Ville i tage afsted?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. januar 2011

Lulle25

Skal føde til marts, men har jo lidt erfraing fra mine 3 skønne unger.

Jeg ville ikke tage med, jeg ville netop blive hjemme og passe mit barn, nu det er denne ene gang. Altså nogen gange gør man bare ting for at tilfredsstille andre mennesker, og det er ikke altid lige sagen hvis man så føler man svigter ens lille barn.

Hvis dine veninder gerne vil have dig med synes jeg måske de skulle sige at det er ok du tager dit lille nyfødte barn med. Hun er jo afhængig af dig når du ammer hende.

Stod i samme situation da mine svigerforældre skulle holde 60 års fødselsdagfest da vores lille pige var 1½ måned, valgte og ringe og sige at hvis de ville have mig med skulle vores datter også med, men hun var ikke velkommen, ergo kom jeg ikke.

Og du skal ikke have dårlig samvittighed over at du melder afbud, måske forstår de det først når de selv får børn, men det er jo deres problem

Kh Louise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2011

blomst84

piadas skriver:

Ja, lige præcis! Det er en svær balancegang, men jeg har nok heller ikke været verdens bedste til at komme afsted uden børn. Men altså - jeg har det nok sådan, at når babyen er helt lille, er det den, der kommer i første række, og så må man prioritere sig selv senere. Så lang tid drejer det sig jo heller ikke om, før de skal have grød, vælling osv., så man bliver mindre afhængig.

Ikke at man ikke kan forlade hjemmet uden babyen, men som jeg skrev før, har jeg prøvet det der med at malke ud, og det tager bare 100 år - i hvert fald for mig, og jeg synes bare ikke, det er bøvlet værd! Men hvis man har nemt ved at malke ud, er det måske en anden sag!

Sevfølgelig lillepigen er nummer 1 tror også jeg bliver hjemme, tror ikke mit moderhjerte kan bære andet så må jeg vente til næste gang der skal holdes noget i gruppen, hvor hun nok får vælling

Anmeld

23. januar 2011

blomst84

Lulle25 skriver:

Skal føde til marts, men har jo lidt erfraing fra mine 3 skønne unger.

Jeg ville ikke tage med, jeg ville netop blive hjemme og passe mit barn, nu det er denne ene gang. Altså nogen gange gør man bare ting for at tilfredsstille andre mennesker, og det er ikke altid lige sagen hvis man så føler man svigter ens lille barn.

Hvis dine veninder gerne vil have dig med synes jeg måske de skulle sige at det er ok du tager dit lille nyfødte barn med. Hun er jo afhængig af dig når du ammer hende.

Stod i samme situation da mine svigerforældre skulle holde 60 års fødselsdagfest da vores lille pige var 1½ måned, valgte og ringe og sige at hvis de ville have mig med skulle vores datter også med, men hun var ikke velkommen, ergo kom jeg ikke.

Og du skal ikke have dårlig samvittighed over at du melder afbud, måske forstår de det først når de selv får børn, men det er jo deres problem

Kh Louise

Du har nok ret i at jeg ville tage med for at gøre dem glade og ikke for min egen skyld jeg vil jo allerhelst være samme med min lille pige men skulle bare lige høre herinde om det var mig som var helt hen i vejret, hvis jeg ikke tog med

Anmeld

23. januar 2011

blomst84

mathildemb skriver:

Hi hi, sådan bliver jeg garanteret også

Men hvad har du mest lyst til, hvis du skal være helt ærlig overfor dig selv?

Jamen jeg ville jo ønske jeg kunne have hende med, men det er ikke muligt også vil jeg jo ikke forlade hende!

Anmeld

24. januar 2011

Angelspot

Du har fået et barn og det må dine veninder finde sig i, for det kan ikke være anderledes. Når barnet bliver ældre, kan du jo godt få det passet uden problemer, men som det er nu, altså så tidligt i forløbet og du ammer, synes jeg egentlig ikke de kan være bekendt at sige nej til at baby skal med. Det viser ikke den store forståelse. Så jeg ville springe denne tur over og se om ikke det bedre kan gå næste gang.

Anmeld

25. januar 2011

mimse

Tror ikke, jeg kunne være væk fra min lille baby så længe. I går var jeg til fys. på sygehuset i forbindelse emd noget "efterfødsel". Jeg var væk i 2 timer. Min søn blev passet af sin far - og havde det strålende. Men føj - hvor er det længe at være væk fra ham. Det kan godt være, at navlestrengen er klippet rent fysisk - men det er den altså ikke mentalt...

Man siger, at "hvis du er i tvivl, er du ikke i tvivl" - og det tror jeg også gælder her. Hvis du tager afsted, og du vil have dit barn i tankerne hele dagen, vil du alligevel ikke være til stede sammen med dine veninder - og så er det måske bedre at bruge din energi, hvor den er alligevel - hjemme hos din baby

Du skal i hvert fald ikke tage afsted blot for at tilfredsstille dine veninders behov.

Håber du finder en løsning, der kan passe dig godt. Pøj pøj med det!

Anmeld

25. januar 2011

Diana...

Altså personligt ville jeg blive hjemme, men jeg er simpelthen heller ikke særlig god til at give slip. Men jeg synes absolut at Dittes ide er den bedste, hvis jeg ikke var så dårlig til at give slip, havde jeg valgt at tage med dem ud og spise noget god mad. Det er sund at komme lidt ud uden og mændende KAN godt klare det selv og når det maden så behøver det jo altså ikke tage mere end et par timer. 

Jeg tror jeg ville tænke en ekstra gang over det for jeg synes det lyder mega hyggeligt og jeg er røv misundelig jeg trænger sgu til en hyggelig tøse aften 

Knus Diana

Anmeld

25. januar 2011

Marco2

Af erfaring fra min den første kan jeg sige at jeg ikke ville afsted.

5 uger efter vi havde fået Emsen havde vi bagge to fødselsdag og skulle ud og fejre det og have lidt kærestetid. Svigermor skulle passe hjemme hos os. Jeg ammede lige kort inden vi tog afsted, så der var tanket op til vi ku være afsted et par timer.

Men jeg ku' slet ikke samle mig om det og ønskede bare at komme hjem igen. Aldrig i mit liv har jeg følt at T drak sin lille øl sååå langsomt. Var selv ved at drikke den for ham for at vi ku' komme hjem igen.

Og mht udmalkning har jeg det som Pia. Shit hvor bøvlet og der kommer bare ingenting ud. Det funger slet ikke for mig.

Så tænk over hvem du gør det for. Dem eller dig selv? Og der er jo en gang om 3 mdr igen hvor det nok er nemmere for dig at tage afsted. Og når de engang får børn og prioriterer at blive hjemme kan du jo dige "hvad sgade jeg" 

AG

Anmeld

25. januar 2011

blomst84

1000 tak for svar allesammen jeg har nok taget en beslutning om at blive hjemme jeg kan ikke lige forholde mig til at skulle væk fra hende endnu og ja jeg ville kun tage afsted for at gøre mine veninder glade. Så jeg må vente til næste arrangement

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.