At sprække ved fødslen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2011

oo

Anonym skriver:

det var ikke lidt. glemte du at gispe ?
godt du helede så hurtigt

nej slet ikke, jeg måtte ikke holde igen da jeg fik presse veer (mine presseveer blev udskudt i flere timer via indsprøjtninger i låret, jeg var hjemmeføder, men skulle overflyttes til hospital, og jeg var 8 cm åben da ambulancen kom, men måtte ikke føde før vi nåede fødegangen hvor de havde udstyr til at hjælpe vores datter, hvis hun havde brug for hjælp) da min datter skulle ud så hurtigt som muligt da hjertelyden forsvandt. Så jeg kom aldrig i gispefasen, jeg skulle bare presse igennem. Heldigvis blev hun født på to presseveer, ellers havde de taget hende ved kejsersnit.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2011

Multebær

Tjuhl skriver:

at sprække. for det første heler det bedre og for det andet er der ingen garanti for IKKE at sprække blot fordi jordemoder klipper, så kan du ende med at sprække i en helt ny retning

hilsen Trine, der sprækkede hele vejen fra endetarmsåbning til klitoris og ikke mærkede det mindste til det, før det skulle sys

Det lyder som en opfattende omgang. Håber du er kommet dig rigtig fint. 

Jeg har lidt nervøs for hvordan det hele fungere derned bagefter. Hvad har dine erfaringer været. Egentlig er jeg ikke bange for at spække, jeg er mere nervøs omkring hvad følgerne. Hvor lang tid gik der før smerten var væk og har du fået nogle mén?

Anmeld

22. januar 2011

oo

Multebær skriver:

Det lyder som en opfattende omgang. Håber du er kommet dig rigtig fint. 

Jeg har lidt nervøs for hvordan det hele fungere derned bagefter. Hvad har dine erfaringer været. Egentlig er jeg ikke bange for at spække, jeg er mere nervøs omkring hvad følgerne. Hvor lang tid gik der før smerten var væk og har du fået nogle mén?

jeg kan godt forstå dine tanker, for det lyder ikke særlig behageligt at sprække dernede, der kommer jo alt muligt gris ud for det første dernede og for det andet skulle man jo også gerne kunne dyrke fx sex igen...en dag!

Men, jeg fik rådet af de kloge kvinder herindefra, at skylle med lunkent/varmt vand når jeg tissede, så svier det ikke så meget. og drik en masse, så du skal tisse ofte, for så er tisset ikke så koncentreret og svider derfor ikke helt så meget. selvom det kan være VILDT grænseoverskridende at skulle gå på toilettet når man lige er blevet syet!! Jeg havde ikke problemer med at sidde, da den første ømhed efter fødslen havde lagt sig et halvt døgn efter, heller ikke selvom jeg var syet så omfattende. Men jeg kunne ikke gå ture. Jeg kunne sagtens gå rundt derhjemme osv, rejse og sætte mig og det hele, men jeg prøvede at gå ture i skoven med barnevognen ret hurtigt efter og det var bare ikke en særlig god ide. jeg tror kødet simpelthen gned mod hinanden dernede og irriterede syningerne. Der kom en masse snask dernede da det helede, men det er åbenbart normalt, jeg blev bare enormt bange, da jeg troede det var betændelse  selve tråden fra syningerne forsvinder selv, og det bemærkede jeg slet ikke. lige pludseligt var de bare væk og det var snasket også (indenfor halvanden-to uger) og så var det bare normalt - udover det med at gå lange ture, det gik først da der var gået en 6 uger efter fødslen.

man skal IKKE bruge sæbe når man vasker sig dernede, heller ikke intimsæbe, det kan virkelig virkelig gøre ondt, specielt EFTER badet. Men vask dig hver dag med et bad, hvor du bruger sæbe på kroppen som normalt, og så glider det jo bare forbi dernede når du vasker dig og så brug det med at skylle dig med varmt vand når du tisser, jeg købte sådan en tom rejseflaske i matas som jeg fyldte inden jeg skulle tisse, andre bruger bruseren

og køb BLØDT toiletpapir, lambi eller noget i den retning!! og så er tenabind rigtig gode, for de kan indeholde mere end normale bind.

ja...og idag 3 måneder efter fødslen har jeg ingen gener overhovedet dernede jeg kan gå så langt som mine ben kan bære mig og jeg kan dyrke sex (hvis jeg nogensinde får dén lyst igen i hvert fald ) og gå på toilettet und alles. der er INTET at komme efter og man kan slet ikke se jeg er blevet syet så meget.

forresten...første gang man skal have afføring kan være temmelig grænseoverskridende fordi man skal presse og får et billede inde i hovedet af, at det hele så springer op. det gør det ikke! men tag evt en magnesiapille eller noget for at lette afføringen, hvis den først bliver hård (fx fordi du har holdt dig i nogle dage af skræk), så kan man næsten ikke få presset det ud, fordi man ikke tør presse RIGTIGT.

ja...det er i hvert fald mine erfaringer.

Anmeld

22. januar 2011

lucas<3

Anonym skriver:

Er det bedst at sprække naturligt eller lade JM klippe hvis hun mener det skal gøres ??

altså ham der syede mig efter fødslen sagde at det bedste var at de klippede for så blev aret pæner.

må ærlig inddrømme jeg har ikk kigget efter men jeg sprækket selv.

Anmeld

22. januar 2011

oo

hov forresten smerte smerte er der ikke, kun sviden når man tisser mest af alt. og det var væk indenfor 14 dage

Anmeld

22. januar 2011

Bondepigen

Tjuhl skriver:

at sprække. for det første heler det bedre og for det andet er der ingen garanti for IKKE at sprække blot fordi jordemoder klipper, så kan du ende med at sprække i en helt ny retning

hilsen Trine, der sprækkede hele vejen fra endetarmsåbning til klitoris og ikke mærkede det mindste til det, før det skulle sys

Gjorde du osse det?!

jeg mærkede det heller ikke, ikke engang da jeg skulle sys, men nøj, hvor gør det ondt lang tid efter...især når man skal tisse eller det der er værre...

Anmeld

22. januar 2011

oo

bondepigen skriver:

Gjorde du osse det?!

jeg mærkede det heller ikke, ikke engang da jeg skulle sys, men nøj, hvor gør det ondt lang tid efter...især når man skal tisse eller det der er værre...

ja, det er dejligt  det der gjorde mest ondt ved syningen var, at de troede min ringmuskel var sprunget, så lægen blev ved og ved og ved med at stikke en finger op i min numse for at tjekke den. hold nu kæft det gjorde ondt lige efter sådan en fødsel!! jeg kunne overhovedet ikke sidde bagefter

Anmeld

22. januar 2011

Multebær

Tjuhl skriver:

............ja...det er i hvert fald mine erfaringer.

Mange tak for rådene - det er godt at høre det hele kan blive fint dernede igen. Min mystiske frygt heroppe til fødselen går slet ikke på smerter, den går udelukkende på funktionsnedsættelse - altså at jeg skulle få mén af at føde. Derfor var det meget betryggende at læse dit svar. At man faktisk kan komme ud i et stykke på den anden side. Det kræver som du skriver at man behandler sig selv ordentligt og holder sig ren og ikke dyrker motion hvis kroppen ikke er klar. Men alt i alt dejlig at du er blevet hel igen. Og hold op hvor kan jeg følge dig mht sex. Håber at lysten en dag kan vende tilbage. Jeg har ikke haft lyst siden jeg fandt ud af jeg var gravid faktisk  Håber det ændre sig når kroppen får lidt mere normal form igen.

Igen mange tak for dit svar.

Anmeld

22. januar 2011

Bondepigen

Tjuhl skriver:

ja, det er dejligt  det der gjorde mest ondt ved syningen var, at de troede min ringmuskel var sprunget, så lægen blev ved og ved og ved med at stikke en finger op i min numse for at tjekke den. hold nu kæft det gjorde ondt lige efter sådan en fødsel!! jeg kunne overhovedet ikke sidde bagefter

Av, det kunne han/hun da heller ikke være bekendt. Godt det er overstået nu....

Anmeld

22. januar 2011

Maja88

det siges det er bedst at sprække. da kanterne så passer naturligt sammen når de skal syes. hvilket de så ikke gør når man er blevet klippet åbenbart.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.