hurtigt spørgsmål om babye'r og tv..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.613 visninger
12 svar
0 synes godt om
22. januar 2011

Magsen

Må de godt se tv, eller er det ikke godt for dem?

Altså kan godt huske da jeg var lille, at man altid sagde at man ikke skulle se for meget fjernsyn, ikke sidde for tæt på osv..

men så er det jeg tænker.. er det rigtigt eller er det bare noget man troede?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2011

afrobabies

Maggieh skriver:

Altså kan godt huske da jeg var lille, at man altid sagde at man ikke skulle se for meget fjernsyn, ikke sidde for tæt på osv..

Altså det er jo ikke godt for dem at se tv konstant, men en time i ny og næ sker der ikke noget ved, men det er alle lydene fra tv, som godt kan distrahere, og det kan påvirke barnets sprog, fordi de så måske ikke hører ordene rigtigt.

Anmeld

23. januar 2011

Magsen

victoria2008 skriver:

Altså det er jo ikke godt for dem at se tv konstant, men en time i ny og næ sker der ikke noget ved, men det er alle lydene fra tv, som godt kan distrahere, og det kan påvirke barnets sprog, fordi de så måske ikke hører ordene rigtigt.

hmm, okey. Tak for svar

Anmeld

23. januar 2011

misslea

Maggieh skriver:

Altså.... her er Wilma fuldstændig betaget af fjernsynet....!! Hvis det er tændt, vender hun hovedet mod det konstant!

MEN... jeg må indrømme, at jeg gør alt hvad jeg kan for, at hun ikke ser på det! Jeg tænker, at når man kun er 3 mdr. gammel, så er det alt for forvirrende og voldsomt at se på de skiftende billeder og lydene... og jeg er bange for, at hun blir total overstimuleret af det!

Dermed ikke sagt, at det er farligt at de lige blir fanget af fjernsynet i ny og næ, men jeg kunne (hvis jeg ville) lade Wilma sidde i en skråstol og se tv... for dét ville hun elske...!!! Men det er altså helt forbudt herhjemme... hahah!!!

Jeg må indrømme, at jeg IKKE kender eksperternes holdning til fjernsynets påvirkning af babyer...  så hvis der er nogle, der kender til den, så er jeg lige med på en lytter

Anmeld

23. januar 2011

Malene84

Maggieh skriver:

Eksperter siger at babyer ikke må se tv, da de kan føle sig afvist pga folk ikke ser direkte ind i skærmen...

Mine to drenge har tit og ofte siddet i skråstol foran kassen mens jeg har lavet mad til dem... det er min måde at klare mig på! De føler sig på ingen måde afvist, de pludrer derimod bare derud af, griner og smiler...

Anmeld

23. januar 2011

Cris

Maggieh skriver:

Jeg tror, at det er spørgsmål om balancen. Hvis du parkerer en baby eller et barn i timevis foran fjernsynet, så er det ikke så godt for deres udvikling. Hvis de bare ser lidt her og der og så leger man lidt osv osv så synes jeg ikke, at de bliver dumme pga det   Mange mange ting kan blive til for meget i børnenes verden, så det er bare at have lidt styr på tiden og begrænse det lidt. Det undrer mig nogle forældre som praler at deres børn ikke ser noget fjernsyn men de sidder og spiller computer i tre timer hver aften. Det synes jeg ikke, at det er så smart... forstå du mit point?

Anmeld

23. januar 2011

SussieThyssen

Mine har set tv fra de var nogle måneder..men selvfølgelig ikke i timevis, men i ny og næ, hvis jeg lige havde brug for at beskæftige dem i 5 min mens jeg lavede mad eller tog vasketøj ud af maskinen.
Senere har de selvfølgelig set børneprogrammer og den slags, tegnefilm m.m.
Jeg kan huske at den mellemste var totalt vild med rulletekster og reklamer, da hun var 3-4 mdr.
Så sad hun i sin skrå stol og kaglede løs, mens ben og arme kørte rundt LOL
Så jeg køber altå ikke den der med at børn føler sig afvist.
De tager ingen skade af, at kigge mod lyset fra tv'et, de skal bare ikke glo ind i det konstant.
Små børn tiltrækkes af lys og bevægelse, men især af lys.
Så tænd et stairinlys og lad den bette kigge på det i stedet, det kan de få mindst lige så meget glæde af

Kærligst
Sussie

Anmeld

23. januar 2011

Magsen

misslea skriver:

Altså.... her er Wilma fuldstændig betaget af fjernsynet....!! Hvis det er tændt, vender hun hovedet mod det konstant!

MEN... jeg må indrømme, at jeg gør alt hvad jeg kan for, at hun ikke ser på det! Jeg tænker, at når man kun er 3 mdr. gammel, så er det alt for forvirrende og voldsomt at se på de skiftende billeder og lydene... og jeg er bange for, at hun blir total overstimuleret af det!

Dermed ikke sagt, at det er farligt at de lige blir fanget af fjernsynet i ny og næ, men jeg kunne (hvis jeg ville) lade Wilma sidde i en skråstol og se tv... for dét ville hun elske...!!! Men det er altså helt forbudt herhjemme... hahah!!!

Jeg må indrømme, at jeg IKKE kender eksperternes holdning til fjernsynets påvirkning af babyer...  så hvis der er nogle, der kender til den, så er jeg lige med på en lytter

det er NØJAGTIG det samme her, med alt det du skrev faktisk :p hehe

det fungerer også lige som sutten - wraaaaaah*hey, der var tv'et* Zip..ikke en lyd mere

Anmeld

23. januar 2011

Magsen

Cris skriver:

Jeg tror, at det er spørgsmål om balancen. Hvis du parkerer en baby eller et barn i timevis foran fjernsynet, så er det ikke så godt for deres udvikling. Hvis de bare ser lidt her og der og så leger man lidt osv osv så synes jeg ikke, at de bliver dumme pga det   Mange mange ting kan blive til for meget i børnenes verden, så det er bare at have lidt styr på tiden og begrænse det lidt. Det undrer mig nogle forældre som praler at deres børn ikke ser noget fjernsyn men de sidder og spiller computer i tre timer hver aften. Det synes jeg ikke, at det er så smart... forstå du mit point?

jaa, kan godt forstå hvad du mener, men nu er min datter altså kun knapt 3 måndeder hehe ..

Anmeld

23. januar 2011

Magsen

Malene84 skriver:

Eksperter siger at babyer ikke må se tv, da de kan føle sig afvist pga folk ikke ser direkte ind i skærmen...

Mine to drenge har tit og ofte siddet i skråstol foran kassen mens jeg har lavet mad til dem... det er min måde at klare mig på! De føler sig på ingen måde afvist, de pludrer derimod bare derud af, griner og smiler...

puuha, nej jeg tror beeeestemt ikke den holder med at de føler sig afvist da Naomi bare bliver suuuper glad af at se tv haha

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.