Er en vuggerand nødvendig??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.146 visninger
12 svar
0 synes godt om
23. januar 2011

Sofia

Hej piger.

Jeg har lige været ved at få styr på vuggen til vores lille baby. Mit spørgsmål går nu på, om I vil mene det er nødvendigt med en vuggerand?

Vuggen har, som I kan se, faste vægge, altså der er ingen tremmer babyen kan komme i klemme i.. Men jeg er stadig i tvivl. Vuggen har et liggemål på 80 cm. så jeg satser på, at babyen maks skal sove deri i ca. 6. måneder, med tiden kan jeg evt. have en ekstra dyne eller noget andet i hovedgærdet der kan beskytte lidt. Har prøvet at bruge den sengerand, vi har købt til tremmesengen, men den er alt for lang og kommer til at sidde ret ujævnt, plus der er jo ingen tremmer, man sådan kan binde den fast omkring.

Håber I vil komme med jeres mening, i forhold til om det er okay ikke at have en vuggerand

Knus Sofia

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2011

Diana...

Først HOLD da op hvor er det en fin vugge hvor har i fundet den? 

Sengerand er kun for hyggens skyld det gør det hele lidt mere hulet. I nutidens tramme senge og vugger kan børnene ikke side fast så sengerande er kun til fordi det ser så hyggeligt ud. Men i den type vugge som du har ville jeg ikke bruge sengerand den er så smuk uden. 

Knus misundelige Diana 

Anmeld

23. januar 2011

piadas

Jaaaa, den er bare MEGAFLOT!

Jeg har samme mening som Diana. Når liggemålet ikke er større og baby ikke skal sove der mere end måske max. 6 måneder, tror jeg heller ikke, jeg ville have dårlig samvittighed over ikke at have en sengerand. For som sagt er der jo ingen tremmer, baby kan sidde fast i, og derudover er det jo begrænset hvor meget sådan en lille baby bevæger sig og triller rundt og rammer ind i siderne det første halve år.

Anmeld

23. januar 2011

Diana...

piadas skriver:

Jeg har samme mening som Diana. Når liggemålet ikke er større og baby ikke skal sove der mere end måske max. 6 måneder, tror jeg heller ikke, jeg ville have dårlig samvittighed over ikke at have en sengerand. For som sagt er der jo ingen tremmer, baby kan sidde fast i, og derudover er det jo begrænset hvor meget sådan en lille baby bevæger sig og triller rundt og rammer ind i siderne det første halve år.

He he er det kun storesøster der er utålmodig 

Anmeld

23. januar 2011

piadas

Diana... skriver:

He he er det kun storesøster der er utålmodig 

NEEEEJ!

Anmeld

23. januar 2011

Diana...

piadas skriver:

NEEEEJ!

Anmeld

23. januar 2011

Sofia

Diana... skriver:

Først HOLD da op hvor er det en fin vugge hvor har i fundet den? 

Sengerand er kun for hyggens skyld det gør det hele lidt mere hulet. I nutidens tramme senge og vugger kan børnene ikke side fast så sengerande er kun til fordi det ser så hyggeligt ud. Men i den type vugge som du har ville jeg ikke bruge sengerand den er så smuk uden. 

Knus misundelige Diana 

Tusind tak - den er hjemmelavet, jeg har fået den af min veninde Synes også den er rigtig fin

Tak for dit råd, jeg tror vi starter uden vuggerand, og hvis det viser sig med tiden, at der skal være en lidt blødere kant så babyen ikke banker hovedet ind i noget hårdt - skræk - , så må vi finde en løsning til den tid. Jeg har slet ikke styr på, hvornår jeg kan forvente at den lille begynder at trille rundt osv.

Anmeld

23. januar 2011

Sofia

piadas skriver:

TAK Er også så glad for den! Tror jeg pt. er blevet enig med mig selv om at vi godt kan starte uden vuggerand og så evt. finde en anden løsning med tiden, hvis det bliver nødvendigt. Tak for din hjælp 

Anmeld

23. januar 2011

Diana...

Sofia skriver:

Tusind tak - den er hjemmelavet, jeg har fået den af min veninde Synes også den er rigtig fin

Tak for dit råd, jeg tror vi starter uden vuggerand, og hvis det viser sig med tiden, at der skal være en lidt blødere kant så babyen ikke banker hovedet ind i noget hårdt - skræk - , så må vi finde en løsning til den tid. Jeg har slet ikke styr på, hvornår jeg kan forvente at den lille begynder at trille rundt osv.

Hjemmelavet WOW virkelig flot. 

Åhh jeg kan faktisk heller ikke huske hvornår Lucas begynde rode rundt i sengen med det var ikke i de 4 første måneder ved jeg. 

Anmeld

23. januar 2011

DK

Nej det tror jeg ikke!

Jeg vil gerne have til min lille "vugge" men det er for at afskærme baby fra verden! Men det bliver din baby jo allerede, i og med den ikke kan "kigge ud" gennem tremmer.

Derudover hvor ER det bare en fin vugge! Den er da bare über lækker og nuttet!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.