svigerforældre :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2011

lauras*mor*

jeg har svaret at de bør spørge om lov først men bliver ikke sur...

I sommers var vi til familie fødselsdag, der varr godt vejr og de havde sat en lille pool op med lidt vand i som man kunne soppe i.. Det ville Laura jo gerne, men hun havde jo både tøj og ble på.. Så min svigermor tager kjoen af hende.. OG bleen..

Jeg kommer så ud fra huset og ser hun render nøgen rundt på græsplænen... Haven er ikke 100% lukket og der er rimelig mange mennesker... Det kunne jeg bare slet ikke døje... Så jeg skyndte mig hjem efter badetøj som hun så fik på i stedet for..

Jeg sagde ikke noget til min svigermor men tror hun fangede det da jeg skyndte mig at køre og kom tilbage med badetøj... Der var bare ingen grund til at bleen også skulle af synes jeg..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2011

tinasmor

mayapigen skriver:

Jeg kan ikke beskrive hvor glad jeg er for jeres svar! Jeg var bange for jeg var den eneste.. Jeg ved bare ikke hvordan jeg får det sagt. Gidder ikke det er min mand der altid skal sige det, istedet ville jeg gerne være stærk nok til selv at sige min mening. Jeg er så ked af jeg ikke bare selv tør mande mig op, og sige at det gør mig ked af det. Hmmm min søn er 1/2 år og jeg ved godt han må få meget mad, men alligevel er det bare ikke okay med mig, at de giver ham syltetøj, flødeskum, leverposteg osv. uden at spørge om det er iorden...

Nogen forslag til hvordan jeg får det sagt på en pæn måde?

måske: "Jeg ved I giver min søn alle de her ting fordi I holder af ham. Men jeg håber I forstår, at jeg gerne vil give de forskellige madvarer i mit eget tempo"

Anmeld

29. januar 2011

Liljesilas

tinasmor skriver:

måske: "Jeg ved I giver min søn alle de her ting fordi I holder af ham. Men jeg håber I forstår, at jeg gerne vil give de forskellige madvarer i mit eget tempo"

Tak det var en god en..

Anmeld

29. januar 2011

MariaJ

Jeg har ikke stemt, for synes ikke helt at jeg passer i nogen af kategorierne. For mig kommer det helt klart an på, hvor meget mad/slik der er tale om, og hvor tit. Jeg har fuld tiltro til at både mine egne forældre og mine svigerforældre kan passe mit eller andre børn på en forsvarlig måde. Om de så vælger at give mit barn en klat flødeskum eller en ret jeg ikke selv ville have valgt kan jeg slet ikke hidse mig op over, så længe det bare er en gang imellem. Men, hvis de f.eks. passede mit barn hver dag, og for eksempel altid gav hende spegepølse, og jeg ikke mente hun skulle have det, ville jeg da bare sige på en pæn måde, at jeg altså gerne vil at de giver hende noget andet i stedet.

Anmeld

29. januar 2011

Zafir

Jeg har svaret at jeg bliver sur, hvis de gør noget uden aftale.

MEN - det vil de aldrig gøre, for min svigermor har jo levet med at Tom var mega allergi barn i maaaaaaaange år af sin barndom, så hun ved 100% at vi skal være HYPER forsigtige og første gang at Tom fik et antyfylatisk (staves?) chock, var da han blev passet af sin mormor, sååååeee..

Her i famlien er det 110% os der styrer hvornår vores børn, skal have nye ting at spise

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.