blomst84 skriver:
Hej piger. Er lidt i vildrede.. Jeg er med i sådan en pige hyggegruppe hvor vi mødes hver 3. Måned og laver en masse forskellige ting, køre go-cart, indspiller cd og alt muligt... Man skiftes til at arrangere for hver gang og hvad der skal ske for gang til gang er hemmeligt.. Nåh men sagen er den at det næste arrangement er den 12 februar, og jeg har fået af vide at vi skal lave 2 aktiviteter af 2 timers varighed og det er ikke muligt at have baby med
bagefter er der fælles middag. Det skal lige siges at de 7 andre piger er singler og ikke har børn! Så forståelsen for en lille baby er måske ikke så stor
men jeg vil jo rigtig gerne deltage, MEN hvad gør jeg med lillepigen? Min kæreste har sagt han gerne vil tage hende, men jeg ammer jo? Jeg er også parat til at aflyse, selvom det vil skabe stor skuffelse i gruppen, for det skær i mit moderhjerte at skulle forlade min lille pige en hel dag
skal jeg bare tage mig sammen eller hva ville i gøre? Knus Sabrina
Jeg ville ikke tage afsted! Men det er fordi, jeg synes, det er så bøvlet at malke ud og brysterne bliver sgu megaømme, hvis ikke du skal amme en hel dag!
Jeg ville nok se på det sådan, at det kun er den ene gang, du misser, for hvis der går tre måneder imellem, er der jo en meget bedre rytme næste gang og hun er måske begyndt at få lidt vælling eller noget andet som supplement til modermælken. Så ville du måske nemmere kunne komme hjemmefra.
Hmm, men det er svært!
Da min søn var 3-4 uger gammel, ville min veninde også have mig med i biografen, og hun havde også lidt svært ved at forstå, at jeg ikke bare kunne smutte i et par timer. Jeg var også den første i min venindekreds til at få barn, så de havde også lidt svært ved at forstå det i starten. Det skal lige siges, at min søn tog 1-2 timer at amme hver gang, og det var svært at forudsige, hvornår det var ammetid. Samtidig ville han ikke tage en sut, så han kunne ikke trøstes hos andre end mig det første stykke tid!
Ellers skal du gøre som DK siger. Tag med til noget af det og smut så, når samvittigheden ikke er til det mere - eller brysterne er så overfyldte med mælk, at du bliver nødt til at tage hjem og amme for at få tømt dem!
Håber du finder ud af det!