse, altså ingen gymnasial uddannelse som jeg synes at kunne læse på hjemmesiden er et (af de mange) krav. 

Tuuusind tak 

Hvis ik du har en gym. uddannelse, kan du jo forsøge dig med kvote 2  Ellers må du igang med fx. at tage de enkeltfag, som kræves.

Anmeld

23. januar 2011

WantingBaby2012

Snefnug26 skriver:

Hvis ik du har en gym. uddannelse, kan du jo forsøge dig med kvote 2

Ja det tænkte jeg nok... Men til kvote 2 er der jo også en masse krav.. Og jeg har virkelig svært ved at gennemskue om jeg overhovedet har en chance 

Ved selvfølgelig godt at jeg jo bare kan ringe og hører, men tænkte at der nok ville være nogen herinde som havde styr på det 

Anmeld

23. januar 2011

frk Jensen

WantingBaby2011 skriver:

Hej tøser

Tuuusind tak 

Hej..

Jeg har selv en hg 2 årig og skal på seminariet til september.

Nu ved jeg ikke hvad niveau du er på, men jeg skal bestå dansk på b niveau og samfundsfag på c, og så er jeg garanteret en plads via studie aftale med VUC.

Men ring til seminariet, så kan de fortælle dig hvad niveau du skal have dine fag på for at komme ind.

Husk at søge ind inden 15 marts, lige meget om det er september eller februar optag.

Anmeld

23. januar 2011

Snefnug1984

WantingBaby2011 skriver:

Ja det tænkte jeg nok... Men til kvote 2 er der jo også en masse krav.. Og jeg har virkelig svært ved at gennemskue om jeg overhovedet har en chance 

Ved selvfølgelig godt at jeg jo bare kan ringe og hører, men tænkte at der nok ville være nogen herinde som havde styr på det 

Ved kvote 2 bliver man jo optaget på sine samlede kvalifikationer - der er ikke nogle bestemte regler for dette.

Anmeld

23. januar 2011

CamillaValby

WantingBaby2011 skriver:

Hej tøser

Tuuusind tak 

Du kan altid gøre et forsøg at prøve Ellers så ring til en vejleder.

Jeg kom ind igennem kvote 2, jeg havde ikke gjort hele min HF færdig. Og jeg havde ikke haft så meget arbejde med børn mm.

Så muligheden er der helt klart

Anmeld

23. januar 2011

*Toffee*

WantingBaby2011 skriver:

Hej tøser

Tuuusind tak 

Jeg mener at det beror på en individuel vurdering via en samtale  

Prøv at ringe til seminariets studievejleder og snak med denne, vedkommende vil kunne give dig et klart svar.

Jeg har gået med nogle der var uddannet salgsassistent og nogle der slet ikke var uddannet, så der er da en mulighed.

Alternativt er der den 1 årige pædagogpakke på mange VUC´er.

Anmeld

23. januar 2011

WantingBaby2012

frk Jensen skriver:

Hej..

Jeg har selv en hg 2 årig og skal på seminariet til september.

Nu ved jeg ikke hvad niveau du er på, men jeg skal bestå dansk på b niveau og samfundsfag på c, og så er jeg garanteret en plads via studie aftale med VUC.

Men ring til seminariet, så kan de fortælle dig hvad niveau du skal have dine fag på for at komme ind.

Husk at søge ind inden 15 marts, lige meget om det er september eller februar optag.

Jeg har dansk på C niveau, og samfundsfag på C.... Men hvor tager du så de fag henne, nu hvor HG er slut? På VUC?

Men ja, jeg prøver helt klart at ringe til dem. For det er virkelig bare DET jeg vil!!  

Anmeld

23. januar 2011

WantingBaby2012

Toffi skriver:

Jeg mener at det beror på en individuel vurdering via en samtale  

Prøv at ringe til seminariets studievejleder og snak med denne, vedkommende vil kunne give dig et klart svar.

Jeg har gået med nogle der var uddannet salgsassistent og nogle der slet ikke var uddannet, så der er da en mulighed.

Alternativt er der den 1 årige pædagogpakke på mange VUC´er.

Den 1 årige pædagogpakke på VUC - er det der hvor man læser en masse fag, så man har de niveauer som der er krævet til at starte på seminaret eller? 

Anmeld

23. januar 2011

frk Jensen

WantingBaby2011 skriver:

Jeg har dansk på C niveau, og samfundsfag på C.... Men hvor tager du så de fag henne, nu hvor HG er slut? På VUC?

Men ja, jeg prøver helt klart at ringe til dem. For det er virkelig bare DET jeg vil!!  

ja jeg læser hf på vuc.. Du skal nok også have psykologi.. Men det hele kommer jo an på hvad fag du har fra din hg

Hvad for et seminarie skal du på?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.