Multebær skriver:
Det lyder som en opfattende omgang. Håber du er kommet dig rigtig fint.
Jeg har lidt nervøs for hvordan det hele fungere derned bagefter. Hvad har dine erfaringer været. Egentlig er jeg ikke bange for at spække, jeg er mere nervøs omkring hvad følgerne. Hvor lang tid gik der før smerten var væk og har du fået nogle mén?
jeg kan godt forstå dine tanker, for det lyder ikke særlig behageligt at sprække dernede, der kommer jo alt muligt gris ud for det første dernede og for det andet skulle man jo også gerne kunne dyrke fx sex igen...en dag! 
Men, jeg fik rådet af de kloge kvinder herindefra, at skylle med lunkent/varmt vand når jeg tissede, så svier det ikke så meget. og drik en masse, så du skal tisse ofte, for så er tisset ikke så koncentreret og svider derfor ikke helt så meget. selvom det kan være VILDT grænseoverskridende at skulle gå på toilettet når man lige er blevet syet!! Jeg havde ikke problemer med at sidde, da den første ømhed efter fødslen havde lagt sig et halvt døgn efter, heller ikke selvom jeg var syet så omfattende. Men jeg kunne ikke gå ture. Jeg kunne sagtens gå rundt derhjemme osv, rejse og sætte mig og det hele, men jeg prøvede at gå ture i skoven med barnevognen ret hurtigt efter og det var bare ikke en særlig god ide. jeg tror kødet simpelthen gned mod hinanden dernede og irriterede syningerne. Der kom en masse snask dernede da det helede, men det er åbenbart normalt, jeg blev bare enormt bange, da jeg troede det var betændelse
selve tråden fra syningerne forsvinder selv, og det bemærkede jeg slet ikke. lige pludseligt var de bare væk og det var snasket også (indenfor halvanden-to uger) og så var det bare normalt - udover det med at gå lange ture, det gik først da der var gået en 6 uger efter fødslen.
man skal IKKE bruge sæbe når man vasker sig dernede, heller ikke intimsæbe, det kan virkelig virkelig gøre ondt, specielt EFTER badet. Men vask dig hver dag med et bad, hvor du bruger sæbe på kroppen som normalt, og så glider det jo bare forbi dernede når du vasker dig
og så brug det med at skylle dig med varmt vand når du tisser, jeg købte sådan en tom rejseflaske i matas som jeg fyldte inden jeg skulle tisse, andre bruger bruseren 
og køb BLØDT toiletpapir, lambi eller noget i den retning!! og så er tenabind rigtig gode, for de kan indeholde mere end normale bind.
ja...og idag 3 måneder efter fødslen har jeg ingen gener overhovedet dernede
jeg kan gå så langt som mine ben kan bære mig og jeg kan dyrke sex (hvis jeg nogensinde får dén lyst igen i hvert fald
) og gå på toilettet und alles. der er INTET at komme efter og man kan slet ikke se jeg er blevet syet så meget.
forresten...første gang man skal have afføring kan være temmelig grænseoverskridende fordi man skal presse og får et billede inde i hovedet af, at det hele så springer op. det gør det ikke! men tag evt en magnesiapille eller noget for at lette afføringen, hvis den først bliver hård (fx fordi du har holdt dig i nogle dage af skræk), så kan man næsten ikke få presset det ud, fordi man ikke tør presse RIGTIGT.
ja...det er i hvert fald mine erfaringer.