Feber...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.916 visninger
22 svar
0 synes godt om
21. januar 2011

Anonym trådstarter

I dag har min søn fået sin 1 års vacc. og har fået feber. Han har kun haft feber 2 gange før i forbindelse med vacc. Og jeg er simpelthen SÅ nervøs hver gang. Så tænkte det måske ville hjælpe hvis jeg vidste hvornår jeg reelt behøver være nervøs..

Hvor meget må han "højest" have i feber før jeg bør kontakte vagtlægen?

Hvis han får feberkramper, ringer man så 112 eller?

skal han pakkes ind når han ryster af kulde, eller får det bare feberen til at stige yderligere?

Tror i jeg skal lade ham sove i min seng i nat, eller på eget værelse med babyalarmen?

Jeg er nok lidt at et pylre, men han har aldrig været syg, så blir nervøs ved det mindste...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2011

Anonym trådstarter

Lige et spørgsmål mere... Han raller når han ligger og sover (han ligger på min veninde lige nu) og trækker vejret ret voldsomt og hurtigt... er det okay...?

Anmeld

21. januar 2011

Maja88

det lyder da lidt til en lungebetændelse når han raller..

Anmeld

21. januar 2011

Anonym trådstarter

Maja88 skriver:

det lyder da lidt til en lungebetændelse når han raller..

Der er ikke noget når han er vågen, lægen lyttede på ham idag inden han blev stukket, så det tror jeg ikke...

Anmeld

21. januar 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

I dag har min søn fået sin 1 års vacc. og har fået feber. Han har kun haft feber 2 gange før i forbindelse med vacc. Og jeg er simpelthen SÅ nervøs hver gang. Så tænkte det måske ville hjælpe hvis jeg vidste hvornår jeg reelt behøver være nervøs..

Hvor meget må han "højest" have i feber før jeg bør kontakte vagtlægen?

Hvis han får feberkramper, ringer man så 112 eller?

skal han pakkes ind når han ryster af kulde, eller får det bare feberen til at stige yderligere?

Tror i jeg skal lade ham sove i min seng i nat, eller på eget værelse med babyalarmen?

Jeg er nok lidt at et pylre, men han har aldrig været syg, så blir nervøs ved det mindste...

Kan godt forstå at du er bekymret..det er vi da alle sammen..så træk du bare vejret roligt.

Det er helt normalt de får lidt feber og man skal bare lade den arbejde færdigt.
Feberen er jo den lilles ven, der hjælper hans krop med at bearbejde de svækkede bakterier eller vira, der er kommet ind med vaccinationen.

Det du skal gøre er, at sørge for at han ikke er for varmt klædt på.
Et par små strømpebukser eller en ikke for tæt sparkedragt og en lille bluse, der ikke er for varm.
Hvis det er en heldragt så skal den ikke være for tæt eller tyk.
Feberen, kan godt komme op i nærheden af de 40 grader, men det er nu sjældent. Hvis den er det, så tag tøjet af barnet og lad ham ligge iført ble og bodystocking.
Han ryster ikke af kulde...det skal du ikke tro. Han ryster fordi feberen får musklerne til at trække sig sammen.
Sørg for at han ikke har en tyk eller tæt dyne over sig men kun et lille tæppe.

Sørg for at han får noget kamillete med lidt sukker, en teske til en flaske, samt et lille nip salt, så han får de salte og sukker han har brug for.
Giv ham ikke mælk, for mælk har det med at skille og klumpe i maven, når børnene har feber.
Og det er ikke så vigtigt med at spise. Bare kold kamillete..det slukker tørsten og er rart at få i maven.

Hold øje med temperaturen hvis den alt for meget over 40 grader og dit barn bliver slapt eller sløvt, skal du ikke betænke dig på at ringe til lægevagten.
Lige sådan hvis han pludseligt skulle slå ud over det hele.

Feberkramper kan forekomme, men det er ikke så tit det sker. Det er arveligt, så hvis det forekommer hos andre i familien kan risikoen være tilstede, og sker det, så ring til lægen.

Giv ham evt en børnepanodil til natten, det slår feberen lidt ned og giver en roligere nattesøvn, men du skal ikke give det om dagen, kun til han skal sove.

Du kan godt have ham inde hos dig, hvis du er tryggetst ved det...det har jeg også altid haft med mine, hvis de først har haft feber og været ret sløje.
Håber du kan bruge disse råd.

Kærligst
Sussie

Anmeld

21. januar 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Lige et spørgsmål mere... Han raller når han ligger og sover (han ligger på min veninde lige nu) og trækker vejret ret voldsomt og hurtigt... er det okay...?

Det er feberen, der arbejder, og når han sover så dybt, så kan de godt ralle.
Hvilken vacc. har han fået??
Jeg tor ikke han har lungebetændelse, men ganske enkelt at der samler sig lidt snask og slim i hans luftveje pga feberen.

Anmeld

21. januar 2011

Maja88

http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/feberkramper.htm

her står der lidt om feber kramper og hvordan du skal forholde dig

Anmeld

21. januar 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Det er feberen, der arbejder, og når han sover så dybt, så kan de godt ralle.
Hvilken vacc. har han fået??
Jeg tor ikke han har lungebetændelse, men ganske enkelt at der samler sig lidt snask og slim i hans luftveje pga feberen.

Tusinde tak for svar, det hjælper rigtig meget...

Han har 39,2 lige nu, og ligger og halv sover/vågner lidt op og snakker. Han er ikke ulykkelig eller sur, han har været i fuld firspring hele dagen også da han havde feber, men inden den kom så højt op. Tror han kommer ind til sig selv, har en veninde på besøg, som vågner hver gang han hoster eller siger små lyde... Han sover dårligt inde ved mig fordi jeg snorker 

Anmeld

21. januar 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Tusinde tak for svar, det hjælper rigtig meget...

Han har 39,2 lige nu, og ligger og halv sover/vågner lidt op og snakker. Han er ikke ulykkelig eller sur, han har været i fuld firspring hele dagen også da han havde feber, men inden den kom så højt op. Tror han kommer ind til sig selv, har en veninde på besøg, som vågner hver gang han hoster eller siger små lyde... Han sover dårligt inde ved mig fordi jeg snorker 

Det er en ok temperatur og ikke spor allarmerende søde ven.
Put du ham bare i seng evt med en flaske kamille i sengehjørnet, så han kan tage den hvis han bliver tørstig. Det slår iøvrigt også feberen lidt ned.
Og så har han det sikkert meget bedre i morgen.
Men kig til ham et par gange i løbet af natten
Hehe, den med snorkeriet kan jeg godt forstå LOL

Anmeld

21. januar 2011

Ni-ko-li-ne

lægevagtens hjemmeside siger at man skal ringe hvis ikke kan kan få kontakt til den lille og hvis der er vejrtrækningsbesvær.... ydermere har en vagtlæge en gang sagt til mig at jeg skulle ringe hvis temp steg over 40

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.