Anonym skriver:
I dag har min søn fået sin 1 års vacc. og har fået feber. Han har kun haft feber 2 gange før i forbindelse med vacc. Og jeg er simpelthen SÅ nervøs hver gang. Så tænkte det måske ville hjælpe hvis jeg vidste hvornår jeg reelt behøver være nervøs..
Hvor meget må han "højest" have i feber før jeg bør kontakte vagtlægen?
Hvis han får feberkramper, ringer man så 112 eller?
skal han pakkes ind når han ryster af kulde, eller får det bare feberen til at stige yderligere?
Tror i jeg skal lade ham sove i min seng i nat, eller på eget værelse med babyalarmen?
Jeg er nok lidt at et pylre, men han har aldrig været syg, så blir nervøs ved det mindste... 
Kan godt forstå at du er bekymret..det er vi da alle sammen..så træk du bare vejret roligt.
Det er helt normalt de får lidt feber og man skal bare lade den arbejde færdigt.
Feberen er jo den lilles ven, der hjælper hans krop med at bearbejde de svækkede bakterier eller vira, der er kommet ind med vaccinationen.
Det du skal gøre er, at sørge for at han ikke er for varmt klædt på.
Et par små strømpebukser eller en ikke for tæt sparkedragt og en lille bluse, der ikke er for varm.
Hvis det er en heldragt så skal den ikke være for tæt eller tyk.
Feberen, kan godt komme op i nærheden af de 40 grader, men det er nu sjældent. Hvis den er det, så tag tøjet af barnet og lad ham ligge iført ble og bodystocking.
Han ryster ikke af kulde...det skal du ikke tro. Han ryster fordi feberen får musklerne til at trække sig sammen.
Sørg for at han ikke har en tyk eller tæt dyne over sig men kun et lille tæppe.
Sørg for at han får noget kamillete med lidt sukker, en teske til en flaske, samt et lille nip salt, så han får de salte og sukker han har brug for.
Giv ham ikke mælk, for mælk har det med at skille og klumpe i maven, når børnene har feber.
Og det er ikke så vigtigt med at spise. Bare kold kamillete..det slukker tørsten og er rart at få i maven.
Hold øje med temperaturen hvis den alt for meget over 40 grader og dit barn bliver slapt eller sløvt, skal du ikke betænke dig på at ringe til lægevagten.
Lige sådan hvis han pludseligt skulle slå ud over det hele.
Feberkramper kan forekomme, men det er ikke så tit det sker. Det er arveligt, så hvis det forekommer hos andre i familien kan risikoen være tilstede, og sker det, så ring til lægen.
Giv ham evt en børnepanodil til natten, det slår feberen lidt ned og giver en roligere nattesøvn, men du skal ikke give det om dagen, kun til han skal sove.
Du kan godt have ham inde hos dig, hvis du er tryggetst ved det...det har jeg også altid haft med mine, hvis de først har haft feber og været ret sløje.
Håber du kan bruge disse råd.

Kærligst
Sussie