Det er lørdag d. 15. januar 2011 - min terminsdag. Jeg vågner om morgenen og mærker intet anderledes end det plejer, ud over min stigende utålmodighed. Hen af middagstid begynder jeg at få plukkeveer med ca. 7 min. interval, samt det stikker hele vejen ned gennem skeden. Sådan føles det i hvert fald. Jeg tænker: "Fedt! Blærebetændelse igen!" Og beslutter mig for at hvis det bliver ved hen af eftermiddagen, vil jeg ind på FG. og tjekkes, så jeg kan få noget for bb hvis det er det!
Jeg hviler mig over middag og plukveerne bliver ved. Jeg ringer til FG. og vi aftaler at vi kommer ind til et tjek. Vi kører ud og afleverer vores datter hos mine forældre, så hun er i gode hænder hvis nu det ikke er en bb.
Vi kommer på FG. kl. 17.30 og får tjekket urinen. INGEN BLÆREBETÆNDELSE! Hmm, ok, så en indvendig undersøgelse! Jeg er 4 cm åben!! JM. laver en hindeløsning for at se om det giver lidt til veerne. Er i en form for forvirret lykkerus! Det regnede jeg slet ikke med men nu skal jeg altså føde! WEEEEE!!
Vi bliver sendt ud at trave en times tid for at sparke lidt gang i veerne, for jeg mærker dem stort set ikke. De er der stadig med 7 min. interval men er meget milde. Vi tager en tur på Sunset og får aftensmad og ringer til vores forældre med nyheden!
Tilbage på FG. Kl. er ca 19 nu - og der er en smule mere gang i veerne - de kommer i hvert fald lidt oftere men gør ikke ondt. Jeg bliver indlagt og får lavement. JM. foreslår at tage vandet hvilket jeg er helt med på. (Ved sidste fødsel kom der kraftige veer med det samme JM tog vandet, så vi satser på det samme her!)
Kl. 20.20 prikker JM hul på fosterhinderne og der kommer masser af klart fostervand, samtidig tager baby lige et lille ryk længere ned! Super! Efter ca. 2 min. kommer den første rigtige ve og den gør sgu ondt. Op at stå og vrikke, hvilket virker godt. Snart er der 3 min og så 2 min mellem nogle kraftige veer! Pressetrangen nærmer sig hastigt kan jeg mærke. JM. lytter hjertelyd ofte og den er fin!
Kl. ca. 21.10 kommer pressetrangen - jeg kommer op at ligge på siden i sengen - og efter 3 pres er lille smukke Ida født! 
Hun kommer med det samme op på min mave, navlestrengen bliver klippet efter ca. 5 min. fødes moderkagen!
Min mand har under hele forløbet været ved siden af mig, givet mig vand og holdt min hånd. Alt det rigtige! Vi er pavestolte og jeg syntes selv jeg er lidt skide sej at have født på denne fantastiske måde. Det gik så godt og var en dejlig oplevelse! Og ikke mindst er Ida helt perfekt!
Ida vejede 3774 g. og målte 53 cm.